خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » ارزیابی هیأت علمی دانشگاه آزاد در دستور کار

ارزیابی هیأت علمی دانشگاه آزاد در دستور کار

معاون سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ممیزی رشته محل‌های این دانشگاه گفت: اهم شاخص‌های ارزیابی، تعداد اعضای هیئت علمی مورد نیاز برای رشته در همه واحدهای دانشگاه آزاد است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر مجتبی علوی فاضل در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در غرفه ایسنا برگزار شد، با اشاره به ممیزی رشته ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خود ارزیابی دانشگاه آزاد از طریق بررسی دقیق وضعیت رشته‌های این دانشگاه در دستور کار است. باتوجه به چابکی اداری در دانشگاه آزاد از اواخر مهرماه فرایند ممیزی، ارزیابی و پایش همه رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی آغاز شده و تاکنون ۲۵ استان کشور مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

دکتر علوی فاضل در مورد شاخص‌های ارزیابی توضیح داد: اهم شاخص‌های ارزیابی، تعداد اعضای هیئت علمی مورد نیاز برای رشته در همه واحدهای دانشگاه آزاد است. امیدواریم نتایج ارزیابی‌ها چراغ راه توسعه دانشگاه باشد و اگر نقص و کاستی وجود دارد برنامه‌ای برای جذب هیئت علمی برای رفع نقایص برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۵ واحدهای دانشگاه آزاد بودجه لازم برای تامین استانداردهای مورد نیاز پیش بینی شده است، افزود: در ۳۱ استان کشور باید حدود ۸۰۰۰ رشته محل تحصیلات تکمیلی مورد ارزیابی قرار بگیرد که تا امروز در ۲۵ استان نزدیک ۶۵۰۰ رشته محل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

معاون سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای ارزیابی مذکور تیمی متشکل از هشت نفر از کارشناسان خبره آموزشی تشکیل شده است. هر رشته محل از یک پرونده تشکیل شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. تا آخر آبان ماه همه ۸۰۰۰ رشته محل‌ با دقت مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به نتایج ارزیابی‌ها، رشته‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند توضیح داد: دسته اول رشته‌هایی هستند که شرایط ایده آل را دارند که اغلب رشته‌های بررسی شده واجد این شرایط هستند. دسته دوم شامل رشته‌هایی می‌شوند که شرایط لازم را دارند اما باید با جذب هیئت علمی به شرایط ایده آل برسند و دسته سوم رشته‌هایی هستند که عضو هیئت علمی مرتبط را دارند اما لازم است در یک برنامه شش ماهه به شرایط ایده آل برسند.

معاون سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته تاکنون واحدهای دانشگاه آزاد در ارائه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی از نظر برگزاری دوره‌ها مشکل ندارند و در هر رشته در مقطع کارشناسی ارشد سه استاد و در مقطع دکترای تخصصی پنج استاد با دانشگاه آزاد همکاری می‌کند. رعایت این حداقل‌ها از ابتدا مورد تاکید دانشگاه بوده و واحدها در این زمینه زحمت زیادی می‌کشند تا نقایص را برطرف کنند.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *