خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » استانداردهای تعداد هیئت علمی رشته‏ های علوم انسانی و فنی و مهندسی در مؤسسات غیرانتفاعی

استانداردهای تعداد هیئت علمی رشته‏ های علوم انسانی و فنی و مهندسی در مؤسسات غیرانتفاعی

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: مؤسسات غیرانتفاعی باید دارای سه شاخص هیئت امنا، زیرساخت‏های آموزشی و اعضای هیئت علمی باشند تا بتوانند مجوز پذیرش دانشجو در رشته‏‏های مختلف را کسب کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

خبرگزاری فارس: استانداردهای تعداد هیئت علمی رشته‏های علوم انسانی و فنی و مهندسی در مؤسسات غیرانتفاعی

ابوالفضل حسنی، مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‏وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: استاندارد اعضای هیئت علمی مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی در مقطع کاردانی برای رشته‏های علوم انسانی و فنی و مهندسی وجود دو مربی تمام وقت با تخصص مرتبط است.

به گفته وی استاندارد تعداد اعضای هیئت علمی این مؤسسات در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای رشته‏های علوم انسانی و فنی و مهندسی وجود ۳ مربی تمام وقت با تخصص مرتب است.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی بیان داشت: برای مقطع کارشناسی پیوسته نیز مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی باید دارای یک مربی تمام وقت و یک استادیار تمام وقت با تخصص مرتبط باشند و این مؤسسات می‏توانند هرم اعضای هیئت علمی خود در این مقطع را به صورت دو مربی تمام وقت و یک استادیار نیمه وقت با تخصص مرتبط نیز انتخاب کنند.

حسنی درباره تعداد هیئت علمی برای مقطع کارشناسی ارشد مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی نیز گفت: استاندارد تعداد اعضای هیئت علمی مقطع کارشناسی ارشد این مؤسسات براساس یک استادیار تمام وقت و ۲ استادیار نیمه وقت با متخصص مرتبط است.

به گفته وی استاندارد تعداد اعضای هیئت علمی مؤسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی مقطع دکتری در رشته‏های علوم انسانی و فنی و مهندسی یک دانشیار متخصص تمام وقت همراه با استادیار با حداقل ۵ سال سابقه و راهنمایی ۵ پایان نامه ارشد و داشتن سه مقاله علمی و پژوهشی در طول سه سال گذشته است.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تصریح کرد: همچنین این مؤسسات برای مقطع دکتری خود می‏توانند استاندارد ۳ استادیار متخصص تمام وقت با حداقل ۸ سال سابقه کار، داشتن یک مقاله علمی و پژوهشی در سه سال اخیر و راهنمایی ۲ پایان نامه ارشد را رعایت کنند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *