خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » تعهد جذب ۵ هزار هیأت علمی در دانشگاه آزاد تا پایان اردیبهشت ۹۴

تعهد جذب ۵ هزار هیأت علمی در دانشگاه آزاد تا پایان اردیبهشت ۹۴

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اظهار داشت: تعهدی که دانشگاه آزاد به وزارت علوم داده این است که ما ۵ هزار نفر دکتری تخصصی به عنوان هیات علمی تا پایان اردیبهشت ماه ۹۴ بگیریم و نقص استاد را برطرف کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسین غریبی درباره ریشه اختلاف نظر دانشگاه آزاد با شورای گسترش وزارت علوم درباره رشته های بدون مجوز گفت: بحث ما با وزارت علوم در رابطه با گسترش تحصیلات تکمیلی و کنترل این موضوع است.

غریبی خاطرنشان کرد: پیش از این ۳۲ واحد علوم تحقیقات در دانشگاه آزاد ایجاد شده بود که در برخی از این ۳۲ واحد اساتید تنها چهار نفر مربی و یکی و دو نفر استادیار بودند. ضمن اینکه این ۳۲ واحد علوم تحقیقات موافقت اصولی شورای گسترش هم نداشت. از مجموعه ۴۲ واحد، ۳۲ واحد که این گونه بود و ۹ واحد هم مجوز داشتند اما استادان کافی نداشتند. بنابراین بیشترین استادان را در علوم تحقیقات تهران داشتیم.

وی افزود: کاری که انجام می شد این بود که مجموعه رشته هایی که در دانشگاه آزاد در علوم تحقیقات ایجاد می شد به عنوان سرریز دانشجویی بین این ۴۲ واحد بدون اینکه استاد کافی داشته باشد، پخش می شد.  به عنوان مثال در آن ۳۲ واحدی که گفتم مجوز نداشتیم نزدیک ۷۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از هزار نفر دانشجوی دکتری گرفته شده بود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تاکید کرد: این تعداد دانشجو با چهار مربی و دو نفر استادیار نه مقبول و نه مشروع بود. اگر چنین مطلبی ایجاد شده بود باید برای آن فکری می شد. که این موضوع مقداری در زمان دکتر جاسبی آغاز شده بود و بخشی از آن هم در زمان دکتر دانشجو ادامه یافته بود.

وی گفت: برای اینکه این موضوع سامان بگیرد باید تصمیمی گرفته می شد. از آن طرف دانشجویان معترض بودند که استادان کافی ندارند و پایان نامه های دانشجویان می ماند. ما یک توافقی با وزارت علوم انجام دادیم که بیاییم واحدهای علوم تحقیقات را یا در واحدهای استانی و یا در واحدهای بزرگ استانها تجمیع کنیم منتهی همان رشته هایی که دانشجویان از قبل آموزش خود را در آن شروع کرده بودند، ادامه پیدا کنند و همان رشته ها را داشته باشیم. چرا که علی القاعده تعداد زیادی رشته ایجاد شده بود.

غریبی اضافه کرد: مطلب دیگر این بود که دانشگاه آزاد امسال در نزدیک به هزار رشته دکتری اعلام کرده بود و در ۷۰۰ رشته مصاحبه انجام شده بود که در واقع یک تعهد دیگر هم در اینجا شکل گرفته بود که ما باید ۵ هزار نفر استاد جذب کنیم تا بتوانیم این رشته ها را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: در واقع اختلاف نظر دانشگاه آزاد با شورای گسترش وزارت علوم در این بخش است که وزارت علوم می گوید دانشگاه آزاد باید ابتدا این موضوع را در شورای گسترش مصوب می کرد از سوی دیگر پاسخ ما این بود که ما در یک موقعیت انجام شده قرار گرفتیم. حال تعهدی که دانشگاه آزاد به وزارت علوم داده این است که ما ۵ هزار نفر دکتری تخصصی تا پایان اردیبهشت ماه ۹۴ بگیریم و نقص استاد را برطرف کنیم و در برنامه خودمان نیز ۵ هزار نفر دیگر جذب خواهند شد.

معاون دانشگاه آزاد یادآور شد: لذا به این شکل اختلافات وزارت علوم و دانشگاه آزاد با مذاکره و به سمت کیفی شدن رشته های ایجاد شده و جذب هیات علمی می تواند سامان پیدا کند. به این ترتیب نگرانی بابت کیفیت از سوی ما و وزارت علوم در این باره رفع می شود.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

۲ دیدگاه

  1. جالب است

  2. سپاسگزارم امیدوارم گره ای از مشکلات دانشگاه را باز نموده باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *