خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » نیاز به بازنگری آیین‌نامه‌های ترفیع اساتید در دانشگاه‌ها

نیاز به بازنگری آیین‌نامه‌های ترفیع اساتید در دانشگاه‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مشکلات فرهنگی پیش روی اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این یک ضعف است که حتی بهترین دانشگاه‌های ما مثل دانشگاه صنعتی شریف، تنها ۱۰ درصد از اساتیدش با بخش صنعت قرارداد دارند و این تعداد اندک هم اغلب تحت فشار و تهمت قرار دارند که امکانات و تجهیزات دانشگاه‌ را بیرون از محیط دانشگاه استفاده می‌کنند و حتی برای ترفیع گرفتن نیز با مشکلاتی از این قبیل رو به رو هستند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی با بیان اینکه این فرهنگ باید تغییر کند و حتی آیین‌نامه‌های ترفیع در دانشگاه‌ها باید بازنگری شود ادامه داد: چرا کسی به این نکته توجه نمی‌کند که استادان وارد شده به بخش صنعت تا چه اندازه اشتغال تولید می‌کنند و چه تاثیری روی اقتصاد کشور دارند.

رئیس هیات امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در توسعه فناوری در کشور گفت: اگر ما بخواهیم فناوری را در کشور توسعه دهیم باید در تمام بازارهای کشور ورود کنیم از نفت تا محیط زیست و کشاورزی و غیره. در این راه بیش از همه به فرهنگ سازی نیازمندیم. هم دراساتید و هم دردانشجویان. اساتید برای اینکه وارد بحث صنعت شوند و دانشجویان برای اینکه طرز فکرشان که بعد از فارغ‌التحصیلی کارمند دولت شوند را تغییر دهند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *