خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جزئیات اصلاح هرم هیأت علمی در دانشگاه پیام نور

جزئیات اصلاح هرم هیأت علمی در دانشگاه پیام نور

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به آخرین وضعیت اصلاح هرم هیات علمی این دانشگاه از برگزاری دوره های دکتری برای ارتقای ۱۰۰۰ تن از مربیان این دانشگاه، خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی کریمی در این باره اظهار داشت: وضعیت نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور متفاوت از سایر دانشگاههای کشور است. در همه دانشگاههای با شیوه آموزش باز در دنیا نسبت استاد به دانشجو از یک به ۲۵۰ شروع می شود و به یک به ۱۲۰ می رسد. در واقع حداقل نسبت یک به ۲۵۰ و حداکثر یک به ۱۲۰ است. دانشگاه پیام نور هم اکنون در شرایط نسبت یک به ۲۲۰ قرار دارد.

وی ادامه داد: اما در دانشگاه هایی که به شیوه آموزش غیرباز و سنتی نسبت استاد به دانشجو کاملاً متفاوت است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در فراخوان جذب وزارت علوم شرکت و برای جذب استاد با مدرک صرفاً دکتری اقدام کرده است، اظهار داشت: در این فراخوان برای ۱۳۰ رشته محل استاد جذب می شود و به زودی فرایند مصاحبه متقاضیان آغاز می شود.

کریمی خاطرنشان کرد: علاوه بر جذب استاد، دانشگاه پیام نور ارتقای مربیان را در دستور کار دارد. یکی از مشکلات دانشگاه پیام نور تعداد زیاد مربیان است که در سالهای گذشته بیشتر از چارچوب تعیین شده اقدام به جذب مربی شده است اما هم اکنون دوره های ارتقای این دسته از مربیان در دانشگاه پیام نور برگزار می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور هم اکنون ۴ هزار عضو هیات علمی دارد که از این تعداد ۱۳۰ استاد تمام و دانشیار، یک هزار استادیار و بیش از ۲ هزار مربی هستند. در حال حاضر نزدیک به هزار نفر از مربیان در حال گذراندن دوره های دکتری در پیام نور هستند و به زودی استادیار می شوند و هرم هیأت علمی پیام نور هم اصلاح خواهد شد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۴ دیدگاه

  1. با سلام دانشجوی دکتری ورودی سال گذشته هستم مایل به جذب در هیئت علمی پیام نور می باشم لطفاً راهنمایی فرمایید.

  2. به جای اینکه به زور به مربیان داشگاه مدرک دکتری بدهند وانها رابه زور وادار به تحصیل درمقطع دکتری کنند بهتر است جذب هیئت علمی ازبین دانشجویان دکتری باشد

  3. فقط نزارید این های که کارشناسی ارشد دارند و مربی هستند به خاطر تدریس مدرک دکتری خود را با پول بخرند!! یکی با مدرک پولی اساتید دانشگاه هست و یکی دیگر با مدرک بهترین دانشگاه ایران بیکار و بهش تدریس نمی دند در مقطع ارشد همه جا رابطه حتی در تدریس دانشگاه ها!!!!!!!!!!!!!!

  4. این همه دکتر بیکار تو جامعه هست اون موقع می خوان به زور ۱۰۰۰ نفر دکتر کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *