خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی بورسیه داخل و خارج

اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی بورسیه داخل و خارج

رئیس سازمان امور دانشجویان ظرفیت بورس دکتری داخل و خارج در سال ۹۴ را ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ظرفیت بورس دکتری امسال ۲۰۰نفر است که باید در مصاحبه مشخص شود که چه تعداد بورس می شوند. از این تعداد ۱۰۰ نفر در بورس داخل و ۱۰۰ نفر در بورس خارج پذیرفته می شوند.

وی در خصوص بورسیه های دکتری سال گذشته نیز گفت: این دانشجویان مشغول اخذ و پذیرش جایابی در دانشگاه‌ها هستند و بیشترین مشکلی که با آن مواجه هستند، جایابی در دانشگاه ها است.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: با صحبت هایی که با دانشگاه ها شده به ویژه دانشگاه های شهرستانی، امیدواریم این دانشجویان بتوانند جایابی شده و اعزام شوند.

وی در خصوص اینکه آیا بعد از توافق های صورت گرفته دانشجویان دوباره با مشکل عدم پذیرش در برخی رشته های خاص مواجه هستند، گفت: دراین زمینه مشکل خاصی وجود ندارد و امیدواریم که با مشکلی نیز مواجه نشویم.

به گزارش مهر، تحریم های سال های اخیر در گام اول مراودات علمی استادان ایرانی با خارجی را کاهش داده و در ادامه نیز به تصویب قانونی برای عدم پذیرش دانشجویان ایرانی در برخی رشته های خاص منجر شده بود.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۷ دیدگاه

  1. یکی از نزدیکان اینجانب که دوره بورس را تمام کرده اند هر دانشگاهی که رفته اند نتوانسته اند جذب شوند، خود بنده هم دکترایم تمام شده ولی هیچ دانشگاهی اعلام نیاز نکرده، اگر نیازی به قشر تحصیل کرده در مقطع دکتری نیست چرا دوره دکتری آن هم با این همه دانشجو پذیرش دارد. دوره کارشناسی و ارشد ارزشش کم شده هیچی آیا دوره دکتری اینقدر بی ارزش است؟ لطفا فکری به حال ما بکنید

  2. سلام میشه توضیح بیشتری در رابطه با چگونه بورسیه بشویم بدهید؟
    ثبت نامه در سایت خاصی هست؟

    باتشکر

  3. سلام امسال کنکور دکتری میخام بدم خیلی دوست دارم بورسیه بشم اگه میشه راهنمایی کنید شرایطش چیست وچگونه باید انتخاب کنیم .درضمن رشته علوم سیاسی هستم.باتشکر

    • تا جایی که من میدونم باید رتبه تون خیلی خوب بشه (فکر می کنم زیر ۵) و بعد گزینه بورس رو انتخاب میکنید و بعد مشخص میشه که دعوت به مصاحبه میشید یا نه و بعد هم مصاحبه و بعد از اون هم جایابی و …

  4. با سلام
    من از مشمولین بورس خارج ۹۳ بودم و به علت نداشتن لینکی که سفارش لازم را در دانشگاه ها داشته باشد، متاسفانه هیچ دانشگاهی برای جایابی نیافتم، حتی در شهرستان های کوچک و پوزیشن اپلای این حقیر در یک دانشگاه خوب از دست خواهد رفت.
    با تشکر از همکاری همه دست اندرکاران.

    • بنده نیز از بوسیه های اعزام به خارج سال ۹۳ با رتبه ۱ کنکور دکتری هستم ولی متاسفانه تا حالا از هیچ دانشگاهی نتوستم نامه جایابی بگیرم
      نه من بلکه هیچ کدوم از اون ۱۱۵ نفر بورسیه پارسال هنوز هیچکدوممون جایابی نشدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *