خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » کوتاه شدن فرایند جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد

کوتاه شدن فرایند جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: به زودی با ارسال بخشنامه ای به استان ها تغییرات گسترده ای را برای جذب هیات علمی در کمترین زمان ایجاد می کنیم، بگونه ای که جذب هیات علمی از یک سال به کمتر از ۶ ماه برسد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین زاده لطفی در پاسخ به سوالی درخصوص تغییرات صورت گرفته در حوزه آموزشی در طرح اصلاح فرایندها و چابک سازی دانشگاه آزاد گفت: در راستای چابک سازی واحد استانی قرار است برخی اختیارات آموزشی را به واحدهای استانی واگذار کنیم تا بتوانند با آزادی عمل بیشتری تصمیم بگیرند.

وی اظهار داشت: با این کار سازمان مرکزی مستقیم وارد تصمیم گیری ها نمی شود و تنها نقش سیاست گذاری و نظارت را ایفا می کند.

وی افزود: در هفته جاری آئین نامه ای را به واحدهای استانی ارسال می کنیم تا در اولین اقدام فرایند جذب هیات علمی که بطور طبیعی یک سال طول می کشد، به کمتر از ۶ ماه کاهش پیدا کند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اظهار داشت: برای این منظور سرعت در انجام کارها را بالا می بریم. موازی کاری های موجود مانند بررسی مدارک، صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان هیات علمی که طی ۳ مرحله انجام می شد را به یک مرحله کاهش می دهیم و همچنین بررسی این صلاحیت ها را به خود واحدها واگذار می کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه هیات جذب هم طی کمک هایی که داشتند به کوتاه شدن این فرایند کمک کردند و در بخشنامه هایی که صادر شد برای پاسخگویی به استعلام ها محدودیت زمانی تعیین شد. اگر طی زمان مشخص شده پاسخی ارسال نشد، نتیجه استعلام را مثبت تلقی می کنیم و فرایند جذب ادامه پیدا می کند.

لطفی با اشاره به حوزه های دیگر تفویض اختیار آموزشی به استان ها گفت: در ادامه طرح چابک سازی دانشگاه آزاد در حوزه آموزشی، قرار است در حوزه کمیسیون موارد خاص و تقویت نظارت و ارزیابی در استانها تفیض اختیاراتی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در سیستم آموزش علمی و عملی دانشجویان تغییراتی ایجاد کنید یا خیر، گفت: فعلا برنامه ای برای تغییر سیستم آموزشی دانشجویان، کاهش یا افزایش دوره علمی و عملی دروس نداریم.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

۲ دیدگاه

  1. با سلام لطفا در مورد جذب هیات علمی دانشگاه سما راهنمایی بفرمایید.

  2. شهریه های سنگین میدهیم اما چیزی مشخص نیست من دانشجوی دکتری پی اچ دی هستم ترمی ۷.۵ میلیون پول شهریه هست .سال بالایی های ما هنوز هییت علمی نشدند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *