خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جذب ۳۳ هزار عضو هیات علمی در پنج سال اخیر

جذب ۳۳ هزار عضو هیات علمی در پنج سال اخیر

رییس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه و موسسات پژوهشی وآموزشی کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای انقلاب در پنج سال اخیر( ازسال ۸۶) ۳۳ هزار نفر جذب هییت علمی دانشگاه های کل کشور شده اند، اما در ۳۰ سال قبل از آن حدود ۳۲ هزار نفر اعضای هیات علمی داشته ایم که این جهش نشان دهنده مسیر ورود استعدادهای جوان کشور برای خدمت علمی به کشور را باز کرده ایم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، “محمدعلی کی نژاد” در حاشیه دومین «همایش منطقه ای هیات های اجرایی جذب دانشگاه های جنوب کشور» در جمع خبرنگاران گفت: کل کشور را به ۱۱ منطقه تقسیم کرده ایم که بعضی مناطق شامل یک، دو و یا سه استان می شود که در هر منطقه بسته به تعداد دانشگاه ها و هیات های اجرایی جذبی صورت می گیرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: انتخاب سازو کار واحد در هیات اجرایی جذب؛ وحدت رویه؛ نظارت مستمر و اجرای صحیح ضوابط و مقررات جذب که توسط هیات های عالی جذب و یا هیات مرکز وزارت علوم و وزارت بهداشت ابلاغ می شود. در این جلسات نکات و مشکلات مطرح شده را جمع بندی و پاسخ داده می شود.

رییس هیات عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه و موسسات پژوهشی و آموزشی کشور تاکید کرد: بودجه از مهمترین مشکلات مطرح شده در این همایش بوده است و همچنین تغییر ساختار اداری کشور از سنتی به روش های فناوری نو (الکترونیکی) است. که این سیستم باعث سرعت بخشیدن به کارها را می دهد. که در این راستا به یک بازنگری ساختاری نیاز داریم.

وی ادامه داد: هماهنگی هایی که دانشگاه های استان با یکدیگر انجام دهند و استفاده از یکدیگر، با این تعامل دیگر با کمبود متخصص روبرو نخواهند شد. همچنین در خصوص تحقیقات این تعامل کارساز خواهد بود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار کرد: تمامی فرایند جذب توسط ۷ نفر از اعضای علمی دانشگاه که متشکل از رییس دانشگاه، رییس نهاد، ۳ الی ۵ نفر از اعضای هیات علمی مورد قبول آن دانشگاه فعالیت جذب هیات علمی با دارا بودن تمام اختیاراتی که در وزارت علوم و وزارت بهداشت دارند صورت می پذیرد.

کی نژاد با اشاره به آمارها گفت: بر اساس مصوبه شورای انقلاب در پنج سال اخیر(ازسال ۸۶) ۳۳ هزار نفر جذب هیات علمی دانشگاه های کل کشور شده اند، اما در ۳۰ سال قبل ازآن حدود ۳۲ هزار نفر اعضای هیات علمی داشته ایم. این جهش نشان دهنده مسیر ورود استعدادهای جوان کشور برای خدمت علمی به کشور را باز کرده ایم.

وی افزود: این افراد نیازهای علمی دانشگاه ها را برطرف و نیاز (صنعت، فناوری جدید و …) کشور که در آستانه جهش علمی واقعی توسط این نیروها است. با این جذب ها رشد دانشگاه ها و درجه بندی جایگاه برتری پیدا می کنند. همچنین از خروج نخبگان جلوگیری می شود.

رییس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه و موسسات پژوهشی و آموزشی کشور با بیان اینکه، یکی از مهمترین اهداف اسلامی شدن دانشگاه ها است تاکید کرد: اساتید بر اساس صلاحیت های علمی و دینی انتخاب می شوند تا دانشگاه ها به سمت آرمانی که در طراحی دانشگاه اسلامی در نظام شده است را فراهم کند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *