کانال تلگرم اخبار هیات علمی

اعتراض به نحوه جذب در صدر شکایات هیات علمی وزارت علوم

اعتراض به روند جذب هیأت علمی در صدر شکایات مربوط به اعضای هیات علمی ارسالی به دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایت وزارت علوم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود صادقی – مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت علوم، درباره گزارش عملکرد گروه پاسخگویی به درخواست ها و شکایات وزارت علوم در سال ۹۳ گفت: دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت علوم هر ۶ ماه یکبار گزارش عملکرد ارایه می کند که یک گزارش آن منتشر و گزارش جدید نیز آماده شده و منتشر می شود.

گزارش عملکرد گروه پاسخگویی به درخواست ها و شکایات در سه ماه شهریور، مهر،آبان ۹۳ به شرح زیراست :

براساس اعلام اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این اداره کل به منظور استقرار و اجرای کامل ضوابط، مقررات و کشف نارسائی ها و پاسخگویی صحیح و قانونمند به متقاضیان، کوشیده است تا با ایجاد ارتباط سازنده بین طرفین دعوی و رفع مشکلات و موانع پیش روی هموطنان، به وظایف سازمانی و قانونی خود عمل کند.

بر اساس ساختار تشکیلاتی مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری این اداره کل با دارا بودن دو گروه کاری تحت عناوین گروه بازرسی و گروه پاسخگویی به شکایات، مسئولیت رسیدگی به درخواست ها و شکایات واصله از ستاد وزارتخانه، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه ها و سایر مراکز و سازمان های تابعه را عهده دار است.

رسیدگی به درخواست ها و شکایات واصله از دانشجویان ارباب رجوعان و همچنین نامه های ارسالی از مراجع ذی صلاح همچون مقام معظم رهبری نهاد ریاست جمهوری سازمان بازرسی کل کشور،واصله ز سیستم سامد(سامانه ارتباط مردم و دولت )مکاتبات ارجاع شده روزمره و پاسخگویی مناسب و هدفمند مناسب به آنها یکی از وظایف اصلی این مجموعه است .

دراین گزارش شرحی درباره انواع درخواست ها، شکایات، پیگیری ها و گزارش های ارایه شده است.

تعداد کل نامه های ثبت شده وارده( شامل تمام ،درخواست ها، انتصابات،بخشنامه ها و…)در سه ماه (شهریور ،مهر،آبان)۲۹۰۲ فقره و تعداد نامه های صادره ثبت شده تعداد ۲۷۷۴ فقره است.

نامه های وارده از سیستم سامانه الکترونیکی ارتباط مردمی ریاست جمهوری۱۶۲ فقره درخواست بوده است که تعداد ۷۴ فقره مختومه و بقیه ۸۸ فقره در دست بررسی است. کل نامه های دفتر اعم از وصولی از سامد ثبت شده در سیستم اتوماسیون اداری ۱۰۱۰ فقره پرونده است.

در جدول شمار ۱ تعداد نامه ها براساس هر ماه تفکیک شده است و همان طور که ملاحظه می شود بعد از نتایج آزمون ها و در ابتدای سال تحصیلی در خواست ها بیشتر بوده است .

جدول شماره ۱

تعداد نامه های دریافتی و ارسالی به تفکیک ماه

ماه نامه های وارده  نامه های صادره
شهریور ۱۱۲۹ ۱۱۵۴
مهر ۱۰۳۴ ۱۰۶۰
آبان ۷۰۶ ۷۴۷

در جدول شماره ۲ پرونده ها براساس شغل متقاضیان تفکیک شده ست چناچه ملاحظه می شود بیشترین مراجعان دانشجویان بوده و بعد از آن بیشترین درخواست ها به سایر افراد که عموما دانش آموختگان می باشند اختصاص دارد .

جدول شماره ۲

تعداد نامه های واصله به تفکیک شغل

ردیف شغل تعداد نامه ها و درخواست های واصله (فقره)
۱ اعضای هیات علمی ۱۳۹
۲ دانشجویان ۴۷۲
۳ کارکنان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ۶۲
۴ سایر ۲۱۶

در جدول شمار ۳ در مورد شکایت اعضای هیات علمی است که نسبت به قبل کاهش یافته است و موارد اعتراض به بازنشستگی کمتر از سال گذشته است ولی کماکان بیشترین تقاضا و درخواست ها مربوط به مسایل و موضوعات جذب اعضای هیات علمی (بورس،جایابی و..) است و کمترین شکایات مربوط به بازنشستگی است موارد بازگشت به کا رنیز شامل اعضای هیات علمی پیمانی است که تمدید قرارداد نشده اند .

جدول شماره ۳

ردیف موضوع  تعداد(فقره) دردست بررسی مختومه
۱ اعتراض به عدم جذب(شامل بورسیه،اعتراض به عدم جایابی،اعتراض به عملکرد مرکز جذب،و عدم رسیدگی به پرونده های استخدام هیات علمی ۵۲ ۲۲ ۳۰
۲ اعتراض به عملکرد روسا و مسوولان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ۳۲ ۱۷ ۱۵
۳ اعتراض به لغو احکام هیات علمی(شامل رد صلاحیت عمومی،رکود علمی و…) ۹ ۴ ۵
۴ اعتراض به صدور احکام بازنشستگی ۸ ۶ ۳
۵ اعتراض به عدم ارتقاء ۲۰ ۱۸ ۲
۶ بازگشت به کار ۵ ۲ ۳
۷ سایرموارد ۳۰ ۱۵ ۲۱

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

6 دیدگاه در “اعتراض به نحوه جذب در صدر شکایات هیات علمی وزارت علوم”

  1. س.ب گفت:

    سلام
    بنده در فراخوان بهمن ۹۱ شرکت کرده همه مراحل جذب را با موفقیت طی کرده و فقط زمانی که باید مجوز مربی برای اینجانب صادر میشد بخشنامه جدیدی صادر شد که برای جذب مربی باید هیات امنا تصمیم بگیرند و متاسفانه هیات امنای دانشگاه که پرونده اینجانب باید در آنجا بررسی گردد کمتر از دکتری را قبول ندارد. اینگونه است که من بعد از سه سال فقط برای تاییدیه هیات امنا که قانونا شامل بنده نمیشده (بخشنامه متعلق به سال ۱۳۹۴ می باشد) باید همچنان بلاتکلیف باشم. امسال هم که ۳۵ ساله شده و دیگر فرصت استخدام در هیچ ارگانی را ندارم، یعنی با این بخشنامه آینده بنده و کسانی که شرایط بنده را دارند خراب می شود. خواهش میکنم رسیدگی بفرمایید و راهنمایی کنید.

  2. علی گفت:

    من دکتری بیکار با معدل الف و رزومه پژوهشی عالی(نسبت به هم دوره ای های خودم ) هستم.
    پرونده جذب من از زمان دانشجویی تا الان (۳ سال) باز و بی نتیجه است.
    پس از چند بار پیگیری حضوری و کتبی و شکایت به وزارت علوم به نتیجه ای نرسیدم.
    به هیچکدام از اعتراضات من پاسخ داده نشد.

  3. محمود گفت:

    بنده را پس از ذو سال رد کردند دلیلشان این بود که معدل دیپلم بنده کم است. معدل ۱۴/۲۰

  4. بهروزشمسی فر گفت:

    جواب ثبت نام ها برای هیئت علمی چه وقت مشخص می شود

  5. اناهید یکرنگ گفت:

    با سلام
    من کل زندگبم دنبال تحصیل علم بودم، و زمانی تونستم ارشدم رو تموم کنم که ۳۵سالم تموم شد حالا از این مدرکم نمی تونم استفاده کنم بدلیل سن بالای ۳۵سال شما بگید من چکار کنم ،ارشد نرم افزار دارام و معدلم هم ۱۷٫۱۶ هست،فکر کسایی مثل من هم که دوست داریم از آموخته هامون استفاده کنیم هم باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت اخبار از طریق ایمیل

ایمیل خود را وارد کنید:
پس از درج ایمیل و ثبت کد تأیید می بایست به ایمیل خود مراجعه نموده و بر روی لینک تأیید ثبت نام که برای شما ایمیل شده است کلیک کنید.