خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » اعلام زمان پرداخت افزایش مقرری دانشجویان بورسیه خارج

اعلام زمان پرداخت افزایش مقرری دانشجویان بورسیه خارج

با تصویب هیئت وزیران افزایش مقرری ارزی دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دو وزارت بهداشت و علوم ابلاغ شد و به گفته مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اگر پرداخت این افزایش مقرری به شش ماه نخست اول سال نرسد افزایش مقرری نیمه اول و دوم در نیمه دوم سال باهم پرداخت خواهد شد.

دکتراحمد غلامی مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زمان پرداخت افزایش مقرری دانشجویان بورسیه گفت: افزایش مقرری دانشجویان بورسیه با میانگین ۱۰ درصد به تصویب هیات وزیران رسید ولی هنوز به سازمان امور دانشجویان ابلاغ نشده است هر زمانی که ابلاغ شود عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی ادامه داد: اگر پرداخت این افزایش مقرری به شش ماه نخست اول سال نرسد افزایش مقرری نیمه اول و دوم در نیمه دوم سال باهم پرداخت خواهیم کرد.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان چون افزایش مقرری دانشجویان بورسیه مصوبه دولت است بنابراین دبیرخانه هیات دولت باید به سازمان ابلاغ کند تا بتوانیم اجرایی کنیم.

غلامی همچنین پیش از این در گفتگو با مهر یادآور شده بود این افزایش مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور با میانگین ۱۰ درصد بسته به کشورهای مختلف افزایش خواهد یافت و پس از ابلاغ از سوی دولت لازم الاجرا خواهد بود.

افزایش مقرری ارزی دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور در جلسه ۱۵ تیرماه ۹۳ بنا به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد تبصره ماده ۹ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور، به تصویب هیات وزیران رسید.

بر این اساس افزایش مقرری ارزی دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور از محل اعتبارات مربوط وزارتخانه های بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری تامین خواهد شد.

با تصمیم دولت ، این مصوبه از تاریخ اول فروردین ماه ۹۳ لازم الاجراست.

بر اساس مقرری ارزی دانشجویان بورسیه خارج از کشور اعلام شده، دانشجویان شاغل به تحصیل در کشورهای سوئیس و دانمارک دارای بیشترین مقرری و شاغل به تحصیل در کشور هند و به ویژه شهرهایی غیر از دهلی و بمبئی دارای کمترین مقرری هستند.

تعیین مقرری ها بر اساس مسافت، هزینه زندگی و شرایط تحصیلی دانشجویان متفاوت است. همچنین برخی از کشورها شامل ۱۰ درصد افزایش مقرری نشده اند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *