خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تعیین تکلیف وضعیت مسکن مهر استادان

تعیین تکلیف وضعیت مسکن مهر استادان

معاون اداری مالی وزارت علوم از آخرین وضعیت مسکن مهر استادان طی سال جاری دانشگاه ها، بازنگری ۴ آیین نامه مهم دانشگاهی و اعمال اصلاحات در توزیع منابع مالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهمترین و نخستین موضوع در دستور بررسی این معاونت گفت: مهمترین موضوعی که در بدو ورود به وزارت علوم آن را پیگیری کردیم آشفتگی و نابسامانی منابع انسانی بود. در این زمینه اختلافات و مشکلات عدیده ای در دانشگاه ها وجود داشت.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

معاون اداری مالی وزارت علوم درباره استخدام ها گفت:  استخدام اعضای هیات علمی در دست پیگیری است. همه اقدامات در وزارت علوم آماده است و ما منتظر ابلاغ سهمیه ها از معاونت راهبردی ریاست جمهوری هستیم.

امید از بازنگری ۴ آیین نامه مهم دانشگاه ها خبر داد  و اظهار داشت: آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی (کارکنان) عملیاتی سال گذشته به دانشگاه ها ابلاغ شد. آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز در دست تهیه است و از شهریور ماه به منظور تصویب در هیات های امنای دانشگاه ها در اختیارشان قرار می گیرد. بازنگری آیین نامه ساختاری و تشکیلاتی وزرات علوم در مرحله نهایی شدن قرار دارد. این آیین نامه مشکلاتی داشت که با اصلاحات صورت گرفته چابک و کوچک سازی ساختارها و اصلاح فرآیندها در دستور کار قرار می گیرد. همچنین آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه ها نیز سال ها بود که مورد بازنگری قرار نگرفته بود و با وجود مشکلاتی که داشت در دانشگاه ها به اجرا در می آمد. این آیین نامه هم در دستور بازنگری قرار دارد و در گردهمایی شهریور ماه معاونان اداری- مالی دانشگاه ها درباره آن بررسی هایی صورت می گیرد.

امید درباره مسکن مهر اساتید به برخی جزئیات اشاره کرد و گفت: هیچ اقدامی برای اختصاص مسکن مهر به استادان نه در گذشته و نه هم اکنون در دستور کار نبوده است قرار هم نیست که در این زمینه هیچ سرمایه گذاری و تصمیمی گرفته شود.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *