خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » ارائه گزارش کامل بورسیه‌ها تا پایان هفته

ارائه گزارش کامل بورسیه‌ها تا پایان هفته

نجفی در رابطه با بحث بورسیه‌ها و مراحل رسیدگی به آنها، گفت: ما تا ۳-۲ روز آینده گزارش کامل موضوع بورسیه‌ها را اعلام می‌کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه اجلاس سالانه نخبگان و در جمع خبرنگاران در خصوص بحث بورسیه‌ها و مراحل رسیدگی به آنها، گفت: ما تا ۳-۲ روز آینده گزارش کامل موضوع بورسیه‌ها را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: بحث بورسیه‌ها به چهار گروه کلی تقسیم می‌شود. یک گروه بورسیه‌هایی بودند که به اسم بورسیه خارج به آنها بورس داخل داده‌اند و بعد آن را تبدیل به بورسیه داخل کرده‌اند و در نتیجه بدون شرکت در آزمون دکترا وارد دوره‌های دکترا شدند. این پرونده‌هایی که قرار بود به کمیته پنج نفره ارجاع شود شامل این پرونده‌ها بودند.

نجفی ادامه داد: گروه دوم بورسیه‌هایی هستند که به خارج اعزام شدند و هم‌اکنون نیز مشغول تحصیل در خارج از کشور هستند. به طور طبیعی پرونده‌های آنها را به کمیته پرونده ارجاع نمی‌دهیم.

به گفته وی، دسته سوم پرونده بورسیه‌هایی است که خودشان مربی دانشگاه‌ها بودند و از قانون ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها استفاده کردند که اینها هم شرایط خاص خود را دارند.

نجفی گفت: گروه چهارم نیز دسته‌ای بودند که از امتیازات ایثارگران استفاده کردند. حکمی که مربوط به هر کدام از این چهار گروه است با هم متفاوت است. بحثی که یکی از نمایندگان مجلس در این باره مربوط کرده است مربوط به گروهی است که پرونده‌های آنها نیز در کمیته‌های پنج نفره مطرح شد که ان‌شاءالله طی چهار روز آینده همانطور که رئیس جمهور فرمودند اطلاعیه‌ای با توضیحات کامل در مورد بورسیه‌ها خواهیم داد و مردم را در جریان خواهیم گذاشت. البته این کار بدون ذکر نام انجام خواهد شد چرا که ما فکر می‌کنیم نباید وارد حریم خصوصی شویم اما اگر معلوم شود که عده‌ای بدون ترتیبات قانونی از بحث بورس استفاده کردند با آنها برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که دقیقا چند نفر از بحث بورس استفاده کردند، گفت:‌ عدد کامل درنیامده است و هر زمان مشخص شود آن را اعلام خواهیم کرد.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *