خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تقدیر از اساتید برتر آموزش عالی
شرایط جذب هیات علمی چیست؟

تقدیر از اساتید برتر آموزش عالی

مراسم نکوداشت اساتید برتر آموزش عالی صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی با حضور وزیر علوم، معاونان وزیر علوم و اساتید دانشگاه‌ها برگزار شد و از ۱۲ استاد نمونه تقدیر به عمل آمد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر رستمی مدیر کل هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم در مورد فرآیند انتخاب استاد نمونه توضیح داد: از سال ۱۳۷۰ انتخاب استاد نمونه به صورت سالانه در وزارت علوم انجام می‌شود و دستورالعمل آن سالانه بازنگری شده و مراتب به وزیر علوم منعکس می‌شود.

دکتر رستمی از تشکیل کمیته‌ای برای انتخاب اساتید نمونه خبر داد و گفت: کمیته‌ای تشکیل شد و در آن اساتیدی که از امتیاز قابل قبول در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، اجرایی و فرهنگی برخوردار بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. حداقل امتیاز برای استاد تمام ۲۱۰ و برای دانشیار ۱۵۰ بود.

وی ادامه داد: ابتدا فرم هایی به اساتید داده شد و سپس در هر دانشگاه‌ها کمیته‌ای متشکل از معاونت‌های دانشگاه روسای دانشکده‌ها دو تن از مدیرگروه‌ها و سه تن از اعضای هیات ممیزه به بررسی این فرم‌ها پرداختند. سپس اسامی اساتید واجد شرایط به وزارت علوم ارسال شد و در کمیسیونی به ریاست معاون آموزشی وزیر علوم مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم در ادامه با بیان اینکه از سال ۷۲ تا کنون ۳۵۹ عضو هیات علمی به عنوان استاد نمونه انتخاب شدند اظهار کرد: ۴۲ تن از این اساتید متعلق به دانشگاه تهران، ۲۴ نفر متعلق به دانشگاه شهید بهشتی، ۲۲ نفر متعلق به دانشگاه صنعتی شریف، ۲۱ تن متعلق به دانشگاه صنعتی امیر کبیر، ۱۹ نفر متعلق به دانشگاه تربیت مدرس، ۲۲ نفر متعلق به دانشگاه فردوسی و بقیه اساتید سایر دانشگاه‌ها بوده اند.

دکتر رستمی ادامه داد براساس ضوابط، امسال ۱۲ نفر از اساتید از دانشگاه‌های علامه طباطبایی، عالی دفاع ملی، باقر العلوم (ع)، بوعلی سینا، اصفهان، صنعتی شریف، تبریز، شیراز، الزهرا، علم وصنعت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و واحد مشهد، به عنوان استاد نمونه انتخاب شدند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *