خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » اعلام شرایط جذب هیأت علمی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

اعلام شرایط جذب هیأت علمی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

شرایط عمومی و اختصاصی جذب هیأت علمی رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۴ اعلام شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیأت علمی، شرایط عمومی و اختصاصی جذب هیأت علمی پزشکی تمام وقت و جذب وابسته به استاد دانشگاه آزاد و نیز شرایط جذب کارشناسی ارشد مامایی و پرستاری در این دانشگاه به شرح زیر است:

الف- شرایط عمومی جذب هیات علمی تمام وقت

متقاضیان عضویت در هیات علمی تمام وقت گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است شرایط عمومی ذیل را احراز نمایند:

۱. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

۲. تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی.

۳. وفاداری به نظام جمهوری اسلامی.

۴. تعهد به قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و التزام عملی به فرامین رهبری.

۵. التزام عملی به احکام اسلام (انجام واجبات و پرهیز از محرمات) و آشنایی با احکام شرعی.

تبصره ۱: در تشخیص التزام عملی متقاضیان به احکام اسلامی، ملاک وضع فعلی آنان در هنگام جذب است.

تبصره ۲: اقلیت های دینی، مندرج در قانون اساسی به شرط آن که متظاهر به نقض احکام اسلامی نباشند، از حکم این بند مستثنی هستند.

۶. عدم سابقه ی فعالیّت موثر علیه نظام جمهوری اسلامی و نداشتن سابقه ی وابستگی یا گرایش به سازمان ها و تشکل های محارب و معاند با نظام جمهوری اسلامی.

۷. برخورداری از حسن شهرت اخلاقی، عقیدتی و سیاسی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن سوابق محکومیت کیفری و انتظامی، عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال منافی عفت عمومی و رفتار خلاف حیثیت شغلی.

۸. التزام به قوانین و مقررات صنفی، اخلاق حرفه ای.

۹. برخورداری از سلامت جسمی و روحی لازم و نداشتن نقص عضو مؤثر.

۱۰. عدم منع قانونی از لحاظ خدمت نظام وظیفه.

ب – شرایط اختصاصی جذب هیات علمی تمام وقت

متقاضیان عضویت در هیات علمی تمام وقت گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است علاوه بر شرایط عمومی، شرایط اختصاصی ذیل را نیز داشته باشند:

۱. حداکثر سن جهت متقاضیان هیات علمی با مدرک بورد تخصصی، دکتری تخصصی (PhD) و فوق تخصص ۴۵ سال تمام و برای متقاضیان هیات علمی با مدرک کارشناسی ارشد و دانشجوی دکتری ۳۵ سال تمام.

تبصره: به ازای هر سال سابقه مفید آموزشی (هیات علمی) در صورت تایید هیات ممیزه مرکزی حداکثر تا ۵ سال متناسب با سابقه مفید به سقف سن جذب داوطلبین افزوده می گردد.

۲. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی (PhD)، بورد تخصصی و یا فوق تخصصی از یکی از دانشگاه های معتبر داخلی یا خارجی.

تبصره ۱: متقاضیان باید فاقد هرگونه تعهد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (بابت استفاده از آموزش رایگان و خدمات قانونی و مورد تعهد) و یا تعهدات استخدامی به سایر سازمان ها و مؤسسات باشند.

تبصره ۲: مدارک تحصیلی متقاضیانی که از دانشگاه های خارج از کشور فارغ التحصیل شده اند باید توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارزشیابی شده باشد.

۳. جذب دانشجویان دکتری تخصصی (PhD) به عنوان هیات علمی با تشخیص و صلاح دید شورای جذب و بورس حوزه ی علوم پزشکی بلامانع است. لیکن دانشجویان مذکور باید فاقد هرگونه تعهد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (بابت استفاده از آموزش رایگان و خدمات قانونی و مورد تعهد) و یا تعهدات استخدامی به سایر سازمان ها و موسسات باشند.

تبصره: اولویت جذب اعضای هیات علمی پژوهشی علاوه بر موارد ذکر شده در بند “ب” براساس مقالات و محصولات پژوهشی متقاضی خواهد بود.

ج شرایط عمومی و اختصاصی جذباستاد وابسته

استادان و صاحبنظران برجسته علوم پزشکی به منظور جذب در قالب استاد وابسته دانشگاه آزاد اسلامی لازم است شرایط زیر را احراز نمایند:

۱. شرایط عمومی جذب هیات علمی براساس قوانین و اسناد بالادستی موجود.

۲. صاحبنظر بودن و یا دارا بودن تخصصی ویژه در یکی از حیطه های مرتبط با علوم پزشکی

۳. حسن شهرت و سابقه در دانشگاه های محل خدمت

۴. دارا بودن درجه استادی در زمان درخواست همکاری و یا معرفی از سوی فردی دیگر

د- شرایط جذب کارشناسی ارشد مامایی و پرستاری

۱. در صورت جذب کارشناسی ارشد به عنوان عضو هیئت علمی، متقاضی متعهد می گردد به مدت ۵ تا ۷ سال (بسته به شرایط واحد) در دانشگاه آزاد اسلامی خدمت نماید.

۲. چنانچه این فرد در مدت ۵ تا ۷ سال تعیین شده، جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری پذیرش نگردد دانشگاه آزاد اسلامی مختار است در حکم عضویت هیئت علمی نامبرده تجدید نظر نماید.

۳. در صورتی که عضو هیات علمی، بعد از ۵ تا ۷ سال تعیین شده، به عنوان دانشجوی PhD در رشته های مورد نیاز و مرتبط واحد مربوطه پذیرفته شود، واحد حمایت های مالی لازم را به صورت بورس تحصیل، در قبال اخذ تعهد خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی به مدت ۲ برابر زمان تحصیل، به عمل خواهد آورد.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *