خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » وابستگی جناحی ملاک پذیرش اعضای هیأت علمی نباشد

وابستگی جناحی ملاک پذیرش اعضای هیأت علمی نباشد

معاون مرکز جذب وزارت علوم گفت: همه تلاشمان این است که جذب اعضای هیئت علمی کشور را از سیاست زدگی و جناح بندی های سیاسی دور نگه داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عباس یزدانی یکی از رویکردهای جذب در دوره جدید را تسهیل ورود نیروهای علمی و نخبه به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دانست و اظهار داشت: همانطوری که امام راحل تاکید داشتند سرنوشت جامعه در دانشگاه ها رقم می خورد و رهبر معظم انقلاب نیز تداوم جدی، پر شتاب و همه جانبه نهضت علمی را به عنوان عامل اصلی سرنوشت آینده ایران و جهان مورد تاکید قرار دادند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت راهی جز پیمودن مسیر علم و دانش وجود ندارد و این راهی است که همه کشورهای پیشرفته دنیا طی می کنند و بخشی از تحقق این هدف، به هیئت های اجرایی جذب مربوط می شود ، بنابراین، مهم ترین هدف مرکز جذب، بهره گیری از دانش آموختگان متخصص و متعهد به عنوان عامل توسعه و پیشرفت کشور است.

معاون مرکز جذب در ادامه به رویکرد های این مرکز و اتخاذ ساز و کارهای مناسب جذب اساتید اشاره کرد و یادآور شد: رویکرد مرکز جذب در این دوره این است که با اتخاذ ساز و کارهای مناسب، جذب اعضای هیئت علمی کشور را از سیاست زدگی و جناح بندی های سیاسی دور نگه دارد. زیرا بزرگترین آفت برای مراکز آکادمیک و دانشگاهی سیاست زدگی است و وابستگی جناحی نباید ملاک رد یا پذیرش افراد باشد.

وی در ادامه گفت: البته همه انسان ها مواضع سیاسی دارند. تنوع دیدگاه های سیاسی امری طبیعی است و نباید توقع داشت که همه انسان ها مثل هم فکر کنند. امروز تلاش ما این است که زمینه های جذب نخبگان متعهد را فراهم کنیم تا دانش آموختگان ممتاز و متدین کشور کرسی های تدریس در دانشگاه ها را برعهده بگیرند.

وی خاطرنشان کرد : تعهد و تخصص در جذب افراد دو فاکتور لازم و ضروری است  ونباید به بهانه یکی دیگری را نادیده گرفت.

دکتر یزدانی صیانت از حقوق متقاضیان جذب و هم چنین صیانت از حقوق دانشگاه، نظام و کشور را به عنوان یکی از سیاست ها و راهبردهای مرکز جذب دانست و گفت :  حق کشور اقتضا می کند برای توسعه و پیشرفت از نخبگان، فرهیختگان علمی و اساتید قوی برخوردار باشد.

معاون مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم ،  مهم ترین دستاورد مرکز جذب در دوره جدید را حفظ شأن و کرامت دانش آموختگان و اساتید عنوان کرد و اظهار داشت :  دانش آموختگان دانشگاه ها با ارزش ترین سرمایه های ملی هستند و همه ما چه مسئولان جذب و چه کارشناسان جذب باید در کمال احترام پاسخگوی متقاضیان باشیم زیرا تغییر فضای حاکم بر جذب و ایجاد آرامش و امنیت روانی برای اساتید از رویکردهای جدید مرکز جذب است.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

یک دیدگاه

  1. همه تلاشمان این است …
    دکتر! چقدر موفق بودیدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *