خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » افزایش ۲۵ درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

افزایش ۲۵ درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه افزایش علی‌الحساب حقوق و مزایای سال ۹۲ اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد را به تمامی روسای مناطق، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

 

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد خجسته، این افزایش پس از تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد به صورت قطعی اعمال می‌شود که در این بخشنامه آمده است:

 

در راستای تحقق انطباق هرچه بیشتر درآمد اعضای هیات علمی دانشگاه تا سطح معیشت آنان و به منظور جبران هزینه‌های ناشی از تورم سالانه و بر اساس مصوبه هیات رییسه و همچنین شورای دانشگاه بدین وسیله حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد از اول فروردین ۱۳۹۲ به شرح ذیل و به صورت علی‌الحساب افزایش می‌یابد تا انشالله پرداخت‌ها و محاسبات مورد نظر پس از تصویب هیات امنای دانشگاه به صورت قطعی منظور شود.

 

بر این اساس واحدهای سازمانی موظفند بر اساس مفاد این بخشنامه مطابق هر سال نسبت به صدور حکم کارگزینی اعضای هیات علمی اقدام کنند.

 

الف: افزایش سالانه حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه اعم از تمام وقت و نیمه وقت با مرتبه علمی استاد، دانشیار، استادیار، مربی و مربی آموزشیار اعم از قراردادی، پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی قطعی به میزان ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۱ با اعمال ضریب افزایش مذکور در اقلام ذیل:

– حقوق مبنا

– مابه التفاوت حقوق کامل و مبنا

– سوابق تدریس در دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی

– حق اولاد

– حق تاهل

– حق مسکن برای اعضای هیات علمی تمام وقت غیر از بازنشسته (از مبلغ ۱۸۰ هزار و ۶۵۸ ریال کنونی به میزان ۲۵ درصد به مبلغ ۲۲۵ هزار و ۸۲۳ ریال افزایش می‌یابد)

 

تبصره: ضریب افزایش مذکور شامل فوق‌العاده حق مرتبه علمی و حق سرپرستی به جز آیتم‌هایی که در ردیف‌های یک تا شش بند الف ذکر شده است و می‌شود.

 

ب: افزایش حق ایاب و ذهاب اعضای هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت که در پست‌های اجرایی اشتغال دارند (برای اعضای تمام وقت از مبلغ ۴۵۶ هزار و ۲۱۰ ریال کنونی و اعضای نیمه وقت از مبلغ ۲۲۸ هزار و ۱۰۵ ریال کنونی به میزان ۲۵ درصد به ترتیب به مبالغ ۵۷۰ هزار و ۲۶۳ ریال و ۲۸۵ هزار و ۱۳۱ ریال افزایش می‌یابد.

 

از اول فروردین ۹۲ فوق العاده خاص بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی اعضای هیات علمی دانشگاه به میزان درصدی از حقوق مبنای تعیین شده جداول پیوست بخشنامه مذکور قابل اجرا است.

 

از ابتدای سال ۹۲ فوق العاده خاص جذب برای تمامی اعضای هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت تا سقف ۵۰ درصد در اختیار رییس واحد، از ۵۰ درصد تا سقف ۱۰۰ درصد در اختیار رییس منطقه و از ۱۰۰ درصد تا ۱۵۰ درصد با مجوز کتبی رییس فعلی دانشگاه آزاد اسلامی تعیین و فقط به مدت یک سال قابل پرداخت است.

 

بدیهی است با کسب مجوز کتبی رییس دانشگاه یا رییس منطقه امکان پرداخت فوق العاده مربوطه حسب مورد برای سال‌های آتی نیز امکانپذیر خواهد بود، اما این مجوز چه از سوی رییس دانشگاه یا رییس منطقه یک ساله است.

 

بنابراین افزایش فوق العاده خاص جذب بیش از ۵۰ درصد از ابتدای سال جاری منوط به اخذ مجوز کتبی از رییس منطقه مربوطه و آن عده از اعضای هیات علمی که تا کنون بیش از ۱۰۰ درصد فوق العاده خاص جذب دریافت می‌کردند نیاز به اخذ مجوز کتبی از رییس فعلی دانشگاه دارند.

 

بدیهی است روسای مناطق و واحدهای دانشگاهی و معاونان اداری و مالی واحدهای دانشگاهی مسئول حسن اجرای مفاد این بخشنامه هستند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *