خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تشکیل کمیته‌ تطبیق اعلام نیاز دانشگاه‌ها به استاد با نقشه جامع علمی

تشکیل کمیته‌ تطبیق اعلام نیاز دانشگاه‌ها به استاد با نقشه جامع علمی

یکصد و سی و پنجمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مصوب شد کمیته‌ای جهت تطبیق اعلام نیاز دانشگاه‌ها با نقشه جامع علمی کشور تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکصد و سی و پنجمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمد علی کی نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

در این جلسه با توجه به اینکه دانشگاه‌ها نیاز به جذب راتبه تحصیلی (بورسیه) و اعضای هیئت علمی خود را براساس پیش نویس سند آمایش آموزش عالی و  نقشه جامع علمی کشور و با در نظر گرفتن موقعیت استانی و دانشگاهی طبق نظر شورای راهبردی دانشگاه مربوطه اعلام  می کنند.

مصوب شد کمیته‌ای جهت تطبیق اعلام نیاز دانشگاه‌ها با نقشه جامع علمی کشور با توجه به شاخص‌هایی مانند موقعیت استان، دانشگاه، رشته اصلی، رشته جدید و میان رشته‌ای با در نظر گرفتن به ظرفیت و امکانات استان در وزارتین و دانشگاه آزاد تشکیل شود.

همچنین مقرر شد تا هرم راتبه تحصیلی و عضو هیئت علمی به صورت عادلانه توزیع شود و ارتباط نمایندگان علمی وزارتین با کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل خارج از کشور از طریق معاونت‌های دانشجویی، برقرار شود.

در پایان جلسه مقررشد که فراخوان چهارم برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها در بین فراخوان جذب شهریورماه و بهمن ماه ویژه دانشجویان در حال تحصیل که نشان دهنده زمان تقریبی فارغ التحصیلی آنها باشد، طراحی شود.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *