خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » بلاتکلیفی جذب ۳۰۱ نخبه به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها

بلاتکلیفی جذب ۳۰۱ نخبه به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها

رئیس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد که طی ۴ سال فراخوان این مرکز حدود ۵۰۰ نخبه برای جذب ثبت نام کرده اند که از این تعداد تا کنون ۱۹۹ نفر براساس آمار یک ماه گذشته جذب دانشگاه‌ها شدند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد رضا رضوان طلب درخصوص جذب نخبگان به عنوان هیات علمی در دانشگاه‌ها گفت: جذب نخبگان روز به روز بیشتر می‌شود، مهلت زمانی که برای رسیدگی به پرونده نخبگان در نظر گرفته شده نسبت به سایر افراد کمتر است فرصت رسیدگی به پرونده سایر افراد در دانشگاه ها حدود سه ماه و این فرصت برای نخبگان دو ماه است.

وی ادامه داد: مرکز جذب وزارت علوم یک کارشناس ویژه برای تعداد پرونده‌های محدود نخبگان قرار داده است که مسائل مربوط به این افراد را پیگیری می کند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: در وزارت علوم جزم بیشتری برای جذب نخبگان وجود دارد تا در دانشگاه‌ها، دانشگاه ها تصورشان این است که این مساله نیز نوعی رانت محسوب می شود در حالی که ما چنین تصوری نداریم.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم این نخبگان برای ما یک هدیه وبرای دانشگاه ها یک امتیاز هستند که بتوانند از هرکجا آنها را جستجو و جذب کنند، نه اینکه با بی میلی و بی علاقگی اقدام کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با بیان اینکه وقتی مدارک فرد گویای نخبه بودن وی است باید جذب شود یادآور شد: طی ۴ سال که فراخوان مرکز جذب برگزار شده است حدود ۵۰۰ نخبه برای جذب ثبت نام کرده است که از این تعداد تا کنون ۱۹۹ نفر براساس آمار یکماه گذشته جذب دانشگاه ها شده اند.

رضوان طلب افزود: ولی مابقی بلاتکلیف هستند و ما از دانشگاه ها درخواست می کنیم تکلیف آنها را مشخص کنند.  تقاضای ما از دانشگاه‌‌ها این است که جذب نخبگان را فرصت تلقی کرده و تکلیف ما را مشخص کنند.

وی افزود: در سطح عالی کشور نیز مسئولان کشور ، معاون رئیس جمهور و وزیرعلوم دنبال این مساله هستند تا تکلیف این افراد هرچه زودتر روشن شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: ما جلساتی نیز برگزار کرده‌ایم تا تکلیف همین تعداد محدود نخبگان نیز زودتر مشخص شود و بدانیم دانشگاه ها چه برنامه ای برای این افراد دارند و اگر آنها را جذب نمی کنند ما در دانشگاه‌های استان‌ها برای آنها جایابی کنیم چون بیشتر افراد علاقه مند هستند در دانشگاه های تهران جذب شوند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *