خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » دانشگاه آزاد به میزان کافی هیأت علمی ندارد

دانشگاه آزاد به میزان کافی هیأت علمی ندارد

جمع‌بندی نهایی گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد حاکی از آن است که این دانشگاه بیش از هر چیز بر توسعه کمی توجه داشته و در بسیاری مراکز کمبود هیأت علمی دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، زارعی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: بررسی‌هایی که به صورت جامع و مفصل در تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد صورت گرفت، حاکی از خروج این دانشگاه از اساسنامه خود است به گونه‌ای که به شدت بر توسعهٔ کمی تأثیر داشته و کیفیت آموزش را بسیار کاهش داده است و همچنین در بسیاری از مراکز این دانشگاه کمبود اعضای هیأت علمی وجود دارد.
وی افزود: در بخش پژوهشی نیز عملکرد این دانشگاه با توجه به حجم دانشجویانش بسیار ناچیز بوده است و در بخش اداری – مالی حتی از اساسنامه داخلی خود خروج کرده است.
وی با بیان اینکه ماحصل این گزارش حاکی از آن است که این دانشگاه خود را مستقل و فارغ از هر نوع نظارتی فرض کرده است، خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان در خصوص جزئیات این گزارش پیش از قرائت در صحن مجلس سخن گفت، اما این دانشگاه از سال ۸۴ به بعد به شدت در عرصه‌های سیاسی و جناحی فعالیت داشته که جای سؤال دارد.
وی افزود: سبک مدیریت این دانشگاه نیز با روند مناسبی پیگیری نمی‌شود و بهتر است جمع‌بندی این گزارش به شورای انقلاب فرهنگی برود تا بتوان پیشنهادات و تصمیمات مناسبی در خصوص مواردی که جای سؤال دارد، اتخاذ کرد، ضمن اینکه برخی بخش‌های این گزارش به قوه قضائیه مربوط می‌شود که در اختیار قوه قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

۵ دیدگاه

  1. باسلام

    خواهشمندم شرط تشابه مدرک دکتری با ارشد و لیسانس برای استخدام هیات علمی دانشگاه علوم تحقیقات برداشته شود، حداقل برا رشته هایی مثل علوم پایه و مهندسی، من تا ارشد علوم پایه بودم الان دانشجو دکتری مهندسی دانشگاه علوم تحقیقات هستم موقع ثبت نام آزمون دکتری ما مجاز بودیم تغییر رشته بدیم، هم در آزمون پذیرفته شدم هم در مصاحبه دکتری ،به نظرم این کم لطفیه در حق افرادی مثل من،بعد این همه تلاش الان نتونیم نتیجه بگیریم.

    سپاس از زحمات شما

  2. با سلام.

    متاسفانه من دانشجوی دکتری رشته ریاضی هستم که آزمون جامع را هم گذرانده ام و دارای رزومه علمی و پژوهشی خیلی کاملی میباشم ولی به هر دانشگاهی برای تدریس مراجعه می کنم فقط به صورت حق التدریس اقدام می کنند چون در این حالت به لحاظ مالی برای دانشگاه باصرفه تر است. در حالی که یک عضو هیئت علمی هم در آن دانشگاه وجود ندارد. جالب اینجاست که آن کسی که قرار است صلاحیت مرا برای تدریس در دانشگاه مشخص کند خودش دارای مدرک ارشد می باشد و هیچ رزومه ای ندارد. لطفا به حال ما دکتری ها رسیدگی شود.

  3. ای کاش برای هیئت علمی از افراد فوق لیسانس هم دعوت کنند. من از فوق دیپلم تا فوق لیسانس دانشگاه آزاد خوندم اما برای هیئت علمی دانشگاه آزاد فقط دکتری و دانشجوی دکتری می گرفت ولی دانشگاه سراسری فوق لیسانس هم می گرفت

  4. سلام
    ای کاش تحقیق و تفحص در مورد همه دانشگاه ها صورت بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *