خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام فراخوان جدید جذب هیات علمی دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای

اعلام فراخوان جدید جذب هیات علمی دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه پرونده ۴۰۰ نفر از افراد انتخابی در فراخوان جذب هیات علمی سال ۹۱ بررسی و برای هیات جذب ارسال شده، گفت: با توجه به نیازهای مراکز به زودی فراخوان جدید را اعلام می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، اصغر کشتکار با بیان اینکه به زودی در سال آینده برای جذب هیات علمی جدید فراخوان خواهیم داشت، گفت: در دانشگاه فنی وحرفه‌ای برای جذب هیات علمی در سال ۹۱  فراخوانی داده شد که حدود ۷ هزارنفر در دو فاز نیمه اول و نیمه دوم شرکت کردند، از تعداد این شرکت کننده‌ها در بررسی‌های اولیه پرونده حدود ۴۰۰ نفر بررسی شد و برای بررسی‌های بیشتر به مرکز جذب وزارت علوم ارسال شد.
کشتکار با اشاره به اینکه  پرونده ۴۰۰ نفر انتخابی که در مقاطع تحصیلی  کارشناسی ارشد و دکترا هستند تشکیل شده است، افزود: این افراد به دو قسمت تقسیم می‌شوند، تعدادی از این افراد حدود ۵۰ نفر کارمندان و مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده که متقاضی تبدیل وضعیت به هیات علمی و ۳۵۰ نفر مابقی نیز متقاضی آزاد هستند.
وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۳۵۰ نفر متقاضی تعدادی اساتید حق التدریس‌هایی هستند که با این دانشگاه همکاری می‌کنند که در بررسی پرونده‌ها از این تعداد، ۳۱۸ نفر پرونده قابل تکمیل شدن هستند که  برای آنها کارگروه علمی تشکیل شده و این پرونده‌ها برای تحقیقات محلی و استعلامات به مرکز جذب نیز ارسال شده است.
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه تعداد بیش از ۱۵۰ پرونده تحقیقات محلی آنها نیز انجام شده و نتیجه آن نیز داده شده است، تصریح کرد: برای این تعداد در جلسه هیات رئیسه تصمیم گرفته شد و در دستور کار است که برای این تعداد نیز کارگروه عمومی تشکیل شود تا وضعیت صلاحیت عمومی آنها نیز با مصاحبه و امتیاز دهی مشخص و با دریافت استعلامات تکمیل شود.
کشتکار گفت: پیش از این دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجوز و حکم تشکیل کارگروه صلاحیت عمومی را نداشت که اخیرا این حکم از سوی هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شده است که پرونده این ۳۱۸ نفر بررسی و در نهایت بعد از اینکه کار کارگروه عمومی و هیات اجرایی جذب انجام شد پرونده‌ها را برای مرکز جذب ارسال تا بررسی نهایی شوند و امیدواریم با برنامه ریزی که صورت خواهد گرفت بتوانیم در سه ماه اول سال، این پرونده‌ها نیز به سرانجام برسند.
وی در زمینه ۵۰ نفری که متقاضی تبدیل وضعیت هستند، اظهار داشت: از این ۵۰ نفر یک نفر انصراف داده است و ۴۹ نفر باقی مانده خود به سه دسته تقسیم می‌شوند، ۲۳ نفر از این افراد پرونده‌هایشان کامل شده و برای مرکز جذب وزارت علوم ارسال شده است، مرکز جذب نیزاین پرونده‌ها را بررسی و نواقص را اعلام کره است که اخیرا برای تکمیل پرونده به افراد اطلاع داده شده است.
کشتکار همچنین گفت: از تعداد ۴۹ نفر، پرونده ۹ نفردیگر نیز مشکل قانونی داشت و ما این پرونده‌ها را برای مرکز جذب ارسال کردیم که امیدواریم بررسی نهایی بشوند که اگر مشکلاتی در پرونده بود به دانشگاه اعلام و ما نیز برای رفع این نواقص به اطلاع  افراد برسانیم.
به گفته کشتکار از تعداد این ۴۹ نفر تعداد ۱۷ نفر باقی مانده هنوز کارگروه علمی هم برایشان تشکیل نشده و قرار است  این کار صورت بگیرد اخیرا مجوز آن را از هیات رئیسه گرفته‌ایم که بتوانیم پرونده این ۱۷ نفر در کارگروه‌های علمی بررسی کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: یکی از نیازهای تبدیل وضعیت، موافقت هیات امنا است، اما متاسفانه اخیرا متوجه شدیم این افراد یعنی کل ۴۹ نفر موافقت هیات امنا هم ندارند، در همین خصوص معاونت اداری مالی در حال پیگیری آن است یعنی یکی از نواقص کار این افراد همین است که از هیات امنا موافقت نگرفته اند .
فراخوان جذب هیات علمی جدید در شهریورماه ۹۴
اصغر کشتکار در زمینه فراخوان جذب هیات علمی جدید افزود: تلاش می‌کنیم که برای شهریور ماه سال ۹۴ بر اساس نیازهای مراکز یک فراخوان جدیدی داشته باشیم، با توجه به اینکه وضعیت دانشگاه به صورتی است که باید تعداد زیادی هیات علمی  به کادر آموزشی خود اضافه کند، اما به خاطر بحث بودجه تلاش می کنیم در حال حاضر نیازهای فوری این دانشگاه را رفع کنیم و ما سعی داریم برای سال جدید اگر مجوز ۴۰۰ نفر را دریافت کنیم  فراخوان جدید بدهیم.
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان گفت: از بین تعداد شرکت کنندگان ۴۰۰ نفری که در حال حاضر انتخاب شده اند از این ۴۰۰ نفرمجوز دانشگاه حدود ۲۰۰ نفراست و هدف از فراخوان انتخاب اصلح ترین افراد است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *