خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » هشدار در باره بالا رفتن سن اساتید دانشگاهها

هشدار در باره بالا رفتن سن اساتید دانشگاهها

سرپرست دانشگاه امیرکبیر نسبت به افزایش سن اساتید دانشگاه ها هشدار داد و گفت: البته این افتخاری برای دانشگاهی قدیمی مثل دانشگاه امیرکبیر است که از اساتید قدیمی و سن بالا استفاده کند ولی همیشه باید مراقب باشیم نسل های مختلف جایگزین نسل قدیم شوند.

سید احمد معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند جذب اساتید جدید گفت: امسال حدود ۲۰ استاد جدید امسال جذب کرده ایم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر محدودیتی برای جذب عضو هیات علمی ندارد، وزات علوم به تعداد کافی مجوز در اختیار دانشگاه برای جذب عضو هیات علمی قرار داده است.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: درهمین جذب اخیر که وزارت علوم اعلام کرد نزدیک به ۴۰۰ درخواست عضویت درهیات علمی دانشگاه‌ها امیرکبیر ارایه شد اما دانشگاه هرسال حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر بیشتر جذب نمی کنند البته انتخاب های خوبی هم دارد و می تواند از اساتید داخل و خارج کشور گزینش کند.

وی ادامه داد: اکنون استخدام اساتید از داخل کشور و از دانشگاه های مختلف و خوب داخل، کمتر از خارج نیست. فارغ التحصیلان دکتری ما کمتر از بهترین فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج نیستند .

معتمدی درباره هشداری درخصوص بالارفتن سن اعضای هیات علمی، گفت: البته این افتخاری برای دانشگاهی قدیمی مثل دانشگاه امیرکبیر است که از اساتید قدیمی و سن بالا استفاده کند ولی همیشه باید مراقب باشیم نسل های مختلف جایگزین نسل قدیم شوند.

وی درباره نسبت استاد به دانشجو نیز در این دانشگاه گفت: دراین زمینه شاخص خوبی داریم نسبت استاد به دانشجو زیر ۲۰ است دانشگاه هایی که می خواهند به سمت تحقیقات بیشتر حرکت کنند باید این نسبت را  به زیر ۱۵ برساند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

۲ دیدگاه

  1. امیدواریم این مساله را خود اساتید مسن قبول داشته باشند که بالاخره روزی باید میدان را به فارغ التحصیلان دکتری جوان بدهند نه اینکه در کارگروه جذب هیات علمی سوالات سطحی که نشان از بروز نبودنشان است در حلسه مصاحبه از متقاضیان بپرسند و بدون هیج موردی آنها را رد کنند. دلیل انهم این است که از وارد شدن یک فارغ التحصیل دکتری جوان و با انگیزه در بخش خود هراس دارند. من این مورد را به چشم خودم دیدم و به شخصه حلال نمی کنم

  2. کار از هشدار گذشته است…
    درست است که اساتید با تجربه مفیدند اما تا سنی….
    بنده هم در دوره لیسانس و هم فوق لیسانس استادانی پیر داشتم که هیچ بهره ای از کلاس آنها نداشتیم…
    اما همان استاد جوان به ظاهر کم تجربه بسیار برای ما ارزشمند و مفید بود…
    بهتر واقعی تر به موضوع نگاه کنیم و هرم هیات علمی را اصلاح کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *