خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » معرفی ۲۶ هزار عضو هیأت علمی به واحدهای دانشگاهی

معرفی ۲۶ هزار عضو هیأت علمی به واحدهای دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تسریع روند جذب هیأت علمی در این دانشگاه، گفت: برنامه‌ریزی کردیم که تا پایان سال ۹۶ نسبت استاد به دانشجو را در دانشگاه آزاد از یک به ۴۸ به یک به ۳۵ برسانیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد، در همایش منطقه‌ای هیات اجرایی جذب دانشگاه آزاد استان تهران به ریاست حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت و وزارت علوم، رئیس دانشگاه آزاد از حضور تعداد ۳۲ هیات کمیته جذب استاد در رشته‌های گوناگون در دانشگاه آزاد خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد در سخنانی با اشاره به روند جذب هیات علمی در این دانشگاه، افزود: همانطور که به مسئولان در وزاتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قول داده‌ایم تا پایان سال ۹۶ نسبت استاد به دانشجو را در دانشگاه آزاد از یک به ۴۸ به یک به ۳۵ برسانیم که در همین راستا باید سالانه ۵ هزار عضو هیات علمی جذب کنیم.

میرزاده با بیان اینکه اگر به آمار متقاضیان تحصیلات تکمیلی در کشور دقت کنیم، می‌بینیم در سال گذشته یک‎ میلیون تقاضا برای رشته‌های ارشد وجود داشته است، ادامه داد: از این آمار ۲۷ تا ۲۸ درصد متقاضیان وارد دانشگاه‌ها می‌شوند که سهم دانشگاه آزاد از این میزان ۱۴ درصد است و از ۳۴۰ هزار متقاضی دکتری در کشور تنها هشت درصد جذب دانشگاه‌های آزاد و دولتی می‌شوند که سهم دانشگاه آزاد اسلامی چهار درصد است.

وی همچنین از مسئولان هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا فرآیند جذب استاد را در راستای تسریع در امور و جلوگیری از خروج اساتید از کشور تسهیل کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر یک از اساتیدی که در ایران بماند و به علم و دانش خدمت کند همانند یک بسیجی است، افزود: از هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم که در جذب هیات علمی و رسیدن نسبت استاد به دانشجو به عدد یک به ۳۵ با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشته باشند.

حسین غریبی معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه تا کنون ۲۶ هزار نفر عضو هیات علمی به واحدها معرفی شده است، گفت: جذب هیات علمی نه تنها یک الزام قانونی است بلکه کیفیت بخشی دانشگاه وابسته به این مهم است.

وی افزود: پورتال جذب دانشگاه‌ آزاد، دو نوبت در سال باز است که این اقبال خوبی برای اشتغال فارغ التحصیلان دکتری در کشور به حساب می‌آید.

همچنین مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه، گفت: طبق آمار پورتال دانشگاه تاکنون ۷۰ هزار و ۶۶۵ هیات علمی به صورت تمام وقت، نیمه وقت و حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند.

وی افزود: از این تعداد ۳۲ هزار نفر هیات علمی تمام وقت در دانشگاه حضور دارد که ۱۴ هزار نفر استادیار و یک هزار و ۱۵۰ نفر دانشیار و حدود ۱۰۰۰ نفر استاد تمام هستندکه تا پایان سال تعداد دانشیارها به ۱۵۰۰ نفر خواهد رسید.

 

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *