خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد در افق چشم انداز ۵ ساله
زمان اعلام نتایج جذب هیات علمی دانشگاه آزاد سال 97

ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد در افق چشم انداز ۵ ساله

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: تلاش بر این است تا بودجه بندی مصوبات برنامه ششم، نسبت استاد به دانشجو در افق چشم‌انداز ۵ ساله (تا ۹۹) ارتقا یابد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مصوبات برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش گفت: مهمترین بخشی که در برنامه ششم توسعه داشتیم که معادل برنامه دوم توسعه دانشگاه آزاد است در ۲ موضوع ترمیم و بهبود اعضای هیأت علمی که بر مبنای آن مصوبات بسیار خوبی را داشتیم، چراکه دانشگاه اعتقاد دارد رعایت کیفیت یکی از اصول انکارناپذیر حوزه آموزش است و هدف گذاری که برای این موضوع انجام شده است، این است که نسبت هیأت علمی تمام وقت به دانشجو در کل دانشگاه در افق چشم‌انداز ۵ ساله تا انتهای سال ۹۹ باید به ۱ به ۳۷ ارتقا یابد.
حسن زاده گفت: درحالی که در حال حاضر این نسبت ۱ به ۴۷ است که بر مبنای این مصوبه برای جذب هیأت علمی برنامه ریزی‌هایی را داشتیم که در طی این فراخوان اخیر حدود ۳۹۰۰ نفر دیگر جذب می‌شوند.
وی ادامه داد: اگر همین تعداد را داشته باشیم تا سال ۹۹ به هدف خود که همان بهبود اعضای و هرم هیأت علمی است دست خواهیم یافت.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طی ۵ سال آینده جمعیت دانش آموزی کشور خصوصا در مقاطع دبیرستان سیر نزولی خواهد داشت، پیش بینی‌های لازم نیز جهت مقابله با مشکلات کمبود دانشجو به واسطه‌ی بروز این مشکل انجام شد که بر طبق آن نیز مصوبات ملزوم تدوین شده است.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *