خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام دستورالعمل موقت بورس داخل کشور

اعلام دستورالعمل موقت بورس داخل کشور

جزئیات کامل دستورالعمل موقت بورس داخل کشور با استناد به آیین نامه اجرایی بورس تحصیلی داخل کشور مصوب سال ۶۹، ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان امور دانشجویان در تبیین موادی از آیین نامه اجرایی اعطای بورس تحصیلی داخل کشور مصوب سال ۶۹، برخی موارد برای دانشجویان دکتری متقاضی استفاده از بورس داخل در سال ۹۳ را اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ماده۱: متقاضیان بورس(دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره دکتری) علاوه بر احراز شرایط ماده ۴ آیین نامه باید شرایط زیر را داشته باشند.

الف– شرایط تحصیلی: متقاضی باید در بین دانشجویان رشته تحصیلی خود در دوره کارشناسی ارشد حائز ده درصد اول رتبه ها بین ورودیهای همزمان خود در دانشگاه محل تحصیل بوده و نیز معدل دوره کارشناسی باید حداقل ۱۵ و معدل دوره کارشناسی ارشد وی باید حداقل ۱۷ باشد.

تبصره: تمام دوران تحصیلی متقاضی باید به صورت حضوری تمام وقت برگزار شده باشد.

ب- شرایط سنی: سن متقاضی در زمان پذیرش در دوره دکتری نباید بیش از ۳۰سال باشد (مدت خدمات سربازی به آن اضافه می شود.)

ماده ۲: در جذب متقاضیان بورس علاوه بر اولویتهای مندرج در ماده ۵ آیین امه، تصریح می شود که در شرایط یکسان اولویت جذب ابتدا با خانواده درجه یک شاهد و ایثارگر، سپس داوطلبان بومی و داوطلبان متاهل است.

ماده ۳: به منظور اطمینان از اجرایی شدن ماده ۸ آیین نامه لازم است متقاضیان شاغل یا دارای تعهد به دستگاههای اجرایی یا سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی موافقت انتقال از دستگاه مربوط به دانشگاه جایابی شده را پیش از ثبت نام ارائه کنند.

ماده۴: بررسی احراز شرایط، صلاحیتها و اولویتها در اعطای امتیاز بورس بر عهده سازمان امور دانشجویان است.

تبصره۱: به منظور افزایش دقت در تشخیص صلاحیتهای علمی متقاضیان از ایشان مصاحبه حضوری به عمل خواهد آمد.

تبصره۲: متقاضی باید در فراخوان مرکز جذب اعضای هیأت علمی شرکت کرده باشد.

تبصره۳: مسئولیت هر گونه اشتباه و مغایرت در اطلاعات تحصیلی و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی ارائه شده متوجه متقاضی است و در صورت احراز تخلف اداره کل بورس می تواند ضمن لغو پذیرش و بورس دانشجو نسبت به برآورد خسارت و مطالبه  آن اقدام کند.

ماده۵: زمان تحویل درخواست متقاضی به اداره کل بورس داخل، همراه با مدارک لازم شامل سوابق تحصیلی نباید بیش از سه سال از آغاز تحصیل در دوره دکتری گذشته باشد.

ماده۶: متقاضیان جذب در دانشگاههای تک جنسیتی باید از همان جنس باشند.

ماده ۷: لازم است دانشگاه متقاضی جذب دانشجوی بورسیه همزمان با معرفی وی به سازمان، صورتجلسه هیأت اجرایی جذب و فرم تکمیل شده حاوی شرایط و اولویتهای مندرج در آیین نامه و این دستورالعمل را به همراه اظهارنظر علمی گروه آموزشی یا پژوهشی مربطو به اداره کل بورس ارسال کند.

ماده۸: از آنجا که دانشجوی بورسیه باید به طور تمام وقت به تحصیل اشتغال داشته و شغل دیگری نداشته باشد، در راستای مواد ۹ تا ۱۵ آیین نامه اجرایی، اداره کل بورس می تواند در صورت احراز هرگونه تخلف از مقررات یا کوتاهی در امر اشتغال به تحصیل و ارسال گزارشهای لازم، امتیاز بورس را از دانشجوی بورسیه سلب و مقرری وی را قطع کند که در این صورت جایابی نیز منتفی می شود.

ماده ۹: بورس تحصیلی امتیاز اعطایی از طرف سازمان امور دانشجویان است و این سازمان پس از احراز صلاحیت های لازم، در صورت وجود اعتبار اقدام می کند.

همچنین ببینید

تغییر فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی، مصوبه جدید مرکز جذب وزارت علوم را به روسای …

۱۴۷ دیدگاه

  1. نکته اینجاس که در شرط معدل هیچ تفاوتی میان رشته های فنی و علوم انسانی قائل نشدن. مضافا اینکه میان دانشگاها هم هیچ تفاوتی قائل نشدن

  2. حالا مگر رشته های شما رو بورس میکنند که رو شرایطش بحث میکنید؟؟؟؟؟؟همش سر کاریه

  3. دوستان سلام
    کسی میدونه حقوق هیات علمی دانشگاه آزاد چقدره؟ چقدری با دولتی تفاوت داره
    اگه دانشگا آزاد بخاد باید بریم سمت آزاد
    ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره خبر بده
    ممنون

  4. سلام
    لطفا راهنمایی ام کنید می خوام ثبت نام در جذب را حذف کنم یعنی انصراف بدم از شرکت تو این دوره از فراخوان ۹۳ دانشگاه آزاد
    چطوری این کار را انجام بدم؟؟؟
    اصلا باز نمی شه
    خواهش می کنم جواب بدین!!!

  5. سلام دانشجوی دکتری سال دوم هستم فقط یه سوال دارم :سیاست وزارت علوم در رابطه با پذیرش دانشجو در مقطع دکتری چیست ؟مگه میشه یه دفعه پذیرش را این همه بالا برده اند و در هرده و روستایی دانشگاه زده و دکتری میدهند.

  6. سلام خیلی بی انصافی است.
    شرایط سنی را تغییر دهید حداقل برای کسانی که سابقه تدریس دارن .

  7. منم مخالفم بابا این آیین نامه ی استعداد درخشان کی عوض میشه گفتن آیین نامه جدید نوشتن پس کی ابلاغ میکنن
    اینم که با ایین نامه استعداد درخشان فرقی نداره

  8. سلام
    دوستان من به خانم آتشی معاون مدیر کل اداره بورس و اعزام دانشجویان ایمیل زدم و ایشون با کمال ادب ایمیل من رو خوند و پاسخ داد
    من تمام مسائل مرتبط با سختگیرانه بودن شرایط جذب رو اعلام کردم، گفتم که این شرایط، شرایط نخبگیه و کسی که این شرایط رو داره بدون کنکور جذب دکتری شده و به طور نرمال و خودکار عضو هیات علمی میشه در نتیجه اکثریت دانشجویان دکتری از چرخه جذب و فراخوان خارج میشن و با توجه به تقاضای بالای دانشگاه ها،‌اداره بورس مجبور میشه شرایط رو تغییر بده و فراخوان تکمیل ظرفیت بیش از پیش باید انجام بشه
    پیشنهاد داد یا شرایط اعطای بورس رو تغییر بدند یا افرادی که این شرایط رو ندارن با بورس صفر(بدون پرداخت هزینه تحصیل) به عنوان هیات علمی جذب کنند.
    ایشون پاسخ داد که حتما در جلسه با مسئولین مطرح می کنند
    با گفتن بین خودمون مسئله حل نمیشه
    لطفا هم زنگ بزنید هم به خانم آتشی و آقای دکتر غلامی ایمیل بزنید:
    m.atashi@saorg.ir
    gholami@saorg.ir

  9. بچه ها باید اعتراض کنیم شرط رتبه رو بردارن. این شرایطیو که گذاشتن شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان برای ورود به مقطع دکترا هستش و این ایین نامه فقط به درد اونهایی میخوره که از طریق استعداد درخشان سر صندلی دکترا میشینن و کسانیکه از طریق کنکور وارد این مقطع شدن عملا با این ایین نامه دنبال نخود سیاه هستن.

  10. با سلام

    آقا لطفا اعتراض کنید که این شرط سنی و معدل رو بردارن. یا لااقل میانگین دو مقطع رو بگیرن. من خودم در دانشگاه های رتبه اول از کارشناسی تا دکتری که الان ترم دومم بودم. معدل کارشناسیم ۱۴.۷۰ ، ارشد ۱۹.۲۰ و دکتری ۱۹.۵۰.
    با این وصف نمیتونم در بورس شرکت کنم. خیلی بی منطقیه.
    بابا بریم اعتراض.

    به خدا باید اپلای میکردیم.

  11. در اصلاحیه سایت جذب زده معدل تراز شده لیسانس ۱۵ و ارشد ۱۷ باشه. اولا بنظرم بهتر بود میگفنتد میانگین تراز شده این دو مقطع ۱۶ باشه که اگه کسی در لیسانس کم کاری کرده در ارشد که مهمتره جبران کنه.
    از طرفی شرط ۱۰% هنوز هست. این یعنی مثلا در رشته ای که در مقطع ارشد ۲۰ نفر میگرفته، صرفا نفر اول و دوم اون دانشکده حق انتخاب دارند که بنظر بسیار اوضاع را سخت کرده.

  12. شرط معدل منصفانه نیست
    ما نمی دونستیم همچین قوانین خلق الساعه ای میاد وگرنه دکترا نمیومدیم
    این قوانین رانت زا رو جمع کنین

  13. منم باا نظر وحید موافقم که این حرفو زدند. راستش منی که تو لیسانس اهل گردش بودم با اون بیچاره ای که می خوند یا حتی تو ارشدم همینطور باید فرقی داشته بایم یا اونی که رفته ازدواجد کرده و خوشیاشو کرده با اونی که پشت سرهم درس خونده باید فرقی داشته باشند با هم یا نه؟منم واقعا با این کارشون مخالفم چرا موادو تغییر دادند.

  14. لطفا به اقای صدیقی رئیس اداره بورس بفرمائید که شما همیشه با چند تا نظر که اونم معلوم نیست یه نفر با هزار نام مستعار تو این سایت یا هر سایت دیگه می زند سریع دستورالعمل ها رو عوض میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/واقعا عجب مملکتی شده بخدا به نظر من اصلا این عادلانه نیست چون که شرایط بورس واقعا ایده ال بود و مشکلی نداشت. اگر میخاین هر روز تغییر بدید پس چرا الکی واسه ما دستورلعمل می زنید. حداقل رو حرفای خودتون باشید. با اینکه بنده شرایطو نداشتم ولی با این کارشون مخالفم که دستورالعمل تغییر کند.

  15. شرط سنی از ۳۵ رسیده به ۳۰؟ من که ۳۱ سالمه با داشتن همه شرایط دیگه نمیتونم بورس شم؟ به نظرتون مسخره نیست ؟ آخه این شرط و شروط عوض کردنهای یک شبه رو کی توضیح میده؟
    بابا تورو خدا منطقی عمل کنید و این شرط سنی ۳۰ ساله رو بردارید. والا بچه ها حق دارن شاکی باشن ما واسه تدریس و هیات علمی شدن دکترا میخونیم نه واسه تو خونه نشستن. به اندازه کافی استرس و سختی کشیدیم . پس وقت بهره برداری از زخمتامون کیه؟

  16. سلام

    این شرط سنیش اصلا خوب نیست به نظر من حق خیلی ها ضایع میشه. برای همه شما آرزوی موفقیت دارم.

  17. خیلی بامزه بود اعلام نیازشون. ۱۹۴ رشته-محل اونم جاهای خاص.

    از اول هم معلوم بود نمیخوان کسی رو بورس کنن!

    انصافا خودمون هم میدونستیم سرکاریم!

  18. مدیر عزیز چرا نظر بنده رو نزدید؟؟؟؟؟؟

    شما قبلا نظری نداده اید ؟!!

  19. باسلام این شروط معدل و امتیاز ١٠% اول بودن خیلی ناعادلانه است . حداقل این شروط باید برای ٢ سال اینده باشد که از این شروط اطلاع پیدا کنن.ثانیا عده ای ارشد پیوسته بودن و معدل کارشناسی ندارن و معدلشان معدل ۶ سال است و بالتبع معدلشان معدل ۶ سال است و درنتیجه معدلشان پایین تر می آید.

  20. کاشکی مسئولین یکم ارزش برا وقتمون قائل بودن و حداقل میگفتن کی واقعا قراره ثبت نام رو شروع کنند، شماها دلتون واقعا خوشه ها…
    هیشکی نه به فکر وقتمونه نه استعدادامون و نه جوونیمون که پای درس گذاشتیم و الان باید منتظر باشیم که …..

  21. بنظرم بجای شرط معدل که ۱۵ در لیسانس و ۱۷ در ارشد هست باید عنوان کنند: میانگین موثر ۲ مقطع قبلی داوطلب (یعنی کارشناسی و کارشناسی ارشد) حداقل ۱۶ باشه. اینطوری بنوعی هم عدد ۱۶ میانگین ۱۵ و ۱۷ ذکر شده در آیین نامه جدید هست و هم توجه شده به میانگین موثر. یعنی همانطور که ۳ ساله در آزمون کنکور دکتری سراسری، معدل موثر را ذکر میکنند، اینجا هم همین قانون را اعمال کنند. مثلا معدل دانشگاه شریف ضریب ۱.۱ یا ۱.۱۵ داشته باشه- مثلا علم و صنعت ۱.۰۷ و دانشگاههای سطح پایین دولتی همون ۱ و سایر دانشگاهها مثه آزاد، غیرانتفاعی و … ضریب ۰.۹ یا حداقل ۰.۸۵ داشته باشند. بعبارتی ضرایب کلیه دانشگاههای کشور عددی در بازه (۱.۱۵و۰.۸۵) بگیرند.
    نظر دوستان چیه؟ اگه منطقی است به وزیر و سازمان بورس اعلام کنیم.

  22. نیازها بارگذاری شد و دلیل این قطعنامه هویدا!!!
    فقط دانشگاههای شهرهای دورافتاده. کل فایل اکسل ۱۹۴ خط داره. اینها نمیخوان بورس کنن. افرادی که شرایط قطعنامه فوق رو دارن نمیرن جای پرت و بقیه هم که شرایطو ندارن.
    پس دوستان حرص و جوش بیخودی خوردیم و هوتوتو سابیدیم به الک.
    والسلام نامه تمام.

  23. نیازهای فراخوان اردیبهشت بر رو ی آدرس زیر قرار گرفت.
    http://62.60.136.157/loginpage.rose

  24. با سلام و عرض ادب و احترام

    در کنار همه این مباحث، بنده تقاضا دارم که فقط اعلام بشه کی ثبت نام فراخوان شروع میشه و آمار نیازها روی سایت قرار میگیره؛ خواهشا فقط یه زمان را اعلام نمایید…

    با سپاس بیکران!

  25. سلام به همه دانشجوهای دکتری.

    خوشبختانه شرط معدل رو اصلاح کردن. ولی کلاً ظرفیت ها اومده پایین. آدرس دقیق برای ثبت نام در فراخوان

    “http://62.60.136.157/loginpage.rose”

    است.

    با آرزوی موفقیت برا همه.

  26. یک خانوم دانشجوی دکتری

    یک فایل و نامه جدید از جناب آقای دکتر صدیقی در سایت جذب منتشر شده که در آن بند یک دستورالعمل اصلاحیه خورده و شده معدل تراز شده کارشناسی ۱۵ و ارشد ۱۷.

  27. به نظر من اینکه به افراد متاهل امتیاز میدن خیلی ناعادلاته س….

  28. یک خانوم دانشجوی دکتری

    در زیر ایمیل آقای دکتر بذرافشان رو گذاشتم که مدیر کل امور دانشجویان داخل هستن. می ترسم براش ایمیل بفرستم دیگه اصلاً بورسم نکنند. آخه من که هر سه مقطع رو دانشگاه تهران خوندم خانوادم میگفتند هیچ حرفی نزن و اعتراض هم نکن.

    بابا بخدا من باهوشم، دانشجو مشاوره دادم، سابقه کاری خوبی دارم، کلی مقاله و چپتر بوک دارم، داور مجلات بین المللی بودم، سر کار نمونه بودم ، تقدیرنامه و … دارم …

    فقط و فقط و فقط شرط معدل رو ندارم!
    bazrafshan@um.ac.ir

  29. با سلام . خواهشن بگید سایت ثبت نام چی هستش؟ با تشکر

  30. دست شما درد نکنه با این پاک کن تون!!!
    خیلی راحت نظرها رو حذف میکنید.
    نمیذارید آدم یه خرده درد دل کنه. خب اینا رو باید به کی بگیم؟
    انصافا چه مشکلی داشت پیام من؟

    گفتم مسوولان فقط شرط قد ۳ متری و چشمای بنفش هم بذارن ، به هدفشون میرسن!
    اینو بذارید دیگه! لطفا!

  31. پس مگه قرار نبود اعلام نیاز دانشگاه ها رو بذارن دیروز رو سایت پس چی شد؟

  32. یعنی حق نداشتم این حرف رو هم بزنم بابا شما دیگه کی هستین؟!!!!!

  33. ای بابا منکه حرف بدی اصلن نزدم فقط گفتم اگه امکان ایجاد شغل برای اینهمه دانشجوی دکترا نیست چرا مسئولین محترم اینهمه ظرفیت پذیرش دانشجو ی دکترا رو هرال افزایش میدن همین!!!! چرا پیام من رو تأیید نکردین؟

  34. شرط معدل واقعا ظلم هست این بی انصافی در حق همه ماست باید اعتراضمونو به گوش مسعولین برسونیم و نذاریم حقمون ضایع بشه یعنی با یه چند صدم معدل کم باید از هییت علمی شدن محروم بشیم و با این همه تحصیلات و زحمت بازم بیکار بمونیم

  35. سلام
    واقعا یه ایین نامه بدون تحقیق است . اخر منی که باید خودم خرج تحصیلم رو بدم چجوری شت سرهم میتونم وارد مقاطع بشم .بعد کارشناسی مجبور شدم برای خرج ارشدم دوسال کار کنم بعد ارشدهم به خاطر هزینه دوره دکتری مجبورشدم دوسال کار کنم تا حداقل خرج دوسال تحصیلم رو داشته باشم این انصاف نیست که مرز گذاشتید ۳۰ سال. ادمی مثل ما که هر سه مقطع رو روزانه با معدل بالای ۱۶ خوندیم و رتبه تک کنکور ارشد هم بودم حق شرکت در بورس رو ندارم. امیدمان به شما بود اقای وزیر ناامیدمان نکنید با تدابیرتان. بخدا دیگه از بس تو فرایندها اذیت میشیم دیگه انرژی نمونده برامون که بازهم حق و ناحق بشه. حتما سه هزار نفری که با استعداد درخشان به قول خودشون( چه درخشانی) اومدن اونا بورس بگیرن ما که کنکور و کنکور و کنکور بازهم …..

  36. شرط ۱۰ درصد خیلی غیر منطقیه! خیلی از رشته ها کمتر از ۱۰ تا ورودی داشتند به علاوه مثلا اگر یه ورودی ۳۵ نفر باشند ۱۰ درصد شامل ۳ نفر میشه یا ۴ نفر؟! یه نفر ممکنه با معدل ۱۷ جزء ۱۰ درصد باشه و یه نفر دیگه با معدل ۱۹ جزء ۱۰ درصد نباشه؟! لطفا رسیدگی کنید……

  37. کسی که وارد مقطع دکتری میشه (خاصه تو رشته هایی که ربطی به صنعت و … نداره) قصدش تدریس و هیئت علمی دانشگاه است. شما که می خواید چنین قوانینی وضع کنید، پس چرا اینفدر تو مقطع دکتری دانشجو جذب می کنید؟ تکلیف این همه دانشجوی دکتری چی میشه؟ اینا با مدرک شون باید چیکار کنن؟ از اول این شرایط رو بهشون می گفتید که تکلیفشون رو از همون اول روشن میکردن.
    ببخشید اگر بی ادبانه بود!!

  38. شرط معدل عادلانه نیست.
    اولا سطح دانشگاه ها از لحاظ دشواری فرآیند آموزش و آزمون یکسان نیست . همین در مورد “جزء ده درصد اول ورودی ها بودن” هم صدق می کنه.
    ثانیا تدبیری برای دانشجویانی که تو مقطع ارشد تغییر رشته دادند در آن
    لحاظ نشده. طبعا با توجه به اینکه حوزه تخصصی فعالیت چنین دانشجویانی مربوط
    به دوره ارشد و دکتری شان است، بایستی میزان تاثیر معدل ارشدشان – در
    فرآیند جذب- بیشتر از دیگران باشد…

  39. این شرط معدل واقعا انصاف نیست زمانی که ما دانشجوی لیسانس بودیم از کجا میدونستیم هفت هشت سال آینده یه همجین قانونی وضع میشه!!. این قانون رو از الان به بجه های دوره کارشناسی بگید. از مسئولین تقاضا داریم که رسیدگی کنند.

  40. مدیریت محترم سایت!
    کار جالبی نمیکنید که پیام منو حذف میکنید.
    فکر نمیکردم هماهنگی برای نوشتن یک نامه اعتراض آمیز به شرایط بورس، انقدر رعب و وحشت در بعضی ها ایجاد کنه!!
    مشکلی نیست.
    تو فیس بوک بهتر میشه هماهنگ کرد.
    مؤید باشید.

    نظر شما تایید شده است دوست عزیز.

  41. متاسفانه با این شرط و شروطی که گذاشتند همونایی که به اسم استعدادهای درخشان در مقاطع دکتری و ارشد بصورت سلیقه ای و بدون آزمون وارد دانشگاه شدند باز هم فقط اونا میتونن از این موقعیت استفاده کنند حداقل میدان رو بازتر میذاشتید که امثال ماهایی که همه مقاطع رو با زحمت و دردسر رقابت های کنکوری بالا اومدیم و تو هیچ مقطعی عزیز جون جونی استادی نبودیم که واسمون نمره مفت بدن هم بتونیم استفاده کنیم. فقط میتونم بگم که بی انصافیه …

  42. اتفاقا برخی از بند های این آیین نامه، بسیار بجا و خوب است.
    در مورد شرایط سنی، برخی ها فیلشان یاد هندوستان کرده و بعد از سی سال اومدن دکتری بگیرن.
    در مورد معدل هم موافقم، به نظر من معدل کارشناسی خیلی مهم است، چون معدل ارشد همه داوطلبان (نسبت به کارشناسی) بالاست.
    در مورد بند متاهل بودن و بومی بودن، مخالفم. با این وضعیت اقتصادی، واقعا ازدواج مشکل شده است.

    • در دستورالعمل قبلی شرط سنی، ۳۵ سال موقع قبولی دکتری برای بورس بوده و یک شبه عوض شده و برنامه زندگی همه رو تحت تاثیر قرار داده.
      هنوز معلوم نیست سر فیل شما و خاطراتش چی بیاد،
      پس لطف کنید از موضع مالک هندوستان صحبت نکنید!!!!!!!

    • دوست عزیز کسی مخالف معدل بالای شماها نیست، دانشگا ها توان تصمیم گیری در مورد افراد رو دارن اگه شما بهتر باشی جذب می شی. این که ترس نداره!!!!!

    • هر شرطی که دارید خوبه و هر کدومو که ندارید بده؟

    • کاملاًا نظر کریم موافقم. در دوران کارشناسی نمیدونستیم که دانشجوهایی که کل ترم علاف می چرخن
      و آخر ترم با چتد تا التماس و چند تا آشنا معدلهای بالای ۱۵ کسب می کنن در سیستم آموزشی، به آدم هایی مثل ما که هر یک صدم نمرمونو با زحمت خودمون گرفتیم ارجحیت پیدا می کنن.
      وگرنه ما هم همون شیوه رو در پیش می گرفتیم.
      من رشته ی شیمی خوندم و بهترین نمره های کلاس بیشتر از ۱۶ نبوده !!

  43. سلام. به نظر بنده هم بعضی از این قوانین منطقی نیست (مانند تبصره بند الف). با توجه به شرایط بعضی از دانشگاه ها که نمره دادن و نمره گرفتن طبق روال منطقی و درست پیش نمیره شرط معدل هم به نظر منطقی نمیرسه.

  44. آره واقعا من که تو دانشگاه پیام نور کارشناسی خوندم ولی برای ارشد و دکتری هم سراسری خوندم ولی نمی تو بورس شرکت کنم معدل کارشناسیم نزدیک ۱۵ تازه من چون بچه دار شدم تو ۳۱ سالگی اومدم برای دکتری حالا واقعا چرا من نمی تونم شرکت کنم این چه قوانین مسخره ای بخدا همه امیدم تو زندگی از دست دادم با سختی از شهرستان هر هفته میام تهران و دوباره بر می گردم واقعا دیگه به چه امیدی هیچ کس نیست واقعا صدامو بشنوه همینطور که اینارو می نویسم دارم اشک می ریزم.

  45. سلام
    اصلا کسی میدونه به دانشچوی بورسیه یا کسی که تازه با مرابه استادیار بشه هیئت علمی دانشگاه چه قدر پول میدن؟

    • مدیر عزیز چرا نظرات منو تایید نمی کنی؟ مگه ناسزایی چیزی مینویسم بنده؟؟؟؟
      در پاسخ دوست عزیزمون تاجایی که اطلاع دارم برا دانشجوی دکترای بورس شده چیزی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومن به ازای هر ماه که اون هم سر ماه پرداخت نمیشه و چند ماه یه بار و با تاخیر و … خلاصه زیاد روش حساب نمیشه کرد.
      استادیار پایه یک هم با احتساب افزایش ۲۰ درصدی امسال باید حدود ۳ تا ۳.۲ میلیون باشه. البته این مبالغ مربوط به دانشگاههای دولتی است.
      توجه کنیم که ما باید این همه زحمت و استرس بکشیم تا به ماهی ۳ تومن برسیم(اوم هم اگه…) در حالی که حقوق یک پزشک عمومی که در ۵۰ کیلومتری شهرش و به عنوان منطقه محروم کار میکنه بیشتر از این حرفاست. درآمد متخصصین هم که روزانه ۳ تومنه.
      ای داد از این روزگار!!!!!!!!!!!!!!!!!

      نظر شما تایید شده است.
      شاید در صفحه دوم نظرات است.

  46. شرایط معدل خیلی بی منطق هست. در ضمن بهتر است مثل دستورالعملهای قبلی بر مبنای مجموع معدل دو قطع باشد یا برای دانشگاههای تراز اول ضریب در نظر گرفته شود

  47. همه ی دوستان دکترهای یعد از این را به صبر جمیل دعوت میکنم.
    مثبت نگر باشید قرار بوده فراخوان دیروز ساعت ۴ بره رو سایت الحمدلله سایت باز نمیشه….
    خداروشکر پنج شنبه جمعه است دیگه توقع نداشته باشید کسی پاسخ بده به اما و اگر و ال وبل …..
    بهمن و اسفند و اردیبهشت و دهم و پانزدهم و هفدهم ساعت ۱۶ و …..این قصه ادامه دارد
    مدیر محترم سایت لطفا نظر مرا تایید کن. تا بدانم با مایی. نه از بالا

  48. با سلام
    با این آیین نامه فکر کنم امثال من باید با مدرک دکتریشون در آینده ای …
    من چند دلیل برای غیر منطقی بودن آیین نامه دارم و مطمئنا دلایل دیگری نیز وجود دارد اما به ذهن من نرسیده
    ۱- اولا چنین آیین نامه هایی باید از ده سال پیش اعلام میشد چرا که در آن زمان کسی که میخواست هیات علمی بشه خودشو می کشت تا به این شرایط برسه یا اصلا تا مقطع دکتری پیش نمی رفت و … و یا برای ورودی های ۹۳ به بعد اعلام کنند که بدونن ده سال آینده باید این شرایط را داشته باشند
    ۲- قبل از پذیرش در دوره ی دکتری باید دانشگاه ها چنین شرایطی را در پذیرش دانشجوی دکتری اعمال کنند مخصوصا در مورد رشته هایی که خیلی با صنعت درگیر نیستند مانند خیلی از رشته های علوم پایه و … . با اعمال چنین شرایطی امثال من ۴ سال دیگه بدون دلیل تو دانشگاه نمی ماندن اونم با چاپ ۷ مقاله ISI و آخرشم بیکار دست از پا درازتر برگردن سر سفره خانواده
    ۳- همانطور که رشته ها متفاوتند دانشگاه ها هم متفاوتند پس معدل هر دانشگاهی با دیگر دانشگاه ها متفاوت خواهد بود و معدل هر رشته با رشته های دیگر متفاوت است، مثلا تو دانشگاه آزاد ناکجا آباد میشه معدل ۱۷ شد با روزی ۱ ساعت درس خواندن اما تو دانشگاه تهران با روزی ۵ ساعت درس خواندن و استعداد چند برابری معدل لیسانس ۱۵ هم نمی شه، و یا تو یک دانشگاه با روزی ۱۰ ساعت درس خواندن تو رشته ی فیزیک معدل به زور به ۱۴ میرسه در صورتی که تو رشته کشاورزی و اکثر رشته های علوم انسانی معدل با روزی ۱۰ نه ۵ ساعت درس خواندن به ۱۶ هم میرسه و …
    ۴- پیام نور دانشگاه تمام وقت نیست اما دانشجویانی تربیت کرده که در آزمون ارشد و دکتری می توانند دانشگاه های تهران قبول شوند و در همان دانشگاه ها پژوهشگرهای خوبی باشند پس شرط تمام وقت بودن خیلی منطقی نیست.
    ۵- کسانی هستند که با معدل ۱۲ یا ۱۳ کارشناسی و ۱۵ یا ۱۶ ارشد پس از گذراندن دوره ی دکتری هیات علمی شدند و از میان آنها کسانی هستند که به عنوان پژوهشگر برتر سال و پژوهشگر برتر جهان اسلام معرفی شده اند و اساتید موفقی هستند، پس آیا شرط معدل تعیین شده منطقی می باشد؟ آیا دانشجوی دکتری که شب و روز کار می کنه و بیشتر از ۵ مقاله ISI داره (با راهنمایی استاد و تلاش فراوان) نباید در آینده هیات علمی بشه فقط به این خاطر که به دلیل مشکلات فراوان در دوره های گذشته نتونسته شرایط مذکور شیوه نامه را کسب کند،
    بهتر نیست حداقل از امتیازات پژوهشی نیز به عنوان جبرانی برای امتیازات تحصیلی و آموزشی استفاده شود

    ۷- اشخاصی هستند که به دلیل های فراوان پس از ارشد چند سال وقفه داشتند اما از پژوهش و آموزش دور نبودند و پس از سن مذکور در شیوه نامه مقطع دکتری را شروع کردند اما از نظر علمی قوی هستند، آیا این ها نباید باشند …

    از تمام مسئولان دلسوز و خدمتگزار خواهشمندم تدبیری بیاندیشند که همه دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری بتوانند در پیشرفت وطنشان سهیم باشند نه از وطنشان بیزار و مجبور به ترک آن برای بدست آوردن جایگاهی کوچک و درآمدی کم، شوند

  49. من تازه ۳۰ سالم تموم شده و با کلی امید پارسال دانشگاه تهران قبول شدم که بشم هیئت علمی، توی کارشناسی شاگرد اول شدم با معدل ۱۹ اما کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران به دلایل مختلف معدلم شد ۱۶.۳۰. حالا این انصافه که من حتی حق شرکت در بورس رو هم نداشته باشم؟ …

  50. چرا فراخوان هنوز رو سایت نیومده .

  51. سلام کسی میدونه از کی ثبت نام شروع میشه؟؟؟؟؟ خواهشا جواب بدین

  52. هم خنده داره هم گریه داره. خنده داره از این بابت که چنین شرایطی غیرمنطقیه. گریه داره از این بابت که مثلا خود من معدل فوقم کمی کمتر از ۱۷ هستش اونم توی دانشگاه سطح ۱ بودم ولی بقیه شرایط رو دارم. با این حساب طبق این شرایط حق شرکت تو فراخوان رو ندارم

  53. من و همسرم هر دو نفر دانشجوی دکتراییم. هر سه مقطعم تو دانشگاه دولتی تراز اول (اصفهان) درس خوندیم. ۲ تا آی اس آی، چند تا پژوهشی و چندتا ترویجی و غیره داریم. سه عنوان کتاب مشترک و فردی هم نوشتیم. اما فعلا جزو شهروندان درجه سه محسوب میشم. خدا رو شکر که قرار نیست به آقایون اعتماد داشته باشیم. هر کی تا حالا کمکمون کرده بقیشم کمک میکنه اما بالاخره این کارا یه جایی جواب داره. خانمم همیشه جزو دانشجویای معدل بالا بوده و جزو شاگرد اولای کلاس. اما من که از اول هم کار میکردم هم درس میخوندم با توجه به سطح کلاسای دانشگاه دولتی تو دوره لیسانی معدلم زیر ۱۵ ضده، تو دوره ارشدم ۲ صدم زیر ۱۷ هست. اما تو دوره دکتری بین تمام گرایشا بالاترین معدل رو دارم. اما ظاهرا قرار نیست کسی این حرفا رو بشنوه.

  54. بچه ها به اداره کل بورس داخل ایمیل بزنین و اعتراض کنید. این شرایط مثل بهانه های بنی اسرائیلیه. آخه معدل کسی که تو دانشگاه های مادر بوده به این راحتی ۱۵ و ۱۷ نمیشه. به علاوه ممکنه کسی معدلش پائین باشه ولی پژوهشگر خوبی باشه و یا برعکس.

  55. به نظرم ماده ۱ و ۵ غیرمنطقیه. حتی دانشگاه های درجه یک دنیا برا جذب هیات علمی اینطور شرایطی ندارن. روال منطقی اینه که این دو ماده رو حذف کنن و بعد دانشگاه ها رو موظف کنن که به همه چیز امتیاز بدن و بهترین ها رو جذب کنن

  56. دوستان آقای دکتر صد.یق رئیس اداره بور.س استاد دانشکده مکا.نیک دانشگاه امیر. کبیر هستند. برنامشون اینه
    یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۰:۴۵ کلاس دارن و از ۱۰:۴۵ تا ۱۲:۱۵ مشاوره دانشجویی
    تو طبقه ۷ ساختمان ابوریجان امیر کبیر اتاق دارند.
    دوشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۷ هم جلسه گروه در اتاق شورا
    من در شهرستان هستم شاید هفته بعد بیام.
    اما کسانی که تهران هستند حتما برن.

  57. یک خانوم دانشجوی دکتری

    من هم با نوشتن یک نامه امضا شده موافقم. لطفا اطلاع رسانی کنید.

  58. این آیین نامه بدرد مرفهین بی درد میخوره، نه منی که توی سالی که کنکور کارشناسی داشتم پدرم دچار بیماری شد شاگرد اول مدرسه بودم اما نتونستم اونطوری که هست دانشگاه شهربزرگ قبول بشم که هم درس بخونم هم سرکار برم، مجبور شدم بعد لیسانس چند سال برم سرکار بی ربط با رشته، تا هزینه تحصیل ارشد و دکتری رو دربیارم الان با توجه به اینکه رتبه اول بودم و هستم این همه کار تحقیقاتی انجام دادم معدلم هم هیچ مشکلی نداره باید به خاطر شرایط سنی دوباره برگردم به همون شرایط کاری نابسامان بعد لیسانس؟ خوب اگه اینجوری بود عمرا میرفتم دنبال درس، کاش بعد ارشد میرفتم برای خارج از کشور اپلای میکردم، کاش مثل مرفهین بی درد یکی از بچگی منو میبرد کلاس زبان میذاشت که گیر مدرک زبان نباشم برای اپلای. کاش یه نفر باشه که حرف ما رو گوش بده، میدونم که پیدا نمیشه ….

  59. سلام بچه ها منم با این که شرایطشو دارم با نظر شما موافقم. به نظر منم درس خوندن زیاد، کسب رتبه های مختلف علمی و پژوهشی ارزش چندانی ندارد، چراکه خیلی هایی که درس نمی خونن اتفاقا شغلهای پر درآمدی دارن چراکه اعتماد به نفس بهتری دارن؛ گویا راه برای اونا بازتره…

  60. من سوال داشتم از محضر جناب وزیر : من که با بدبختی تونستم تو کنکور دکتری قبول بشم با بچه حالا شرط سنی مطرح می شه اخه اگه شرط سنی داره خوب از اول افراد بالای سی سال رو دیگه قبول نکنید برن دکتری ، بگید شما دیگه به فکر کفن ودفن باشید نه درس خوندن اخه هرجا می ری شرط سنی .

  61. آقا به این شرط معدل رسیدگی کنید وگرنه ما تا استیضاح وزیر پیش میریم

    • موافقم.تنها جاییی که هنوز سایتش باز میشه و میتونیم حرف بزنیم اینجاستو تورو خدا تا در اینجا تخته نشده
      آهای دکترای گرامی یه نامه دسته جمعی چیزی دیگه….

  62. لطفا رئیس اداره بورس سریع تر رسیدگی کنند به قوانین جدید معدل بی ضابطه. ما در صدد هستیم این مساله را به صحن مجلس بکشانیم . مگه ما بازیچه ایم بعد دو سال دکتری خوندن واسه بورس شرط معدل بگذارند.

  63. واقعاً که این وزارت علوم دیگه داره گندش رو بالا میاره. این افرادی که این شرایط رو گذاشتن معلوم نیست کجا زندگی میکنن، مگه سطح همه دانشگاهها با هم مساویه که شرط معدل و ده درصد اول بودن برا همه یکسانه. آخه با این شرایط کسی که تو فلان دانشگاه معدلش بالا بوده و نفر اول بوده باید بورس بشه و اون بدبختی که مثل ما خودش رو کشته تا تو دانشگاههای دولتی تهران قبول شه و تو ده درصد اول( که معمولاً تو همه دانشگاههای دولتی یه نفر بیشتر نیست واصلا شاید دکترا هم قبول نشده باشه) نیست باید بره کشکشو بسابه. خوش به حال اونائی که ارشد تو دانشگاههای دولتی تهران قبول نشدن و تو یه دانشگاه درجه چندم قبول شدن.

  64. همچین چیزی اصلا عادلانه نیست.

  65. این عا دلانه نیست

  66. جدا که خیلی مسخره ست. شرایط برای همه مساوی نیست. دانشگاهها که یه جور نمره و معدل نمیدن. سطح دانشگاه ها که یکی نیست. تعداد افراد در کلاس های ارشد دانشگاه های مختلف برای یک رشته واحد که یکسان نیست. چه طوری اینا رو با هم مقایسه می کنند؟ بعد هم الان که کسی کاری از دستش برنمیاد. من دانشجوی دکترا که واسه زندگیم جور دیگه ای برنامه ریزی کردم که الان با یه دستورالعمل کل برنامه هام به هم میریزه.نمی تونم برگردم عقب و بشم رتبه یک گروه ارشدم. به قول نفر قبلی باید به ورودی های ۹۳ لیسانس اینا رو بگن نه به مایی که آب از سرمون گذشته!!!

  67. در مقطع ارشد، تعداد ورودی ها همیشه کم هستند. اکثر دانشگاه های خوب هم که غالباً کمتر از ۱۰ نفر ورودی هر سالشون هست. با این حساب فقط رتبه اول ها میتونند اقدام کنند. در بهترین حالت، نهایتاً شاگرد اول ها و دوم ها!!! در حالی که در مقطع ارشد و دکتری، کار پژوهشی مهمتره!! با این حال، هستند کسایی که معدل ارشدشون حتی بالای ۱۸ هست، حتی تو دانشگاه های برتر کشور، ولی شاگرد اول نیستند. با قانون ده درصد اول ارشد، این پتانسیل های بالای کشور که به علت علاقه به درس و هیئت علمی وارد مقطع دکتری شدند، نابود خواهند شد!!! به امید اینکه تصمیمات اشتباه تصویب نشه !!!!

  68. دوستان اولا همه اعتراض کنید و مطمئن باشید این دستورالعمل از بین میره. منم شرایطشو ندارم.معدل لیسانس ۱۴.۲۰ و ارشدم ۱۷.۸۰ هست و جزو ۱۰% برتر ارشد هم بودم. ضمن اینکه هر۲ مقطع را شریف خوندم. طبق گفته رییس دانشگاهی که واسه بورس میخوام اقدام کنم (یه دانشگاه دولتی در شهری کوچک) شخصا خود رییس دانشگاه گفته از خدامونه که شما را بگیریم و این حرفهای بورس بنظر الکیه. حتی اگه نزارند بورس بشیم، ۱.۵ سال دیگه درسم تموم میشه و بسیار راحتتر مسیر جذب اونموقع فراهم میشه. بخدا دیوانه شدیم. بابا شاگرد اول مهندسی مثلا مواد (متالوژی) دانشگاه شریف سال ۱۳۸۲ بوده ۱۵.۸۰ بوده و شاگرد پنجمش ۱۴.۹۵ و ۶۰ نفر دیگه را خودتون تصور کنید! میانگین معدل رشته ما در لیسانس بوده ۱۴.۶۲. من واسه مصاحبه دکترا که دانشگاه تهران قبول شدم، گفتم دو مقطع قبلیم شریف بوده و اونا براحتی منو پذیرفتند و تنها ۲ مقاله داشتم. یعنی دوستان وزارت علوم، سوادشون از اساتید و پروفسورهای دانشگاه تهران بالاتره؟؟

  69. کسی که الان جزو ده درصد نیست باید چکار کنه!!!!!
    ضوابط اولیه رو آسون تر در نظر بگیرن تا افراد بیشتری بتونند از این فرصت استفاده کنن، نهایتش هم ضوابط سختگیرانه تر رو به خود دانشگاه ها واگذار کنن

  70. اسمشم گذاشتن ائین نامه اونم ویژه ۹۳ . یعنی سال دیگه این رو نمی خوان اجرا کنن
    چن درصد دانشجوهای دکترا هستن که به مرز سی سالگی نرسیدن؟
    آخه کی اگه میدونس این بلا می خواد سرش بیاد میمومد دکترا می خوند ؟
    از یه طرف میگن دانشگاههای ما نباید نمره محور باشه و ملاک باید زحمات علمی دانشجو باشه الان آئین نامه میدن که هرکی نمرش بالاتره اونو میخایم.
    این ده درصد اولم نوبره بخدا.
    دونه دونه همین جوونا رو اونور آبی ها برا بردنشون دست و پا میشکنن. از ما گفتن بود

  71. هردم از این باغ بری می رسد!!!!!!!!!!!
    من معدلم با شرایط جوره ولی ۱۰ درصد اول ارشد نیستم. رشته ام هم ظرفیت دکترای دولتیش زیر ۳۰ نفره. حالا با این اوصاف باید برم حمالی تو بازار تهران، بازاریا بهم بگن دکتر اینو بذار رو کولت ببر دم حجره!!!

  72. با سلام و احترام
    ما دانشجویان دانشگاه بوعلی نامه نوشتیم و حدود ۲۵۰ نفر اونو امضا کردیم و برای رئیس هیات جذب فرستادیم
    شما هم تو دانشگاه های خودتون اینکارو انجام بدین
    خواهشا سهل انگاری نکنید قضیه یه عمر عرق ریختن ماست نزاریم بی دلیل از بین بره
    من بهشونم میل زدم

  73. دوستان عزیز همه با هم با مرکز جذب تماس بگیریم یا بهشون میل بزنید که این شرایط عادلانه نیست
    من صبح بهشون میل زدم
    مطمئن باشید اگه با هم هماهنگ باشیم تاثیر میزاره

    • تلفن هام به جذب همیشه بی پاسخ مونده
      ایمیلهام به جذب همیشه بی پاسخ مونده
      اگه کسی از این طرق جواب میگیره بفرماد چرا تا حالا ظرفیتها رو نذاشتن تو سایت؟

  74. بچه ها برید تو سایت جذب و ایمیلی که تو دستورالعمل نوشته را پیدا کنید
    بعدش بهشون ایمیل بزنید
    و مواردس که گفتیدو بهشون بگید
    انشالله که درست میشه

  75. منم بانظرآرام وبقیه دوستان موافقم.مفاداین آئین نامه جدیدباهیچ ملاک ومعیاری مطابقت نداردوطبق هیچ استدلال ومنطقی پذیرفته نیست.به نظرم اگرهمه دوستان به اداره کل بورس باایمیل،نامه نگاری ،مراجعه حضوری ویاهرروش دیگری اعتراض خودرااعلام کنند.می توان این دستورالعمل بی منطق راابطال کردفقط نیازبه تلاش همه دارد.

  76. ینا معلوم بود از اول مخالف بورس کردن بودن بعدا از روی اعتراضات مجبور شدن تو اردیبهشت فراخوان بزنند اصلا معدل ربطی به بورس نداره .اگه دانشگاهی خواست و پسندید دیگه شرط معدل یعنی چی.اینا آماری از معدل های فارغ التحصیلی ها دارن میدونن با این شرایط خیلی افراد کمی هستند که میتونن شرکت کنن در واقع یک زیرکی از طرف این هاست

  77. سلام
    واقعا تاسف باره…
    تنها راه حل دست به دست هم دادن و اعتراضه. من خواهش میکنم که بجای گله و شکایت یک هماهنگی انجام بدیم و چاره جویی کنیم.
    تو شبکه های مجازه میتونیم هماهنگ شیم.کسی نظری نداره از چه طریق؟

  78. بخدا دارم دیوونه میشم الان ۳۱ سالم چون وسط درسام بچه دار شدم معدل کارشناسیمم ۱۴.۶۱ یعنی نمی تونم تو فراخوان شرکت کنم تازه من با یه بچه زیر نور لپ تاب درس خوندم توروخودا یه ایمیلی چیزی بدین تا بشه پیگیری کرد یا یه شماره تلفن که بشه زنگ زد یعنی تمام زحماتمون به باد رفتههههههههههه

  79. با سلام
    من کارمند یکی از شرکت های دولتی هستم تعهد خدمت هم دارم حالا اگر بخوام ثبت نام کنم از کجا بدونم پذیرشم قطعیه که از کارم انصراف بدم؟ یعنی حتما قبل از حتی ثبت نام اولیه و دعوت به مصاحبه باید انصراف داده باشی؟

  80. اصلا این معدل نه تنها باید از دانشگاهی به دانشگاه دیگه فرق کنه بلکه باید از رشته ای به رشته دیگه نیز فرق کنه.
    به خدا کسب این چنین معدلهایی توی رشته های فنی مهندسی خیلی سخته.
    یک جوری تا هنوز نهایی نشده باید به این دستورالعمل که هنوز موقته، اعتراض بشه .

  81. بنده هم شدیدا به این دستور العمل اعتراض دارم و حاضرم هر نامه اعتراض آمیزی رو امضا کنم. اصلا شرایط منطقی نیست و مطمئنا آقایون موقع نوشتن آن متوجه خیلی از پیامدهای منفی چنین رویه ای نبوده اند لذا خواهش می کنم دوستان سکوت نکنند و به هر طریقی صدای خودشون رو به گوش مسئولین برسانند. شاید فرجی شود

  82. این رفتارای و تصمیم گیری ها امید من و امثال من رو داره کم رنگ میکنه، آخه من با چه امیدی دیگه زندگی کنم، دکتری قبول شدنم که با بدبختی بود، الانم بعد ۲ سال هنوز روی هوام، این دستوالعمل جدید هم وضعیتی رو فراهم کرده که اصلا دنبال درس رفتن رو از بیخ و بن اشتباه قلمداد میکنه، خوب من ۱۰ سال اسیر درسم، الانم این تصمیم گیری ها، حالا میگن هی ازدواج کن، خانواده تشکیل بده، بچه بیار، بابا من یک شغل معمولی میخام، نه معتادم، نه تنبلم، نه بی استعدادم فقط میخام کار کنم، تو رو خداااا رحم کنید

  83. بهتر از این نمیشه
    هر روز قانونى براى سر دوانی ما، با کلى بد بختى شدیم دانشجوى دکترى که بورس هیات علمى شیم، از طرفى خانم ها که بچه دار میشن رو بذارین به حساب سربازى
    واقعا با زندگى و اینده ما بازى شده!!!!!

  84. یه باره بگید ما بمیریم راحت بشیم

  85. بخدای احد و واحد من اگه میدونستم اینطوریه سربازی رو ول نمیکردم بیام دکترا بخونم. وگرنه الان سربازیم تموم شده بود و داشتم تو یه دانشگاه خارج از کشور به راحتی درس میخوندم و بورس همونجا هم بودم. مثل اینکه اشتباه کردم تو مملکتم موندنم. فقط واسه اینکه معدل کارشناسی ارشدم ۱۶ هست.

  86. با سلام. ای ولا واقعاً این دوستمون حرف دل منم زده واقعاً شرط سنی رو بردارین محض رضای خدا، تا همینجاشم ما امیدمون بخدا بوده که با هزینه های گزاف اومدیم دکترا خوندیم ولی انصاف بدین ظلمه آنهم ظلمی است گران!

  87. سلام دوستان
    حسابی دپرس شدم.
    دو ساله ازدواج کردم و بنای زندگیمو بر اساس همین بورس شدن گذاشتم. با هزار بدبختی دکترا قبول شدم . ۳ تا مقاله دارم+ معدل لیسانسم ۱۸ هست و ارشدم ۱۶.۵۰ . حالا بر اساس این بخش نامه نمی تونم شرکت کنم. شخصا متاسفم
    یا حق

  88. یک خانوم دانشجوی دکتری داغون

    من دختری که مجبور بودم برای امرار معاش کار کنم و جز شب امتحان وقت درس خوندن نداشتم تازه خیلی هنر کردم که معدلم در مرز ۱۵ و ۱۷ هست، حق ندارم زندگی کنم؟؟ منی که تا الان کلی مقاله ISI و کنفرانسی داخل و خارج دارم چکار کنم که نمی تونستم مثل بچه های مرفه فقط بخورم و بخوابم و درس بخونم! آیا این همه مقاله و رزومه و طرح کافی نیست؟!

    نمره بازی کافیه دیگه. تازه ما که دانشگاه تهران بودیم یا کسانی که در دانشگاههای درجه اول درس میخونن سطح معدلشونو پایین میدن.

    تو رو بخدا این کارو با ماها نکنید. بخدا اگه تو بلاد کفر هم بودیم اینکارا رو با اعصاب و روانمون نمی کردن.

    آقا بخدا من واسه کنکور لیسانس یک کلاس کنکنور هم نرفتم و با بدترین شرایط مالی و وضعیت بیماری پدرم با اون فشار مغزی با اینکه شاگرد اول و دوم و سوم مدرسه بودم با چند ماه درس خوندن دانشگاه تهران مهندسی قبول شدم.
    بعدشم که باید کار میکردم. الان هم بخاطر کارم هنوز نتونستم رسالمو شروع کنم تا وضعیتم مشخص شه.

    من دیگه خسته و داغونم. جزء رتبه عالی لیسانس، رتبه تک رقمی فوق لیسانس و رتبه ۲ دکتری بودم بدون اینکه شرایط خوبی داشته باشم اما الان تو ۳۱ سالگی رزومه خوبی دارم. لطفاً بگید کجا باید پیگیری کنیم. تازه بخاطر شرایط سخت خانوادگی حتی رشته های بهتری در شهرستان های دور و نزدیک قبول میشدم اما مجبور بودم تهران باشم.

    • آقای دانشجوی دکتری داااااغون

      سلام، من خودم رتبه کنکور ارشدم تک رقمی بوده و وارد دانشگاه تهران شدم بین افرادی که رتبه آنها هم تک رقمی بوده و برترین کنکور بودن جزء ۱۰ درصد نشدم حالا با این دستورالعمل من صلاحیت ندارم اما کسی که رتبه کنکورش سه رقمی شده و وارد یه دانشگاه سطح پایین شده و در آنجا جزء ۱۰ درصد شده صلاحیت داره. عملن با این کارشون افرادی که از طریق کنکور آمدن دکترا را حذف میکنن و کسایی که بدون کنکور و از طریق رتبه آمدن تو دکترا رو جذب میکنن. یه مثال جالب دیگه اینه که یک نفر رو سراغ دارم که تو کنکور دکترا رتبش ۱ شده بود اما حالا با این شرایط صلاحیت بورس شدن رو نداره. به نظر من این دستورالعمل فقط فقط منجر به فرار این نخبه های کشور میشه .

  89. این چه دستورالعملیه!!!!
    هستند کسایی که شاگرد اول نبوده ولی رتبه ی ۱ دکتری شده کلی زحمت کشیده ولی ده درصد اول رتبه هارو دوره ی ارشد نیاورده! الان باید بی خیال بورس بشه!!
    من خودم دوره ی کارشناسی معدلم ۱۵ نشده،با رتبه ی خیلی خوب ارشد قبول شدم، از طریق استعداد الان دکتری می خونم، خوب این انصاف نیست به خاطر اینکه معدلم زیر ۱۵ هست نتونم بورس بشم! خیلیا بودن که با پارتی معدلشون بالا شده، دانشگاه به دانشگاه فرق می کنه خوب! این اصلا منصفانه نیست :((((((((((((((

  90. سلام یعنی ما که تمام شرط معدل و … را داریم با ۳تا آی اس آی اما جزء ۱۰ در صد اول صنعتی اصفهان نیستیم شرایطش را نداریم! اما کسی که با رزومه داغون ۱۰ در صد اول یه سری از این دانشگاه های کیلویی یالقوز آباده داره!

  91. سلام من فقط بند اول راندارم معدلم هم بالا است جزاستعداد درخشان هم هستم

  92. من برای رییس مرکز جذب هیات علمی ایمیل زدم، گفت پیگیری میشه ولی اصل قضیه مربوط به اداره کل بورس داخل کشوره.
    دوستان دانشجوی دکترا که به این شرایط اعتراض دارن، اگه موافق باشید برای رییس اداره کل بورس نامه بنویسیم و همه امضاش کنیم، شاید قبل از شروع فراخوان به نتیجه برسه.

    • پیش نویس نامه و ایمیل رو بزارید. چاره این کار اعتراضه.

    • موافقم.تو رو خدا زودتر دست به کار شین…..اصلا عادلانه نیست.

    • میشه ایمیلشو بدین ما هم ایمیل بزنیم شاید بشه کاری کرد

    • موافقیم این نامه رو تنظیم کنید هر چه زودتر مرسی

    • با سلام و احترام
      ما دانشجویان دانشگاه بوعلی نامه نوشتیم و حدود ۲۵۰ نفر اونو امضا کردیم و برای رئیس هیات جذب فرستادیم
      شما هم تو دانشگاه های خودتون اینکارو انجام بدین
      خواهشا سهل انگاری نکنید قضیه یه عمر عرق ریختن ماست نزاریم بی دلیل از بین بره
      من بهشونم میل زدم

    • آقا من شدیدا موافقم. یه راهی پیدا کنید اعتراض کنیم.

    • من موافقم الان چیکار کنیم؟

    • آرام اقدام کن حمایتت میکنیم

    • من به این آدرس ایمیل زدم ، البته اگه بمونه و مدیریت این سایت پاکش نکنه!!!

      riasat@mjazb.ir
      سایت مرکز جذب اعضای هیات علمی ، قسمت اطلاعات تماس، ایمیل ارتباط مستقیم با سرپرست مرکز جذب اعضای هیات علمی.
      خوبه اگه هرکدوم از ما، یه ایمیل به این ریاست مرکز جذب بزنیم. اینکار لازمه ولی کافی نیست.
      با اداره کل بورس داخل هم تماس گرفتم، گفت باید حضوری بیایید خودتون با آقای دکتر غلامی و یا صدیق صحبت کنید. ایمیل هم نذاشتن تو سایتشون.
      بسلامتی امکان هماهنگی هم که از طریق “این سایت” وجود نداره چون لطف میکنه ایمیلی رو که برای هماهنگی میذارم رو پاک میکنه!
      دوستان اگه راهی پیشنهاد می کنید برای هماهنگی بگید. یا همگی یه وقتی تعیین کنیم حضوری بریم، یا اینکه یک نامه بنویسیم و امضا جمع کنیم و یکی دو نفرمون بریم اداره کل بورس داخل.
      نظرتون رو بگید لطفا، کار عجله ایه!

  93. به نظر من هم این شرایط بسیار ناعادلانه ست. من تو سن ۳۲ سالگی دکترا قبول شدم و الان بر طبق این دستور العمل، حق شرکت در این فراخوان رو ندارم. خب از اول میگفتن بالای ۳۰ سال شرکت نکنه تو آزمون دکترا. برای چی اصلا دکترا میخونیم؟میخواستیم مدرک بگیریم قاب کنیم بزنیم به دیوار؟!!!
    یا به قول دوستمون وقتی شرط معدل میذارن، باید نوع دانشگاه رو هم لحاظ کنن، من دانشگاه بهشتی باکلی زحمت و سختی معدل ارشدم شده ۱۶.۵، اونوقت یه نفر از دانشگاه دارقوز آباد با معدل بالای ۱۷ میتونه شرکت کنه تو این فراخوان و من نمیتونم.

  94. یعنی واقعا کسی که این شرایط نداره نمیتونه ثبت نام کنه یا میره تو اولویت های بعدی؟؟؟؟

  95. باسلام این قوانین کاملا ناعادلانه هست شاید یکی واقعا مشکل داشته ونتونسته معدلش به ۱۵ یا ۱۷ برسونه ولی توانایی خیلی بالایی داشته که به اینجا رسیده وزحمت کشیده واقعا ناعادلانه هستش
    حواستون به این کسانی که در مناطق محروم با هزاران بدبختی وفلاکت به اینجا رسیدن هم باشه من که از یک روستای دورافتاده از استان کهگیلویه وبویراحمد اومدم وبا زحمت خودم درخواندم با اونکسی که نمره مفت از استاد گرفته ومعدلش شده ۱۸ نباید فرقی داشته باشیم ؟

  96. با سلام

    محدود کردن دایره رقابت به دور از اعتدال است. لطفا اجازه دهید دانشگاهها راجع به این مسائل تصمیم گیری کنن.

  97. أقا اگر کسی دستش میرسه یه پیگیری بکنه
    آخه گناه من چیه که حالا معدل لیسانسم ۱۴/۵ هست. یعنی نیم نمره معدل کل شرایط دیگه من را بی اثر میکنه؟!!
    اونم همه رشته ها همین شرط شاید در رشته ای آوردن معدل بالا خیلی ساده تر از رشته ی دیگه باشه.
    والله زمانی که ما لیسانش گرفتیم شاگرد اولمون معدلش شد ۱۵/۷ و کلا یکی دو نفر بالای ۱۵ بودن که عملا اون دو سه نفرم در ارشد معدلشون ممکنه بالای ۱۷ نشده باشه و کلا کسی نیمومنه که شرکت بکنه.
    اگر قرار بود وزرات علوم خودش حذف کنه یکسری رو چرا دیگه مصاجبه علمی میزاره مثل کنکور خودشون بدون مصاحبه تعیین کنند کی ور کجا میخوان بگیرن.
    ترو خدا کسی پیگیری کنه اینطوری اصلا شوک آور بود. فکر نمیکنم کسی کلا راضی باشه از این ایین نامه

  98. اقایون خاهش میکنم تو شرایط معدل تجدید ظر کنید،پس تکلیف ما ک الان شاگرد اول دکتری هستیم ولی معدل قبلیمون ١۶ است چیه؟ب چه امیدی بیکار و بدون اینده دیگه ادامه بدیم!!!!!!

  99. سلام
    من دانشگاه شریف ارشدمو گرفتم با معدل ۱۶.۷۵. آخه این انصافه؟!!!!!
    یکی رفته یه دانشگاه دیگه معدلش شده ۱۹.

  100. من خالصانه از مدیران محترم خواهشمندم عجولانه تصمیم نگیرند و به همه ی دانشجویان دکتری فرصت برابر بدن که بتونن شانسشون رو امتحان کنن به خدا این اصلن درست نیست!!!

  101. عجب قانونی گذاشتن!
    تو دوره ارشد با استادی چند واحد درس داشتیم به دانشجوهای خودش کلی نمره داد چون پایان نامه رو با اون برداشته بودن همین طوری من شدم رتبه سه!
    حالا وضعیت من تو کلاس:!
    نفر اول کلی نفره گرفت اول شد اما پنج ترمه تموم کرد عملا نمی تونه از این امتیاز استفاده کنه!
    نفر دوم باباش هیئت علمی بود با پول انتقالی گرفته بود و شده بود همکلاسی ما! رتبه دومیش هم به خاطر باباش بود نه سواد خودش!!
    منم شدم سوم دیگه!!
    رتبه تک رقمی دکترا هستم
    دو ترم به امید حذب شدن، تو یه شهرستان به صورت حق التدریس مشغولم
    از همه چی زدم
    کار و پول
    دارم مقاله هامو افزایش میدم
    تا از هر لحاظ دستم پر باشه
    کاش این شرایط رو دو سال پیش گفته بودن
    اگه گفته بودن الان تزم اماده دفاع بود
    ای کاش …

  102. منم با شما دوستان موافقم

  103. منم با شما دوستان موافقم. من کسایی رو میشناسم که تو ی دانشگاه نه چندان با نام و نشان درس خونده ولی معدل ارشدش بالای ۱۹ ولی من هم لیسانسمو هم ارشدمو تو یکی از بهترین دانشگاه های شورم خوندم که بعضی ها آرزوشونه از بغلش رد شن ولی معدل ارشدم نزدیک ۱۶ . الانم معدل دکترام ۱۹ اونوقت تکلیف من چیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  104. من سردرنمیارم وقتی خود دانشگاهها میتونند شرایط خودشون رو اعمال کنند برای جذب چه لزومی به این قوانین است؟
    من معدل کارشناسی ام زیر ۱۵ است اما ارشد بالای ۱۷ و دکترام هم تا الان بالای ۱۸ . وضع پژوهشی هم خوبه. ولی به خاطر این شرایط نمیتونم شرکت کنم.

  105. به خدا بهترین مصوبه وزیر علوم هست تا حالا
    از هرچی پارتی بازیه جلوگیری میکنه
    یعنی چی همیشه هرکسی که فقط رییس دلش میخواست میشد بورس!!!!
    موفق باشی بهترین وزیر

  106. توجه اساتید تصمیم گیرنده ای که چنین قانونی رو وضع کردند به موارد ذیل جلب میکنم :
    ۱- چند درصد دانشجویان دکترا دارای تمام شروط (۱۰ درصد رتبه برتر، معدل،۳۰ سال ) به صورت همزمان می باشند.
    ۲- آیا با وضعیت معیشتی ایران یک مرد می تواند فقط درس بخواند یا باید کار هم کرد
    ۳-ایا فرد مستعدی که کار می کند می تواند تمام موارد بالا را برای خود مهیا کند
    ۴- آیا سابقه تجربه و کار در رشته مرتبط هیچ تاثیری در ایجاد ارتباط بین داده های تئوری و عملی ندارد
    ۵- آیا شرایط بالا منجر به بکارگیری اساتیدی نمی شود که جز تئوری چیزی برای گفتن ندارند
    ۶- آیا در کشورهای پیشرفته سابقه کار عملی برای اساتید و ارتباط بین صنعت و دانشگاه مهم نیست و فقط کافیست استاد تئوری دان خوبی باشد
    من فارغ التحصیل دانشگاه تیپ یک با معدل A در هر دو مقطع کارشناسی و ارشد هستم و رزومه پزوهشی خوبی دارم اما به دلیل اینکه مجبور بودم کار کنم جزء ۱۰ درصد رتبه برتر نبودم و در ۳۲ سالگی با تمام مشقاتی که آزمون دکتری داشت پذیرفته شدم البته ۶-۷ سال رزومه کاری مرتبط با رشتم توی صنعت دارم. آیا من که هم توی جنبه علمی رشته ام حرفی برای گفتن داشتم و هم توی جنبه عملی لایق بورس گرفتن نیستم .
    اگر قرار است قانون جدیدی گذاشته شود باید برای ورودی های جدید گذاشته شود تا تکلیف خود را برای ورود به دکتری بدانند نه برای کسی که بر اساس قوانین قبلی برای ورود به مقطع دکتری وقت گذاشته ، برنامه ریزی کرده و وارد شده.
    در آخر یک سوال دارم: شما استاد گرانقدر که در حال حاضر تصمیم گیرنده و قانون گذار برای جوانانی مثل ما هستید اگر همین قوانین در زمانیکه شما بورس میشدید گذاشته میشد ایا واجد دریافت بورس و نشستن بر کرسی استادی بودید؟

  107. مثلا من که رتبه دوم بودم تو ۹ نفر نمیتونم شرکت کنم؟؟؟؟ پذیرش ارشد و دکترام هم از طریق استعداد درخشان بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

  108. با توجه به این دستور العمل یعنی کسانی که دانشجوی دکتری سال چهارم هستند نمی تونند تو فراخوان بورس شرکت کنند؟؟؟؟

  109. توی رشته ای مث محیط زیست که تعداد دانشجوهای ارشد زمان ما ۶ نفر بوده ۱۰ درصد رتبه های هم ورودی یعنی یکی هم نمیشه. اونوقت رشته هایی که ۳۰ نفر بودن میشه ۳ نفر
    من رتبه دومم الآن باید چه گلی به سرم بگیرم. رتبه اول کلاسمون همیشه می رفت با هزار تا تملق و چاپلوسی و … نمره میگرفت. الآنم دکتری قبول نشده، ازدواج کرده و بچه داری و …
    اونوقت من رتبه دومی که بهترین رتبه رو تو دکتری داشتم. بیشتر از هر کسی تو کلاس تلاش کردم الآن از بورس محرومم چون رتبم ۲ هست…

  110. تمام دوران تحصیلی متقاضی باید به صورت حضوری تمام وقت برگزار شده باشد.؛ منظور از این جمله چیست؟ منظور کدام سیستم آموزشی است؟

    ثانیا: چرا حداکثر سن را ۳۰سال مشخص کردید؟ حداقل میگفتید متولدین ۶۰ به بعد حق ثبت نام دارند.
    ما دهه ی شصتی ها به اندازه کافی صدمه دیدیم! خواهشا، شما دیگه امید ما را نا امید نکنید.

  111. آقا این چه آیین نامه ایه که اینا تدوین کردند!! خب یکدفعه بگید قرار نیست که کسی رو بورس کنیم. اول شرط گذاشتند که معادل کارشناسی ۱۵ و ارشد ۱۷ باشه. خب یعنی کسی که مثلاً دانشگاه شریف بوده و معدلش زیر موارد بالاست با کسی که یک دانشگاه درجه چند بوده و معدل بالا آورده یکیه ؟ بعد گفتند که باید توی ارشد توی ده درصد اول کلاس باشه. یا اینکه باید حداکثر سنش سی سال باشه. خب ما اگه میدونستیم که این شرایط بوده مرض نداشتیم که وقت بگذاریم بیایم از کار و زندگی بیفتیم بیاییم دانشجوی دکترا بشیم. قوانین توی یک سال پیش زمین تا آسمان با این قوانین متفاوت بود. از کار و زندگی زدیم و درس خوندیم شدیم دانشجوی دکترا. خب اگه من نوعی میدونستم که بعد از دو سال که قبول شدیم و کلی زحمت کشیدیم شرط میگذارند که باید سن از سی سال بیشتر نباشه غلط میکردیم که بیایم دکترا بگیریم. آقایون چرا با عمر و زندگی ما بازی میکنید؟ منی که توی ۳۷ سالگی با هزار مشکل و زن و بچه و خرج سرسام آور زندگی آمدم دانشجوی دکترا شدم چه گناهی کردم که نباید بورس هیات علمی بشم؟ من وقتی که کنکور میدادم قوانین وقت رو مطالعه کردم هیچکدام از قوانین وقت چه از نظر سن چه از نظر معدل کارشناسی چه از نظر معدل کارشناسی ارشد مانع بورس دکترا شدن من نشده بود و به همین جهت دانشجوی دکترا شدم حالا همه این قوانین طوری تغییر کرده که من هیچکدوم از شرایط رو ندارم. بابا صد رحمت به وزارت علوم قبلی.

  112. این دستورالعمل به نظر من ناعادلانه است. ۱۰ درصد اول معدل بین دانشگاههای مختلف متفاوته.
    ممکنه یه نفر با معدل ۱۷:۳۰ تو یه دانشگاه خوب جزء ده درصد نباشه اما یه نفر با معدل ۱۷ تو یه دانشگاه پایینتر جزء ۱۰ درصد باشه.
    هیچ لزومی برای این محدودیتها نیست. خود دانشگاهها هنگام مصاحبه شرایط رو بررسی میکنن.

  113. هر روز یه قانون جدید!
    آقا من معدل لیسانسم زیر ۱۵ است نمیتونم شرکت کنم با وجود اینکه ارشد و دکتری شاگرد اولم با کلی مقاله!
    اگخ میخواهید این دستوالعمل رو اجرا کنید ایتو باید به ورودی های لیسانس ۹۳ بگید که اگه میخوان جذب شن بدون چیه به چیه نه به دانشجوی ترم ۳ دکتری!
    من طبق قوانین جاری کشور از سال ۸۵ برا زندگیم برنامه ریزی کردم اونوقت با یه دستوالعمل همه چی میرزه بهم!
    اینم شد مثل سربازی!
    اشکال نداره!!!

    • دقیقا منم با شما موافقم! اینو باید به ورودی های لیسانس بگن تا برا خودشون برنامه ریزی کنن نه به ما!!!

    • کاملا با شما موافقم من هم شرایط شما را دارم ولی همچین چیزی اصلا عادلانه نیست. من کارشناسی در دانشگاه بسیار سخت گیری بودم بودم که معدل الف هم دوره ایهایم کمتر از ۱۶ است من بین ۱۴.۵ و ۱۵ هستم. آیا من بایستی از بورس محروم شوم. بعلاوه ۱۰ مقاله آی اس آی در مجلات بسیار معتبر دارم که سالها عرق ریخته ام و زحمت کشیده ام به اسم این مملکت به چاپ رسانیده ام. آیا همه اینها هیچی؟؟؟!!! فقط معدل مهمه دگه؟؟؟

      • من به شدت به مفاد این آیین نامه اعتراض دارم. دانشجوی ممتاز بودن صرفا به معنی داشتن معدل بین ۱۰ درصد اول هم ورودی ها نیست. دانشگاه های ما به جای اینکه پژوهش محور باشند به سمت نمره محوری پیش رفتند. به علاوه این آیین نامه در مورد کسانی که با اختلاف صدمی معدل از این آیین نامه مستثنی شدند، ناعادلانه است. ۱۰ درصد اول تمام دانشگاه ها و حتی ورودی های مختلف یک دانشگاه هم از کیفیت یکسانی برخوردار نیست. دانشگاه ها به تبعیت از قوانین وزارت علوم سالانه تعیین ظرفیت دانشجو می کنند. گاهی رقابت بین دانشجوها بیشتر است. این آیین نامه موارد گفته شده و خیلی از موارد دیگر رو در نظر نگرفته است. لطفا اعتراضات ما رو به مسئولین اطلاع دهید…

    • من با معدل ۱۳/۴۵ رتبه سوم لیسانس و با معدل ۱۸ رتبه اول فوق بودم لازم به ذکر که دانشگاه فوقم دانشگاه سطح بالاتری بوده. و میدونم خیلی از دانشگاه ها ممکنه چنین شرایطی رو داشته باشن. الانم دانشجوی دکتری دانشگاه تهرانم. به نظر شما آیا مصاحبه کننده ها با توجه به رزومه افراد خودشون نمیتونن سطح علمی کسی رو که قراره به عنوان هیأت علمی بورس بشه تشخیص بدند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *