خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » آیین‌نامه اعطای پژوهانه قرآنی تدوین می شود

آیین‌نامه اعطای پژوهانه قرآنی تدوین می شود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اعلام اینکه تدوین آیین‌نامه اعطای پژوهانه قرآنی یک ضرورت است، گفت: در آینده نزدیک این آیین نامه تدوین و به دانشگاههای کشور ابلاغ می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین جلسه کارگروه توسعه پژوهش قرآنی به ریاست دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و رئیس کارگروه توسعه پژوهش قرآنی برگزار و پس از تبادل نظرات کارشناسی مقرر شد شیوه‌نامه‌ای برای اعتبارات پژوهانه اعضای هیئت علمی در بخش پژوهش‌های قرآنی تهیه و به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

احمدی پس از ارائه گزارش مدیران برنامه‌های ملی توسعه فرهنگ‌سازی و مدیریت امور قرآنی و توسعه مطالعات نظام‌سازی قرآنیی در اجرای برنامه‌ها و هزینه‌کرد اعتبارات پژوهش و آموزش عالی قرآنی افزود:‌ کمیته راهبری برنامه ملی مهمترین نقش را در هدایت و جهت‌دهی برنامه بر عهده دارد و ضروری است برای هر برنامه ملی یک جدول زمان‌بندی مشخص تهیه شود و برنامه‌ها طبق زمان‌بندی مقرر پیش رود.

وی گفت: کنترل پروژه یکی مهمترین عواملی است که پروژه را در مسیر اصلی قرار داده و ضمن افزایش ضریب بهره‌وری مانع هدررفت منابع می‌شود، بنابراین لازم است برای برنامه‌های ۹ گانه مصوب کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور فرایند کنترل پروژه اعمال شود.

دبیر شورای عالی عتف با تاکید براهمیت نظارت اثربخش بر برنامه‌های ملی عنوان داشت: ناظر نقش اصلی را در رصد شیوه‌های مدیریت زمان و یکپارچه‌سازی پروژه‌های ذیل برنامه ملی، کاهش ریسک، مدیریت کیفیت، هزینه‌کرد اثربخش و مدیریت منابع انسانی دارد و  انتخاب ناظر باید بر اساس خبرگی، تعهد و سلامت اخلاقی باشد.

وی در پایان ضمن اظهار امیدواری نسبت به کارآمدی برنامه‌های ملی سال ۹۳ در حوزه پژوهش و آموزش عالی قرآنی بیان داشت: تلاش دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور و کارگروه‌های وابسته آن این است که بودجه قرآنی در حوزه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در سال ۹۴ همانند سال گذشته برنامه‌محور باشد و شاهد بهبود سیستم مدیریت برنامه‌ها و پروژه‌های قرآنی باشیم.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *