خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » پاسخ روسای ۳ دانشگاه درباره آمار بالای پذیرش بورسیه‌

پاسخ روسای ۳ دانشگاه درباره آمار بالای پذیرش بورسیه‌

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه‌های علامه طباطبایی، خوارزمی و گیلان بیشترین تعداد دانشجویان بورسیه بدون آزمون را در دوره قبل پذیرش کرده اند .

دکتر مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سه دانشگاه مذکور دانشگاه هایی هستند که نسبت به دانشگاه های دیگر با عجله بیشتری دانشجویان بورسیه را پذیرفتند و الزاما این مطلب بدین معنی نیست که پذیرفته شدگان در این دانشگاه ها فاقد شرایط لازم برای بورسیه شدن باشند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی ادامه داد: دانشگاه علامه با توجه به عجله زیادی که برای پذیرش داشته در خیلی از موارد نامه نهایی وزارتخانه را نیز دریافت نکرده و ثبت نام را انجام داده است این درحالی است که برای ثبت نام باید نامه نهایی از سوی سازمان امور دانشجویان به دانشگاه ارایه شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشگاه گیلان نیز ظرفیت پذیرش این دانشجویان را رعایت نکرده است. چند نفری را خود دانشگاه پذیرفته بود.

محمد علی سبحان اللهی – رئیس دانشگاه خوارزمی به عنوان یکی از دانشگاه هایی که تعداد بیشتری دانشجوی بورسیه را در دوره قبل جذب کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر، از بررسی پرونده دانشجویان بورسیه بدون آزمون که در دولت گذشته به این دانشگاه معرفی شده‌اند خبر داد.

وی ادامه داد: بعد از مصاحبه رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص دانشجویان بورسیه، بررسی پرونده این دانشجویان در دست بررسی قرار گرفت اگر این دانشجویان به صورت قانونی معرفی شده باشند ما نیز حرفی نداریم اما اگر غیر قانونی پذیرش شده باشند با آنها برخورد خواهد شد .

دکتر حسین سلیمی نیز در گفتگویی عنوان کرده است، فهرست و آماری که سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از دانشجویان بورسیه به دانشگاه اعلام کرده ۲۷۰ نفر است و در بررسی‌هایی که انجام گرفته،  اعلام شده بسیاری از این افراد حداقل معدل لازم برای بورسیه را نداشتند. البته لازم به ذکر است که بسیاری از این افراد نیز جزو دانشجویان با صلاحیت و خوب هستند.

دکتر احمد رضی سرپرست دانشگاه گیلان نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: گروهی از سوی رئیس دانشگاه برای رسیدگی به این موضوع تعیین شده اند این گروه وظیفه دارند بررسی های لازم را انجام دهند و مشخص کنند پذیرفته شدگان آیا به صورت قانونی پذیرش شده اند یا خیر.

وی ادامه داد: درحال حاضر این گروه کار خود را به اتمام نرسانده اند بعد از اینکه کار خود را به پایان رساند نتیجه نهایی اعلام می شود.

به گزارش مهر، در دولت گذشته در میان ۳۰۰۰ دانشجویی که بدون آزمون بورسیه شده اند، براساس ادعای وزارت علوم دولت یازدهم بیش از ۱۲۷۰ نفر شرایط و صلاحیت لازم را نداشته و خارج از روال بر صندلی دوره دکترا نشسته اند که البته این موضوع از سوی مسئولان امر در دولت سابق مورد تایید قرار نگرفته و نیازمند بررسی های بیشتر است.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *