خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تطبیق هزار نفر از کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به هیأت علمی

تطبیق هزار نفر از کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به هیأت علمی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به فرایند تطبیق کادر آموزشی این دانشگاه با اعضای هیئت علمی اظهار کرد: تا پایان سال حدود ۱۰۰۰ عضو هیئت علمی فنی خواهیم داشت.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر مسعود شفیعی در مراسم طرح تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعضای هیئت علمی با اشاره به انتقال دانشگاه فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از زیر مجموعه وزارت آموزش پرورش خارج شده و به وزارت علوم پیوست اما هنوز ساختار وزارت آموزش و پرورش را حفظ کرده و مرکب از مدرس، هنر آموز، دبیر و غیره بود. در صورتی که کادر آموزشی دانشگاه‌ها شامل مربی، استادیار، دانشیار و استاد تمام می‌شود.

وی با اشاره به فرایند تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعضای هیئت علمی اظهار کرد: این تطبیق باعث ارتقای انگیزه کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شده است و حفظ پسوند فنی در درجات علمی افراد نشان دهنده مهارت محور بودن آنها است.

از سوی دیگر افراد پس از اینکه با اعضای هیئت علمی تطبیق داده می‌شوند باید در کارهای تحقیقاتی طرح‌های تحقیقاتی ارتباط صنعت و دانشگاه و غیره مشارکت داشته باشند زیرا این امر موجب ارتقای دانشگاه می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کادر آموزشی در سراسر ایران است افزود: طبق مصوبه هیئت امنا همه این افراد به جز حدود ۲۰۰ نفر که رشته‌های آنها مناسب دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیست تطبیق داده می‌شوند. البته بررسی شرایط افرادی که هنوز تطبیق داده نشده‌ا ند در آینده بررسی می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به فرایند تطبیق کادر آموزشی این دانشگاه با اعضای هیئت علمی اظهار کرد: تا پایان سال حدود ۱۰۰۰ عضو هیئت علمی فنی خواهیم داشت.

پس از اینکه این امر صورت گرفت باید بررسی کنیم که برای ارتقای دانشگاه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

دکتر شفیعی در ادامه در مورد شرایط عضویت در هیئت علمی توضیح داد: وزارت علوم و هیئت امنا تاکید کرده‌اند که ۳۰ سال فعالیت برای مربی و استادیار ضروری بوده و افراد پس از ۳۰ سال بازنشسته می‌شوند. البته کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید توجه داشته باشند که تطبیق با اعضای هیئت علمی اجباری نبوده و افراد می‌توانند مدرس یا کادر آموزشی باقی بمانند. اما اگر اعضای هیئت علمی شدند وزارت علوم اجازه نمی‌دهد که بیش از ۳۰ سال فعالیت کنند.

 

 

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *