خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » افزایش فرصت‌های مطالعاتی داخلی برای دانشجویان دوره دکتری

افزایش فرصت‌های مطالعاتی داخلی برای دانشجویان دوره دکتری

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از توسعه جدی فرصت‌های کوتاه‌مدت دانشجویان دکتری در داخل کشور خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد مقدس به ارائه سیاست‌های معاونت دانشجویی در بخش بورس و اعزام  دانشجو پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دکتری و امکان تأمین هیئت علمی، کاهش کمیت بورس خارج و داخل کشور را خواهیم داشت.

وی افزود: اختصاص بورسیه به دانشگاه‌های کوچک و جدید از طریق آزمون و تجدید نظر در آئین‌نامه مربیان صورت خواهد گرفت.

صدیقی در حوزه دانشجویان غیرایرانی به برنامه گسترده وزارت علوم در ارتباطات بین المللی اشاره کرد و افزود: کمک و مساعدت به دانشجویان شاهد و ایثارگر باید همراه با عزت و مصلحت باشد، همچنین با رعایت این اصل باید با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییری در آئین‌نامه این واحد داشته باشیم و با برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه، دانشجویان شاهد و ایثارگر را یاری کنیم.

رئیس سازمان دانشجویان اظهار داشت: در حوزه مشاوره و سلامت باید توانمندی‌های دانشجویان را ارتقاء دهیم و از بروز آسیب‌های روانی و اجتماعی در بین دانشجویان و دانشگاهیان پیشگیری کنیم.

وی در ادامه از راه‌اندازی سامانه انتقال دانشجویان خبر داد و افزود: در امور خدمات آموزشی در نظر داریم انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور را به دانشگاه‌های داخل کشور تسهیل کنیم.  وی  در ادامه به استقرار سیستم آنلاین برای جلوگیری از مراجعات مکرر حضوری به سازمان دانشجویان نیز اشاره کرد.

صدیقی تصریح کرد: ارتقاء و توسعه شوراهای صنفی یکی دیگر از سیاست‌های معاونت دانشجویی است و این تشکل بدون توجه به مسائل سیاسی می‌تواند بازوی کمک کننده بسیار خوبی برای مدیرت دانشجویی دانشگاه‌ها باشد.

وی با بیان این مطلب که امور رفاهی برخی از دانشگاه‌ها به صندوق رفاه سپرده خواهد شد، ادامه داد: ۲۰ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها صرف امور رفاهی می‌شود که با برون سپاری این حوزه می‌توانیم بخشی از مشکلات مالی دانشگاه‌ها را رفع کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان به ارائه راه‌های برون‌رفت از مشکلات تغذیه و خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: خارج شدن از چرخه معیوب یارانه غیر کافی تغذیه، حرکت به سوی ارائه تسهیلات در راستای هدر نرفتن یارانه و تنوع بخشی به روش‌های ارائه خدمات تغذیه‌ای با  استفاده از بخش خصوصی از جمله برنامه‌های سازمان امور دانشجویان در این زمینه است.

 

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۷ دیدگاه

  1. علاوه بر مقرری برای دانشجویان دکتری غیر پزشکی به فکر تامین مخارج پایان نامه دکتری هم باشند. کسایی که روز اول ورود به مقظع دکتری تعهد حضور تمام وقت در دانشگاه و عدم شاغل بودن رو میگیرند هزینه زندگی و تحصیل و پایان نامه دانشجویان رو باید تقبل کنند. در آخر هم ۱ فکری به حال این همه فارغ التحصیل دکتری بیکار باشید. که بعد از این همه هزینه و از دست دادن زمان و بالا رفتن سن جوانان با سنن بالای ۳۰ سال از دکتری فارغ التحصیل می شوند و هنوز بیکار هستند. امیدوارم وزارت علوم ، دولت و رئیس جمهور این نکات را در نظر بگیرند.

  2. سلام
    چرا به دانشجویان دکترای تخصصی مقرری نمی دهند مگر با دانشجویان پزشکی چه فرقی دارند ؟؟؟؟؟

  3. فارغ التحصیل دکتری

    امیدوارم منظورشان از افزایش فرصت‌های مطالعاتی داخلی برای دانشجویان دوره دکتری، به حداقل رسیدن یا صفر شدن فرصت‌های مطالعاتی خارجی برای دانشجویان دوره دکتری نباشد

  4. با سلام لطفا در مقرری برای دانشجویان دکتری هم اطلاع رسانی کنید

  5. به ما که رسید آسمون تپید

  6. دانشجوی دکتری همدان

    جناب دکتر صدیقی یا خیلی زرنگ هستند و یا سطح کلمات و جملات بکار برده شون خیلی بالاتر از سطح سواد من هستش.
    واقعیتش ایشون اونقدر با کلمات بازی کردند که هر کس میتونه تفسیر مخصوص به خودش را داشته باشه.
    بعنوان نمونه:
    * با توجه به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دکتری و امکان تأمین هیئت علمی، کاهش کمیت بورس خارج و داخل کشور را خواهیم داشت.
    *در پایان به ارائه راه‌های برون‌رفت از مشکلات تغذیه و خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: خارج شدن از چرخه معیوب یارانه غیر کافی تغذیه، حرکت به سوی ارائه تسهیلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *