خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعطای فرصت مطالعاتی به ۵۰۰ دانشجوی دکتری

اعطای فرصت مطالعاتی به ۵۰۰ دانشجوی دکتری

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: براساس تصویب شورای بورس در سال ۹۳ به حدود ۵۰۰ دانشجوی دکتری فرصت مطالعاتی اعطا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر وحید احمدی در همایش سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاهها، پژوهشگاهها و پارک های علم و فناوری در تبریز با تاکید بر ضرورت افزایش سهم پژوهش در بودجه دانشگاهها گفت: بر اساس ابلاغ وزیر علوم، تایید بودجه تفصیلی دانشگاهها منوط به افزایش سهم بودجه پژوهشی تا ۱۵درصد کل بودجه و اعزام حداقل ۴ عضو هیئت علمی برای فرصت های مطالعاتی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به برگزاری اولین جشنواره پژوهش و فناوری بین ۹ دانشگاه و مرکز پژوهشی منطقه سهند ابراز امیدواری کرد: شاهد افزایش رقابت های سالم بین دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری کشور در راستای دستیابی به یک جایگاه پایدار در علم و فناوری منطقه در راستای افزایش آسایش و رفاه در جامعه باشیم.

احمدی اظهار داشت: در سال جاری که با نام “اقتصاد ، فرهنگ با عزم ملی و  مدیریت جهادی ” توسط مقام معظم رهبری  نامگذاری شده است باید تلاش کنیم تا برنامه ریزی ها و سیاست های حوزه پژوهش و فناوری در مسیر صحیح هدایت و جهت دهی شود.

وی تاکید کرد : اولویت وزارت علوم استفاده از خرد جمعی برای تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های کلان است و در حوزه پژوهش و فناوری نیز کلیه برنامه ریزی ها اعم از اصلاح آیین نامه های موجود، تدوین آیین نامه های جدید و تدوین سیاست های کلان با استفاده از نظرات معاونین پژوهش و فناوری مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری انجام خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزود: چالش های حوزه پژوهش و فناوری را می توان در دو بخش قوانین و زیر ساخت ها تفکیک کرد که در بخش قوانین، شاهد این هستیم که برخی از آیین نامه ها در اجرا دارای موانع هستند و برای برخی قوانین نیز هنوز آیین نامه اجرایی تدوین نشده است.

وی افزود: براساس قوانین موجود، باید در چند سال گذشته پژوهشگاه های غیر حاکمیتی به بخش خصوصی واگذار می شد ولی اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است، لذا احصا و تفکیک پژوهشگاه های حاکمیتی و غیر حاکمیتی از یکدیگر شروع شده و به زودی فهرست آنها اعلام می شود.

احمدی تاکید کرد : از موضوعات مهم زیر ساختی حوزه پژوهش و فناوری، نبود معیار و ضابطه مشخص برای توزیع بودجه های پژوهشی بین دانشگاههاست که در این زمینه نیز اقداماتی برای تعین معیار مناسب شروع شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: برخی پژوهشگاهها از اهداف و ماموریت های خود دور شده اند، لذا برای هدفمند کردن ماموریت پژوهشگاهها در نقاط مختلف کشور با توجه به نیازها و امکانات منطقه ای، آمایش ملی پژوهش و فناوری کشور درحال انجام است.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *