خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » فعالیت ۴ هزار عضو هیات علمی در پیام نور

فعالیت ۴ هزار عضو هیات علمی در پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور، با اشاره به اینکه برای ارتقاء کیفیت در دانشگاه برنامه عملیاتی و اجرایی تدوین شده، گفت: دانشگاه مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای این مهم در برنامه چهار ساله خود در نظر گرفته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل فراهانی در اجلاس روسای دانشگاه پیام نور، گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو و دانش آموخته از خدمات دانشگاه پیام نور بهره مند می شوند و دانشگاه پیام نور با این میزان دانشجو ادعا می کند در هر خانواده ایرانی یک نماینده دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور با ارسال ۱۴۰ میلیون کتاب درسی در ۲۵ سال گذشته به دورترین نقاط کشور امکان تحصیل را برای دانشجویان فراهم کرده که این رقم در هیچ بخش دانشگاهی کشور قابل مقایسه نیست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، این دانشگاه با ارائه شیوه آموزشی متفاوت به دانشجو استقلال می دهد و با محتوای آموزشی یکسان و برگزاری آزمون متمرکز مهم ترین رکن آزمون سالم و با کیفیت را در دستور کار خود دارد.

فراهانی افزود: اگر بحرانهای دانشگاهها را در دهه ۷۰ و ۸۰  به یاد آوریم این دانشگاه نقش بی بدیلی در حل مشکل عرصه آموزش عالی عهده دار بوده و البته در دوره جدید با رویکرد کیفیت بخشی، برقراری موازنه کمیت و کیفیت، توجه بیشتر به تقاضای اجتماعی تا رسیدن به دانشگاهی که مورد نظر بزرگان کشور و در شان نظام جمهوری اسلامی ایران به ماموریت خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقاء کیفیت در دانشگاه برنامه عملیاتی و اجرایی تدوین شده، گفت: دانشگاه مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای این مهم در برنامه چهار ساله خود در نظر گرفته و برنامه اجرایی در بخش های مختلف ارتقای کیفیت به صورت برنامه های مدون و بخشی مصوب درآمده است و تنوع بخشی به درآمدزایی دانشگاه پیام نور در کارگروه های مربوط به اجلاس روسای پیام نور بررسی و ابزارهای لازم ارائه خواهد شد.

فراهانی در پاسخ به برخی مطالب مبنی بر فاصله گرفتن دانشگاه پیام نور از ماموریت اصلی خود، خاطرنشان کرد: ماموریت دانشگاهها تولید، گسترش و ترویج دانش، تربیت نیروی متخصص، متعهد و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است و مدارک مورد نظر در ماموریت دانشگاهها اسناد بالا دستی و در راس آن اساستامه دانشگاه است که دانشگاه پیام نور بر اساس قوانین و ضوابط مصوب هم در رشته های مختلف و هم در سه مقطع نسبت به تربیت دانشجویان اقدام می کند و دانش آموختگان این دانشگاه از سطح کیفی بالا و قابل قبولی برخوردارند.

وی ادامه داد: در هر صورت برای پذیرش دانشجو در رشته های مختلف باید ابتدا زیر ساخت علمی و آزمایشگاهی مهیا باشد و در مواردی که این زیر ساخت ها فراهم نبوده است در مرحله کیفی سازی مد نظر باشد.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد به دانشگاه و توانمندی های پنهان دانشگاه پیام نور، گفت: امروز دانشگاه ما چهار هزار عضو هیات علمی دارد و انتظارمان امروز این است که با توجه به تاثیر اعضای هیات علمی در فرآیند تصمیم گیری نسبت به جذب اعضای هیات علمی که از دانشگاه پیام نور دور بوده اند اقدام شود.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *