خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » شرکت ۳ هزار نفر در تکمیل ظرفیت جذب هیات علمی

شرکت ۳ هزار نفر در تکمیل ظرفیت جذب هیات علمی

معاون مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم با اشاره به مرحله تکمیل ظرفیت جذب هیات علمی گفت: بررسی پرونده های متقاضیان هیات علمی از از فردا ۲۵ اسفند آغاز می شود و در مرحله تکمیل ظرفیت سه هزار و ۲۱۶ متقاضی هیات علمی، پنج هزار و ۲۴۲ اولویت را انتخاب کردند.

امین حکیم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مرحله تکمیل ظرفیت جذب هیات علمی در ۲۰ اسفند ماه ۹۲ به پایان رسید و با پایان مهلت انتخاب، تعیین اولویت ها بسته شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی افزود: در مرحله تکمیل ظرفیت ۳ هزار و ۲۱۶ متقاضی توانستند پنج هزار و ۲۴۲ اولویت را انتخاب کنند که از این تعداد کماکان تهران با بالاترین میزان با تعداد دو هزار و ۱۵۲ اولویت انتخابی و ایلام با کمترین میزان با تعداد ۱۱ اولویت انتخابی در این گروه قرار داشتند.

معاون مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم یادآور شد: متقاضیان، یک هزار و ۸۷۶ اولویت در دانشگاه های دولتی و دو هزار و ۱۸۷ اولویت در دانشگاه های غیر انتفاعی و غیر دولتی، ۲۵۲ اولویت در دانشگاه پیام نور و ۹۲۷ اولویت در مراکز آموزشی وابسته به دستگاه های اجرایی را بارگذاری کرده اند.

حکیم اضافه کرد: در مجموع ۳۸۹ دانشگاه و مرکز آموزش عالی اولویت های خود را در این فراخوان اعلام کرده بودند که برای ۲۶۷ رشته تحصیلی اعلام نیاز شده بود.

وی درباره نحوه شرکت دانشجویان دکتری در جذب هیات علمی گفت: دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره دکتری صرفا می توانند در فراخوان اردیبهشت ماه که مربوط به راتبه یا بورس است، شرکت کنند و جذب پیمانی و طرح سربازی مختص فارغ التحصیلان دوره دکتری و کارشناسی ارشد است.

معاون مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بر اساس برنامه زمان بندی که به زودی به آنها ابلاغ می شود، نیازهای خودشان را در فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه بارگذاری می کنند و پس از آن فراخوان بورسیه در اردیبهشت ماه منتشر می شود.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *