خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » کاهش زمان ارتقای اعضای هیات علمی برتر علوم پزشکی

کاهش زمان ارتقای اعضای هیات علمی برتر علوم پزشکی

هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت مصوب کرد اعضای هیات علمی برتر در حوزه علوم پزشکی یک سال سریع تر از موعد ذکر شده در آیین نامه جاری ارتقاء می یابند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: طبق مصوبه هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی کشور مجاز هستند چنانچه هر یک از اعضای هیات علمی دارای شرایط ویژه آموزشی و پژوهش باشند نسبت به ارتقاء آنها یک سال سریعتر از موعد ذکر شده در آیین نامه جاری اقدام کنند.

وی افزود: پیشنهاد وزارت بهداشت در آیین نامه پیشنهادی آتی ۲ سال خواهد بود.

لاریجانی گفت: این کار در راستای حمایت از اعضای هیات علمی و توجه به رشد علمی کشور، که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه در صورتی که اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی با رای ۷۵ درصد اعضای هیات ممیزه دانشگاه در آموزش گروه پزشکی سرآمد شناخته شوند یا براساس رتبه بندی ESI‌ جزو یک درصد پژوهشگران برتر باشند می توانند جزء مصوبه باشند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: همچنین اگر فرد حداقل یک مقاله Original بعنوان نویسنده اول یا مسئول در یکی از مجلات New England، JAMA، Lancet، Nature و Science direct داشته باشند، دانشگاه می تواند با نظر هیات ممیزه دانشگاه و تایید هیات ممیزه مرکزی یک سال سریعتر از موعد ذکر شده در آیین نامه جاری نسبت به ارتقاء آن عضو هیات علمی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اعتلای نظام سلامت کشور مستلزم تربیت سرمایه‌های انسانی متعهد، متخصص و کارآفرین است، اظهار داشت: زمان اعلام شده برای ارتقای اعضای هیات علمی برتر علوم پزشکی مدت حداکثری است که در اختیار هیات ممیزه مرکزی است و بنا به شرایط و الزامات قابل تغییر است.

لاریجانی اضافه کرد: اعضای هیات علمی از جمله سرمایه های ارزشمند کشور هستند که در کلیه عرصه های نظام سلامت خصوصا بخش آموزش علوم پزشکی کشور ایفای نقش می کنند لذا در تدوین برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به مباحث ارتقاء و انگیزش این گروه توجه ویژه ای شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ­ریزی جهت کوتاه­تر شدن زمان ارتقاء این دسته از اعضای هیات علمی و اقدامات حمایتی از آنها در دست پیگیری است و امیدواریم با اقداماتی از این دست شاهد رشد کشور در حوزه علوم پزشکی باشیم.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *