خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » بررسی موضوع دانشجویان بورسیه در کمیته ۵ نفره مجلس

بررسی موضوع دانشجویان بورسیه در کمیته ۵ نفره مجلس

نماینده کمیسیون آموزش مجلس از تشکیل کمیته‌ای ۵ نفره از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش برای بررسی وضعیت ۳ هزار دانشجوی بورسیه خبر داد و گفت: در اسرع وقت به مساله دانشجویان بورسیه رسیدگی شده و قضیه آنها حل خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به سناریوی رسانه ای که در خصوص تعداد دانشجویان بورسیه راه اندازی شد کمیسیون آموزش تصمیم گرفت کمیته ۵ نفره ای با حضور اعضای کمیسیون برای حل این مساله راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویانی که احتمال می رود خارج از قوانین و مقررات پذیرش شده باشند بسیار کم است، تصریح کرد: در جلسه‌ای که تشکیل شد از مسئولان سازمان امور دانشجویان درخواست کردیم تمام مستندات خود را هر چه زودتر در اختیار کمیته ۵ نفره قرار دهند تا موضوع بررسی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دکتر جواد هروی، علی اصغرزارعی، رضا صابری و عباس مقتدایی به همراه وی دیگر اعضای کمیته ۵ نفره هستند که موضوع دانشجویان بورسیه را بررسی خواهند کرد، افزود: برخی از مستندات توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ارایه شده و بخش دیگر نیز باید ارایه شود تا در اسرع وقت بررسی و رسیدگی شود.

وی درخصوص اینکه آیا دراین جلسات مسئولان قبلی و فعلی وزارت علوم حضور خواهند داشت، گفت: جایی که لازم باشد از مسئولان خواهیم خواست در جلسه حاضر شده و به سئوالات پاسخ دهند.

جعفری تاکید کرد: بنای ما این این است که ظرف مدت بسیار کمی به پرونده های موجود رسیدگی کرده و در یک فضای منطقی آن را بررسی کرده و نتیجه را به کمیسیون آموزش ارایه کرده و این قضیه را حل کنیم.

به گزارش مهر، در دولت گذشته در میان ۳۰۰۰ دانشجویی که بدون آزمون بورسیه شده اند، براساس ادعای وزارت علوم دولت یازدهم بیش از ۱۲۷۰ نفر شرایط و صلاحیت لازم را نداشته و خارج از روال بر صندلی دوره دکترا نشسته اند که البته این موضوع از سوی مسئولان امر در دولت سابق مورد تایید قرار نگرفته و نیازمند بررسی های بیشتر است.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *