خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » آخرین وضعیت سیاست‌های افزایش اختیار هیات امنای دانشگاه‌ها در جذب هیات علمی

آخرین وضعیت سیاست‌های افزایش اختیار هیات امنای دانشگاه‌ها در جذب هیات علمی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سیاست های اجرایی افزایش اختیارات و استقلال دانشگاه‌ها گفت: تعامل با دو وزارت خانه علوم و بهداشت دراین زمینه همچنان ادامه دارد و مطمئنیم این تعامل به نتیجه خوبی می رسد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکترمنصور کبگانیان در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره افزایش اختیارت و استقلال دانشگاه‌ها افزود: افزایش اختیارات و مسئولیت‌های دانشگاه‌ از طریق هیات امنای این دانشگاه‌ها مورد اعتقاد ما است.

وی افزود: ستاد نقشه جامع علمی کشور سیاست های این موضوع را تصویب کرده و درحال حاضر با دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حال تعامل هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با توجه به این مساله که توانایی‌های خوبی در دانشگاه‌ها وجود دارد، باید کاری شود، این دانشگاه‌ها در حوزها و بخش‌هایی مانند بخش اداری، برنامه ریزی برای خود و مالی بتوانند از استقلال بیشتری برخوردار باشند.

وی یادآور شد: چون افزایش اختیارات و مسئولیت‌های دانشگاه‌ از طریق هیات امنا مصوب شده است، مطمئنم این تعامل با دو وزارتخانه نتیجه خوبی خواهد داشت.

کبگانیان افزود: باید اعتقاد به این موضوع تقویت شود. این موضوع در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار دارد و امیدواریم با همکاری وزارت علوم گزارش های خوبی دراین زمینه داشته باشیم .

به گزارش مهر، یکی از بندهای نقشه جامع علمی کشور به افزایش اختیارات و استقلال دانشگاه ها اختصاص داده و سیاست های اجرایی آن توسط ستاد نقشه جامع علمی کشور تدوین شده. این سیاست های اجرایی باید توسط دو وزارتخانه (علوم و بهداشت ) و دانشگاه آزاد اجرایی شود، تا راه برای افزایش اختیارات و استقلال دانشگاه ها هموار شود

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *