خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » بازنگری جدی در قوانین مربوط به ارتقای رتبه اساتید دانشگاهی

بازنگری جدی در قوانین مربوط به ارتقای رتبه اساتید دانشگاهی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی گفت: باید بازنگری جدید در قوانین مربوط به ارتقای رتبه اساتید دانشگاهی بر اساس تولید فناوری انجام شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: متاسفانه در ایران دانشگاه نسل سوم فناور محور به معنای واقعی نداریم از این رو یک بازنگری جدی در قوانین مربوط به ارتقای رتبه اساتید دانشگاهی بر اساس تولید فناوری انجام می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلول‌های بنیادی گیاهی و همچنین دارو پتانسیل زیادی دارد و تاکنون فعالیت‌های شاخصی انجام داده و در کشور پیشتاز است.

حمیدیه تصریح کرد: در دانشگاه‌های ما متاسفانه قوانین به گونه‌ای تنظیم شده است که اساتید به سمت پژوهش محور بودن حرکت کرده‌اند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی با اشاره به راه‌حل برای رفع این مشکل خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های ما فقط با مقاله به روز شده‌اند و راه‌حل رفع این مشکل این است که دانشگاه‌ها با علم خود در مسیر تولید ثروت حرکت کنند.

همچنین ببینید

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی حرفه ای

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای باید از این به بعد برای جذب هیات علمی تا …

یک دیدگاه

  1. با سلام و احترام
    کاش در خصوص جذب نیروی اساتید دانشگاه نیز بازنگری عمیقی صورت می گرفت و حداقل نیم نگاهی به معدل استاد متقاضیِ جذب می کردند
    من هر دانشگاهی که جهت جذب اقدام کردم و برای مصاحبه دعوت شدم وقتی با سن کمم انبوهی از پژوهش و تحقیق را ارائه دادم از من ترسیدن 🙂
    و تصمیم گرفتم اینبار بدون هیچ رزومه ی تحقیق پژوهشی ثبت نام کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *