خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » بیشترین نیاز جذب هیات علمی در دانشکده‌های جدید

بیشترین نیاز جذب هیات علمی در دانشکده‌های جدید

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: بیشترین نیاز این دانشگاه به استاد در حال حاضر در رشته های دانشکده‌های جدید التاسیس مانند مهندسی پیشرفت و فناوری های نوین است .

دکتر محمدعلی برخورداری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت هرم هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به این مساله که فرایند زمان بر است و طی این چند ماه تعداد کمی عضو هیات علمی جذب دانشگاه شده است .

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی ادامه داد: در سال های گذشته نیز هرساله تعداد ۲۰ الی ۳۰ نفر بیشتر جذب نشده است امسال نیز همین حدود عضو هیات علمی جذب خواهد شد . در حال حاضر هم وضعیت دانشگاه تثبیت شده و نیازی به جذب عضو هیات علمی به طور گسترده ندارد.

ریس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: برای دانشگاهی مثل دانشگاه علم و صنعت روال منطقی آن است که وقتی استادی بازنشسته می شود عضو هیات علمی جدیدی جایگزین وی شود و یا اینکه زمانی که دانشگاه توسعه می یابد و رشته ها و دانشکده های جدید ایجاد می شود عضو هیات علمی جذب شود.

وی یادآورشد: با توجه به قوانین موجود تعداد بازنشستگی‌ها کم است بنابراین دانشگاه بیشتر زمانی جذب هیات علمی انجام می دهد که توسعه ای داشته باشد .

برخورداری با بیان اینکه درحال حاضر این دانشگاه حدود ۴۵۰ نفر عضو هیات علمی دارد، افزود: در هر رشته یک یا دو نفر جذب شده است و تنها در دانشکده فناوری های نوین و مهندسی پیشرفت که تازه ایجاد شده ۳ تا ۴ نفر در رشته های این دانشکده ها جذب شده است .

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه ضریب حقوق اعضای هیات علمی

تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها توسط معاون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *