خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تسهیلات ویژه برای دانشگاه‌هایی که نخبگان را جذب کنند

تسهیلات ویژه برای دانشگاه‌هایی که نخبگان را جذب کنند

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با تشریح جذب نخبگان به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها ، تسهیلات ویژه دانشگاه ها در صورت پذیرش این نخبگان را تشریح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

غلامعلی منتظر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جذب نخبگان در دانشگاه ها گفت: مراحل جذب طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد. شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده که دانشگاه ها موظف هستند پاسخ قطعی را درباره فردی که توسط بنیاد ملی نخبگان به عنوان دانش آموخته برتر به دانشگاه ها معرفی می شود، اعلام کنند.

وی ادامه داد: اگر فرد پذیرفته شد، بنیاد ملی نخبگان به دانشگاهی که فرد را پذیرفته ۲۰ میلیون تومان به عنوان هزینه ای که بتواند تجهیزات آزمایشگاهی و کتابخانه ای خود را بهبود دهد اختصاص می دهد، به خود فرد نیز که وارد دانشگاه شده معادل  ۲۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده می شود که ظرف ۲ سال تجهیزات آزمایشگاهی خود را تهیه کند تا ورود موفق تری به عرصه علمی را داشته باشد.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: اگر فرد ورود پیدا کرده و بخواهد شرکت دانش بنیانی را تاسیس کند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام در اختیار وی قرار می گیرد.

وی در خصوص اینکه برخی اعتقاد دارند که جذب دانشجویان نخبه به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها رانت است، افزود: ما به رانت بودن آن اعتقادی نداریم قبلا ما دانش آموخته برتر را انتخاب می کردیم ولی اکنون دانشگاه طبق ظوابط بنیاد دانشجو را انتخاب کرده و خودش آن را پذیرش می کند.

منتظر افزود:  ما مقررات وضع کرده ایم و بر حسن انجام کار نیز نظارت می کنیم. بنابراین رانتی صورت نمی گیرد. یک دانش آموخته ، براساس مقررات ما توسط دانشگاه به عنوان دانش آموخته برتر معرفی می شود. خود آن دانشگاه و یا دانشگاه دیگری نیز می تواند این فرد را جذب کرده و از تسهیلات آن نیز استفاده کند بنابراین ما هم به فردی که فارغ التحصیل شده و هم به دانشگاهی که پذیرنده آن است کمک می کنیم که بتوانند از این مزایا استفاده کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم پیش از این اعلام کرده بود، طی ۴ سال که فراخوان مرکز جذب برگزار شده حدود ۵۰۰ نخبه برای جذب ثبت نام کرده اند که تعدادی از آنها جذب دانشگاهها شده ولی مابقی بلاتکلیف هستند و تقاضای ما از دانشگاه‌‌ها این است که جذب نخبگان را فرصت تلقی کرده و تکلیف ما را مشخص کنند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *