خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ارائه طرح گردآوری اطلاعات اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها

ارائه طرح گردآوری اطلاعات اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها

طرح گردآوری اطلاعات اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها ارائه شد در جلسه ۸۴ شورای علمی – راهبردی هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره ارائه و بررسی شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این جلسه گزارش طرح تحقیقاتی گردآوری اطلاعات اعضای هیئت‌های علمی رشته‌های مرتبط با کرسی‌های ذیل هیئت حمایت از کرسی‌ها “نبا” ارائه شد.

در این طرح تحقیقاتی که در ۲۰ رشته ذیل علوم انسانی در دست اجراست، تا کنون در دو رشته علوم سیاسی و علوم اجتماعی انجام شده است.

پس از ارائه گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن شامل: گسترده‌تر شدن دامنه شمول طرح تحقیقاتی نسبت به همه فعالان علوم انسانی کشور، توجه به نخبگان فاقد پایه دانشگاهی، فهرست کردن نظریات به جای فهرست کردن صاحبان نظریه، خودداری از ایجاد حساسیت در جامعه علمی کشور، توجه به کاربردی بودن نظرات ارائه شده در امتیازدهی به نظرات و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انجمن‌های علمی، بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه هم در این زمینه گفت: این طرح اساتیدی که توانمندی بالقوه ارائه نظریات نوآورانه دارند را دسته‌بندی کرده است.

وی افزود: با توجه به این معیار اصلی، معیارهای دیگری مانند رتبه دانشگاهی به عنوان معیار فرعی قابل طرح و بررسی می‌باشد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس تجربیات قبلی نباید کار بیش از حد گسترش پیدا کند و حرکت مستمر در یک حوزه و یا چند حوزه از حرکت منقطع در چندین حوزه بهتر است.همچنین به نظر می‌رسد در کنار فهرست کردن اسامی صاحبنظران، فهرست کردن انجمن علمی، قطب‌های علمی و… با هدایت و مدیریت شوراهای علمی نیز لازم است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *