خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » حذف وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای استادان پیمانی

حذف وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای استادان پیمانی

مشاور معاونت اداری مالی وزارت علوم از حذف وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای استادان پیمانی و همچنین ۲ روش دریافت تضمین بانک از استادان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی برای پرداخت این وام، خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

هادی نظرپور در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره، گفت: بانکها از هفته جاری باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام به استادان پرداخت کنند.

وی با اشاره به یک ایراد مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، اظهار داشت: سود ۲۲ درصدی که برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده، مناسب نیست و اگر اسم این وام تسهیلات ویژه است پس این میزان سود نباید اختصاص یابد.

نظرپور از پیگیریهای وزارت علوم در این باره خبر داد و افزود: در تلاشیم که میزان سود این تسهیلات را به حالت گذشته یعنی ۱۴ درصد بازگردانیم.

مشاور معاونت اداری مالی وزارت علوم از عدم اختصاص این وام به استادان پیمانی خبر داد و گفت: وام ۱۰۰ میلیون تومانی به استادان دارای قرارداد پیمانی تعلق نمی گیرد و این وام صرفاً به استادان رسمی آزمایشی و رسمی قطعی اختصاص می یابد.

به گفته نظرپور، استدلال شورای پول و اعتبار این است که هنوز تکلیف استخدام و قرارداد این گروه از استادان مشخص نشده و یک ارگانی باید تضمین عدم بازپرداخت وام را بر عهده گیرد. در حالی که دانشگاه از سوی استادان رسمی آزمایشی و رسمی قطعی تضمین می دهد که در صورت عدم پرداخت اقساط، از حقوقشان کم و به بانک پرداخت کند.

وی ادامه داد: این در حالیست که بانکها از دو روش، دریافت اقساطشان را تضمین می کنند. علاوه بر اینکه مسکن مورد معامله را تا زمان بازپرداخت کامل اقساط در رهن کامل قرار می دهند از دانشگاه هم تعهد می گیرند که در صورت عدم بازپرداخت از حقوق ماهانه استادان کم شود. مورد اول در مورد استادان پیمانی هم وجود دارد اما برای قسمت دوم باید فکر دیگری کرد.

این مقام مسئول وزارت علوم از پیگیری این درخواست در شورای پول و اعتبار خبر داد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

۶ دیدگاه

  1. سلام
    یکی به داد جدید الاستخدام ها برسد که با شرایط کنونی واقعا نمی تونند یک عضو هیئت علمی به درد بخور باشن. نه خونه ای نه ماشینی و …. . بماند که تعداد قایبل توجهی هنوز نتونستند ازدواج هم بکنند!! واقعا با این شرایط میشه یک معلم خوب بود!!

  2. چرا فکری به حال حق التدریسی هایی که با داشتن مدرک دکتری و به دلیل اینکه هنوز نتوانسته اند در دانشگاهی جذب شوند و مدت ۵ الی ۶ سال است که بادریافت ساعتی ۹۰۰۰ تومان مشغول تدریس هستند و امیدی هم به جذب ندارند و شرط سنی هم برای استخدام در دیگر ادارات را ندارند فاقد مسکن ، حقوق و …هستند و فقط دل به مدرک دکتری خود کرده اند نمی کنند

  3. اساتید پیمانی که اکثراً تازه استخدام شده اند و فاقد مسکن می باشند، به این وام نیاز بیشتری دارند تا اساتید رسمی.
    نمی دانم چرا این موارد در تصمیم گیری در نظر گرفته نمی شوند.

  4. رسمی قطعی ها که هم زمین شهری گرفتن، هم تو خونه سازمانی چند سال زندگی کردن و هم ماشین گرفتن با شرایط عالی!!!!
    رسمی آزمایشی ها هم که وام ۴۰ میلیونی شون رو گرفتن و توی خونه سازمانی هستن. تلکیف پیمانی چی میشه؟
    در واقع طرح سربازی ها و پیمانی به این وام نیاز داره نه استاد تمام یا دانشیاری که با این وام برای بچه اش خونه می خره یا خونه های خودشو از یکی به دو تا و از دو تا به سه تا و بیشتر افزایش میده.
    واقعا جای تاسفه!!!!
    بهتر بود مسئولان جدید عادلانه خدمت کنن نه اینکه فقط به فکر قشر خودشون باشن تا قشر هیئت علمی جوان.

  5. کاش یک ذره انصاف و عدالت داشتیم و درک می کردیم که حق التدریسها ناعادلانه ترین حقوق را می گیرند و اینها و اساتید پیمانی هستند که مستحق دریافت حقوق، مزایا، و وام بیشتر می باشند. به شدت وضعیت این اساتید اسفناک است و سرها در گریبان است.

    • درود
      دقیقا
      متاسفانه همیشه قشر ضعیف تر از حمایت کمتری برخوردار است دقیقا برعکس آن چه که می بایست باشد.
      قوانین متاسفانه ناعاقلانه تصویب می شوند
      ب امید روزی که قانونگذار عاقل شود
      آمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *