خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » وزارت بهداشت برای اولین بار دانشجویان دکتری تخصصی را بورس می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار دانشجویان دکتری تخصصی را بورس می‌کند

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از انتشار نخستین فراخوان کشوری بورس دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت به منظور تامین کادر هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

دکتر سلیمان احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای نخستین بار فراخوان بورس داخل کشور ویژه دانشجویان دکتری تخصصی در وزارت بهداشت منتشر شده است و دانشجویان واجد شرایط می توانند از ۳۱ اردیبهشت به مدت یک ماه در این فراخوان ثبت نام کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: این فراخوان به عنوان اولین دوره بورس کشوری برای رشته های علوم پزشکی، علوم پایه، بهداشت، داروسازی و دندانپزشکی برای این گروه از دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این فراخوان بر اساس تقویم شورای عالی جذب هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است و سه هدف عمده عدالت در جذب دانشجویان بورسیه، تامین کادر هیات علمی مجرب برای استادی در علوم پزشکی و استقلال دانشگاه ها در پذیرش و جذب نیروها بر اساس توسعه هدفمند رشته ها را دنبال می کند.

احمدی اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به اسناد بالادستی باید توسعه هدفمندی داشته باشند و برای توسعه رشته های خود نیاز به نیروهایی هماهنگ با این توسعه دارند که می توان آن را از طریق بورسیه داخل کشور تامین کرد.

وی با اشاره به جزئیات این فراخوان گفت: برای این فراخوان ۵۱ رشته اعلام شده است که ۱۱ رشته در داروسازی، ۴ رشته در پیراپزشکی، ۲۱ رشته در علوم پایه پزشکی، ۸ رشته در گروه مدیریت نظام سلامت، اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی، ۵ رشته در بهداشت، یک رشته در پرستاری و یک رشته در دندانپزشکی را شامل می شود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: این ۵۱ رشته در ۵۶ دانشگاه مدنظر قرار دارد و در واقع ظرفیت بورس داخل وزارت بهداشت ۲۰۸ رشته محل در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بعد از اینکه فرآیند جذب انجام شد، شورای اجرایی بورس وزارت بهداشت حکم بورس افراد را تایید می کند و پس از جذب این افراد با حکم استادیار متعهد خدمت به عنوان عضو هیات علمی در همان دانشگاهی که آنها را بورس کرده مشغول به کار می شوند و خدمت ارائه می دهند.

احمدی اظهار داشت: به منظور ارائه تشویق های مناسب برای جذب افراد در دانشگاههای کمتر برخوردار، افرادی که در فراخوان بورس شرکت می کنند در دانشگاه های مناطق کمتر برخوردار امکان انتخاب ۲ محل دارند و در دانشگاه های برخوردار امکان انتخاب یک محل را دارند.

وی اضافه کرد: محدودیت سن داوطلبان نیز پیش از این ۳۵ سال بود که آن را به ۴۰ سال افزایش دادیم. دانشجویان دکتری تخصصی که دو نیمسال تحصیلی از مدت آموزش آنها گذشته باشد یا حداقل یکسال تحصیلی را گذارنده باشند می توانند در این فراخوان ثبت نام کنند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درباره شرط معدل دانشجویان واجد شرایط گفت: شرط معدل برای افرادی که از مقطع کارشناسی ارشد به دکتری تخصصی رفته اند حداقل ۱۶ و برای افرادی که از دکتری حرفه ای به دکتری تخصصی رفته اند حداقل ۱۵ است اما افرادی که معدل بالاتری داشته باشند امتیاز محسوب می شود.

وی تاکید کرد: رزومه آموزشی و پژوهشی برای افراد مهم است و هر آنچه جزء توانمندی پژوهشی شامل مقالات علمی، کتاب و سمینار است در نظر گرفته می شود، ضمن آنکه توانمندی آموزشی هم مورد توجه است و افراد در صورت داشتن سابقه درس دادن و مهارت های تدریس مورد توجه قرار می گیرند.

احمدی اضافه کرد: مدت زمان فراخوان از ۳۱ اردیبهشت به مدت یکماه معتبر است و دانشجویان دکتری تخصصی واجد شرایط می توانند در آن شرکت کنند.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *