خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جذب هیأت علمی وزارت علوم از طریق سه فراخوان در طول سال

جذب هیأت علمی وزارت علوم از طریق سه فراخوان در طول سال

معاون مرکز جذب اعضای هیات علمی گفت: با رونمایی از سامانه جدید مرکز جذب، متقاضیان می‌توانند از وضعیت پرونده‌های خود مطلع شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محسن ضرغام  معاون مرکز جذب اعضای هیات علمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به رونمایی از سامانه جدید مرکز جذب اظهار کرد: سامانه جدید مرکز جذب طی یک ماه آینده رونمایی می‌شود و متقاضیان جذب می‌توانند به صورت آنلاین از وضعیت پرونده خود در مرکز جذب و دانشگاه‌ها مطلع شوند.
وی در ادامه افزود: در این سامانه جدید فرآیند جذب سرعت یافته و دقت و جذب افزایش می‌یابد.
ضرغام با اشاره به آغاز فراخوان جذب هیأت علمی خاطرنشان کرد: از ۱۶ هزار نفری که در فراخوان بهمن ۹۳ ثبت‌نام کرده‌اند ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها می‌شوند و پرونده‌ی این افراد در دانشگاه‌ها در حال بررسی و رسیدگی است.
رئیس مرکز جذب وزارتخانه با اشاره به فراخوان بعدی جذب هیأت علمی عنوان کرد: فراخوان بعدی جذب شهریور ۹۴ انجام می‌شود.
ضرغام بیان کرد: فرآیند جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم از طریق فراخوان در طول سال، سه نوبت انجام می‌شود و به تازگی فراخوان بورس دانشجویان دکترا نیز در اردیبهشت ماه برگزار شد.
وی با اشاره به سیاست وزارت علوم در خصوص بورس افزود: با توجه به افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دوره دکتری، سیاست مجموع وزارت علوم کاهش بورس است، به طوری که در فراخوان بورس اردیبهشت ماه نیز با کاهش روبرو بودیم و در این فراخوان کمتر از ۱۵۰ نفر آن هم در رشته‌های خاص و مناطق محروم و کم‌برخوردار بورس می‌شدند.
معاون مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم ادامه داد: بنابراین روند بورس به شکلی که در حال حاضر طی می‌شود سال به سال کاهش خواهد یافت.
وی افزود: هدف از بورس در گذشته با توجه به کمبود دانشجوی دکتری متخصص و نیاز کشور، جذب این دانشجویان در دانشگاه‌های کشور بود که خوشبختانه در حال حاضر تعداد دانشگاه‌هایی که در داخل  دوره دکتری برگزار می‌کنند، بسیار زیاد است و ما دارای نیروهای فارغ‌التحصیل در رشته و دانشگاه خوب هستیم.
ضرغام در پایان تصریح کرد: در حال حاضر نیز خود را برای فراخوان جذب اعضای هیأت علمی به صورت پیمانی آماده می‌کنیم که این فراخوان در شهریور ۹۴ برگزار می‌شود.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

۵ دیدگاه

  1. با سلام

    من پسوورد ورود به سایت خودم رو فراموش کردم
    لطفا راهنمایی کنید

    با تشکر

  2. من هم بعد از گذراندن یک دوره فرسایشی برای بورس شدن حالا مشکل شما رو دارم خانم سارا…تا کی ردیف استخدامی بیاید و جکم بخورد خدا داند. در سال ۹۳ فقط ۴ تا ردیف استخدامی برای دانشگاه ما اومده و نزدیک به ۲۰ نفر هم منتظر صادر شدن حکم هستن. هیچ چاره ای هم نداره گویا. بعضی دانشگاه ها حکم داخلی میزنن و بعضی خیر

  3. سلام
    خواستم بدونم دانشجوی سال اخر دکتری می تونه در فراخوان جذب شرکت کنه؟

  4. من ی سوال دارم هر کدام از دوستان که میتونن من رو راهنمایی کنن! اگر چه فراخوان جذب هر سال دو بار برگزار میشه و برخی از افراد پس از طی فرایند طولانی جذب و کاغذبازی های فرسایشی بالاخره جذب میشن، اما ظاهرا بعدش با مشکلی با عنوان کمبود یا نبود ردیف استخدامی روبرو میشن، یعنی دانشگاهها به علت نبود ردیف استخدامی نمی تونن برای دوستان پذیرفته شده حکم بزنن! جریان چیه؟ آیا کسی با این مشکل روبرو شده؟ چطور میشه این مشکل رو حل کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *