خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جذب اعضای هیئت علمی فنی و حرفه‌ای از طریق وزارت علوم
شرایط ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی بهمن 96 - 97 وزارت علوم

جذب اعضای هیئت علمی فنی و حرفه‌ای از طریق وزارت علوم

جذب هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از طریق فراخوان جذب وزارت علوم صورت می‌گیرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر شفیعی در مورد نحوه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای توضیح داد:‌جذب اعضای هیئت علمی برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای توسط فراخوان جذب وزارت علوم انجام می‌شود. پس از اینکه وزارت علوم فراخوان جذب اعضای هیئت علمی را اعلام کرد و افراد در این فراخوان شرکت کردند در صورت این که شرایط دانشگاه فنی و حرفه‌ای را داشته باشند جذب دانشگاه می‌شوند. طبق برنامه ۳۰ درصد اعضای هیئت علمی باید در مقطع دکترا و ۷۰ درصد آنها در مقطع فوق لیسانس باشند. افرادی که دارای مدرک فوق لیسانس هستند باید سه سال سابقه فنی داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعضای هیئت علمی امر حساسی بود اظهار کرد: به دلیل حساسیت موضوع، آیین نامه تا چند روز قبل در اختیار افراد قرارداده نشد زیرا ممکن بود چون و چرایی در کار وجود داشته باشد .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه تطبیق افراد و اعضای هیئت علمی دارای فرایندی است اظهار کرد: وقتی فردی می‌خواهد هیئت علمی شود چه کارشناس و چه هیئت علمی چه جذب و چه تطبیق در وزارت علوم فرایندی دارد که باید طی شود. در همین راستا کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای که اکثرا رسمی و پیمانی هستند هنگامی که می‌خواهند با اعضای هیئت علمی تطبیق داده شوند باید تا صدور حکم چندین مرحله را طی کنند.

دکتر شفیعی با تاکید بر اینکه طبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعضای هیئت علمی به معنای ارتقاء نیست اظهار کرد: امیدوارم این فرایند تا پایان سال تمام شود و احکام کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای قبل از پایان سال تبدیل به اعضای هیئت علمی شود. اما تا زمانی که وزارت علوم موافقت نکند نمی‌توانیم حکم را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه برای تطبیق دو شرط مدنظر قرار دارد گفت: شرط اول این است که افراد قبل از تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، کادر آموزشی بوده باشند و شرط دوم اینکه زمانی که فنی و حرفه‌ای تبدیل به دانشگاه شد این افراد در کادر آموزشی باقی مانده باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه رشته تحصیلی برخی اعضای کادر آموزش در ماموریت دانشگاه وجود نداشته است گفت: البته شرایط این افراد در دست بررسی قرار دارد و در جلسه هیئت امنایی که در اسفندماه یا اوایل فروردین تشکیل می‌شود به وضعیت آنها رسیدگی خواهد شد.

دکتر شفیعی با بیان اینکه فرآیند تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌آی با اعضای هیئت علمی زحمت بسیاری داشته است افزود: در این راستا جلساتی با وزیر،‌معاون وزیر علوم، رئیس هیئت امنا و غیره برگزار و در این راستا دو کمیته صلاحیت عمومی و صلاحیت تخصصی تشکیل شد. زیرا هنگامی که حکم افراد به وزارت علوم ارسال شد آنها صورت جلسه این اکمیته را درخواست می‌کنند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *